Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Ville egentligen cykla i skogen men det räckte att gå ner på gatan för att inse att transporten dit skulle vara livsfarlig utan dubbdäck. Så det fick bli en CX-runda istället.
Kan meddela att grusvägarna kring Erstavik till stora delar är täckta av blankis! Dock inte just den på bilden:-)
soderblom skrev:
-------------------------------------------------------
> Lugn tur med lillcykeln med fokus på att hitta
> sätt att binda ihop några kortare utförslöpor
> i hemskogen.
>
>
Blev en runda idag med, men kameran höll sig i väskan, så jag tar en till från igår.
Vättlefjäll här! Såå skönt det var. När jag cyklade ner härifrån såg jag en älg bara 20 meter ifrån mig! Den hade precis korsat stigen jag skulle ta, lite scary nästan. Men jag tog den vägen ändå, inga älgungar kom efter så det var ju bra.
Lite senare lyckades jag OTB'a pga en massa löv som gjorde att framhjulet bara stack åt sidan helt plötsligt. Landade platt på magen, revbenen! Tappade luften och låg där och ojjade mig en stund innan jag kunde resa mig! :) var länge sedan jag tappade luften, vad hemskt det är.
Jackson skrev:
> Ser ut att finnas jävligt fina stigar både i
> Vallentuna och i de soderblomska skogarna!
>
> Mkt snygg droppe Källis!
Källis skrev:
> Solen visade sig en kort stund under gårdagens
> cykling.
>
> http://2.bp.blogspot.com/-V1zxE5wZMSc/VI2f8sWNeHI/
> AAAAAAAAXDo/fVWkAzMtHnM/s1600/141214_IMG_0197.jpg
>
>
> //Källis
Jackson skrev:
> Tjohoo, nu har vi också fått snö! Fortfarande
> jävligt halt. Jag satte mig på arslet på en
> isfläck.
>
>
Snuggt! När jag tittar ut nu känner jag mig mest sugen på internezcykling.
Snön försvann inom ett dygn tyvärr och blev is och gegga istället…. Men nu är det sol och påfruset igen så hopp finns inför morgondagens cykeltur :-) Eller om jag tom lyckas smita ut idag…
Jackson skrev:
> Alltså detta är ju som att vara 4 år igen. Jag
> kan inte sluta fnissa. Så sjukt kul och så
> jävulskt lite kontroll.
>
>
> AuL
Snyggt!
Här nere i söder försvann snön lika snabbt som den kom...
Vi hittade ett gammalt vattendrivet sågverk mitt i skogen tippar på ca 200år gammalt. Roligt när man upptäcker nya ställen inärheten av gamla rundor :-)
leffo skrev:
> Grus. Som lvg fast i skogen, variation, bekvämt,
> smooth, inga lastbilar, inga avgaser, bara fisk
> luft och fart.
fred_sv skrev:
> Vi hittade ett gammalt vattendrivet sågverk mitt
> i skogen tippar på ca 200år gammalt. Roligt när
> man upptäcker nya ställen inärheten av gamla
> rundor :-)
Där om någonstans borde det anläggas en PREMIUM-spång:-) Jag vågar inte ens ta mig an den när spången ligger över vatten eftersom minsta misstag betyder att man måste cykla hem.
---------
Finfint grepp utan dubb idag i Hellas! Visst, en och annan isfläck här och där, men dessa är lätta att undvika. Till och med lerhålen börjar frysa till:-)