Dagens Bild-tråden! Del 2. (Obs, regler i första inlägget!)

9D288A73-12F7-4097-83B4-3B45B34071CE.jpeg
New bike day!?

Visa bilaga 461389Slänger in en bild till idag. Den är från första testrundan med nya cykeln. Kanske inte bästa förhållandena att testa en ny cykel med ny (för mig) geometri och hjulstorlek när det är ospårad blötsnö. Men det funkade efter en liten stund ?
Härligt, det lär bli ett lyft från den förra cykeln. (y)

Härligt, det lär bli ett lyft från den förra cykeln. (y)
Absolut, det tror jag. Men lite svårt att känna på dagens underlag och en för löst inställd gaffel. Måste skaffa en pump till den så jag kan få den lite hårdare. Nu var den nästan i botten bara av att guppa över några minsta stockar... ?

Ungefär såhär blött var det. På linsen, på marken och i röven. Aldrig mer cykla i misärväder utan bakstänka. Åtminstone inte när det är +2°. ?‍♂️

Visa bilaga 461783
Kör aldrig m bakstänka, både igår och idag var röven och trosorna torra under mina Fox Ranger 3L Water Pants.. rekommenderas varmt!

Senast ändrad:
Kör aldrig m bakstänka, båda igår och idag var röven och trosorna torra under mina Fox Ranger 3L Water Pants.. rekommenderas varmt!
Jag hade faktiskt vattentäta shorts ytterst, men det hjälpte inte. Kan vara så att kombinationen ständigt kylande iskallt vatten utifrån och svett inifrån känns precis likadant som ett par icketäta byxor. ? Vedervärdigt var det i alla fall och skillnaden mot när jag kört med Mudhugger är som natt och dag.

Edit: Sen spelar det förstås stor roll vad det är för underlag. Är det inte stora sjöar man måste cykla igenom var tionde meter så klarar man sig såklart rätt mycket bättre.

Jag hade faktiskt vattentäta shorts ytterst, men det hjälpte inte. Kan vara så att kombinationen ständigt kylande iskallt vatten utifrån och svett inifrån känns precis likadant som ett par icketäta byxor. ? Vedervärdigt var det i alla fall och skillnaden mot när jag kört med Mudhugger är som natt och dag.

Min Mudhugger kommer inom två timmar. Ska prova imorgon.

Edit: Sen spelar det förstås stor roll vad det är för underlag. Är det inte stora sjöar man måste cykla igenom var tionde meter så klarar man sig såklart rätt mycket bättre.
Kanske inte har lika mkt svett inifrån, men utifrån blir det rejält blött... igår var det mer bäck än stig och idag lika så ?... min dagens bild från igår visar ett litet smakprov.. När det dessutom vräker ner uppifrån så... Men stanna inne kan man ju inte ?

Kanske inte har lika mkt svett inifrån, men utifrån blir det rejält blött... igår var det mer bäck än stig och idag lika så ?... min dagens bild från igår visar ett litet smakprov.. När det dessutom vräker ner uppifrån så... Men stanna inne kan man ju inte ?

Haha! Du har tur att du inte svetter så mycket. Jag blir mer blöt på innesidan än på utsidan förutom när det åsregnar. Köpte vattentäta byxor för ett år sen som jag använde två gånger, har inte använt dom i året.

Haha! Du har tur att du inte svetter så mycket. Jag blir mer blöt på innesidan än på utsidan förutom när det åsregnar. Köpte vattentäta byxor för ett år sen som jag använde två gånger, har inte använt dom i året.
?ja, har förstått att det är en fördel att inte svettas vid minsta ansträngning...baksidan är att jag ofta fryser, men då är det bara klä på sig mer...

Tillbaka
Topp