Dagens Bild-tråden! Del 2. (Obs, regler i första inlägget!)

DSC_8086.JPG

Kvällstur i Sandsjön.

/T

Någon vecka gammal bild, men var min första riktiga gubbrunda för i år, 3 mil så fort jag orkade.
Och imorgon blir det premiär med räserrn, har varit inlämnad för diverse, och innan det var det för kallt för en solskenscyklist.

20230524_210118.JPG

Hade lite tung men behövlig backträning idag för att jobba med både styrka och kondition, och vid en paus för att låta hjärtat vila lite och få pulsen att gå ner, så satt jag och lyssnade på en hackspett (eller liknande) som höll på att knacka intill i ett grått och dött träd. Men jag lyckades inte se den lille rackaren trots att jag stod där några minuter, så jag drog vidare uppför och in på de roliga stigarna sen för att svalka av mig när farten ökade.

IMG_20230531_080825131.jpg

Det tog tid att övertyga sonen som hade just haft två timmar idrott att åka en runda med mig och en vän som är på besök, men till slutet kunde han inte motstå en kvällstur. Några stockar i hoppet på bilden är sönder, så det gick inte riktigt bra.

2023-05-31-21-56-19-060.jpg

Visa bilaga 629289
Försökte mig på en sån här bild, samtidigt som kvällsljuset snabbt försvann och myggorna vaknade.
En cykel tar mer plats än man tänker sig ?

Självklart saknas en bunt delar som är bortglömda i "alltid hemma"-lådorna.

Vilken underbar färg :love:. Kan tänka mig den gör sig enormt bra med gunmetal eller bronsfärgade detaljer.

Visa bilaga 629289
Försökte mig på en sån här bild, samtidigt som kvällsljuset snabbt försvann och myggorna vaknade.
En cykel tar mer plats än man tänker sig ?

Självklart saknas en bunt delar som är bortglömda i "alltid hemma"-lådorna.
Äsch sadel, kedja, vevlager och gaffelns through-axel kan man klara sig utan!

ja, tog inte den obligatoriska fredagsomvägen hem utan bara en liten omväg, inte skönt. Men det ser rätt vindstilla ut på din tjärn där :) jag skulle tagit MTB'n som jag tänkte från början :/
Sökte mig in i skogen så jag slapp den kalla vinden. Denna tjärn ligger i vindskydd av ett berg så det var riktigt behagligt där✌️

Tillbaka
Topp