Dagens Bild-tråden! Del 2. (Obs, regler i första inlägget!)

IMG_20180501_144428_235.jpg

Skärgårds-döds-enduro

Kallos sa:
Fikatur idag kring görväln. Solen tittade fram lagom till jag stannade.

Tjusigt! Men du ser ut att behöva skruva ut din b-skruv några meter:-)

-----------

Singlespeed idag igen. Crossmax lånade kameran så att jag fick vara med på bild för en gångs skull; här vid mekpaus.

DSC02954.jpg

Kändes som första riktiga sommardagen idag, med 20 grader redan från 10-tiden. Var ute i över tre timmar och omväxlande njöt och kämpade, och den nya GPS-hållaren från SRAM till min gamla Garmin Edge 500 är suverän och svinstabil. Fjolårsgräset var verkligen kruttorrt så man får hoppas att inga rökare går omkring och slarvar i skogen! :)

180507_00001.JPG

Den här bilden tangerar väl vad som är tillåtet i tråden. Enligt uppgift ska bilden vara på en deltagare i Tour de France, den är köpt på nätet, och jag ska ha den som motivation för egen del. Köpte den för att den väcker en del funderingar; Vem är personen, vilket team, var är han, vilken sträcka? Vem är pojken i bakgrunden och hur gick det för honom i livet? Hur gick det till när högra glaset på glasögonen lossnade? Var det happykorrekt att hålla cykeln med fingrarna i flaskstället?
Skulle gärna se att Jens Lind gjorde ett inslag om bilden... eller inte så jag får fantisera själv... ?

Bilagor

• DSC_0125.JPG
    DSC_0125.JPG
    200.6 KB · Besök: 218
cubeforce sa:
Den här bilden tangerar väl vad som är tillåtet i tråden. Enligt uppgift ska bilden vara på en deltagare i Tour de France, den är köpt på nätet, och jag ska ha den som motivation för egen del. Köpte den för att den väcker en del funderingar; Vem är personen, vilket team, var är han, vilken sträcka? Vem är pojken i bakgrunden och hur gick det för honom i livet? Hur gick det till när högra glaset på glasögonen lossnade? Var det happykorrekt att hålla cykeln med fingrarna i flaskstället?
Skulle gärna se att Jens Lind gjorde ett inslag om bilden... eller inte så jag får fantisera själv... ?
http://www.cyclingarchives.com/ploegfiche.php?id=1094

Blev nyfiken och var tvungen att googla lite. :)
Tror det är en schweizisk cyklist som heter Georges Antenen och att bilden är från Schweiz runt 1934.

Omväg till jobbet tidigare i veckan. Det börjar bli riktigt härligt ute nu.

Bilagor

• IMG_20180507_084638-EFFECTS.jpg
    IMG_20180507_084638-EFFECTS.jpg
    786.3 KB · Besök: 211
Tillbaka
Topp