Dagens Bild-tråden! Del 2. (Obs, regler i första inlägget!)

Sen kvällstur med älgmöte, konstigt ljus och en skvätt regn på hemvägen.

DSCF4975_2048.jpg

Kunde inte hålla mig längre än 2 turer innan jag ruttnade på att min nya dvo jade beter sig som att den helt saknar shimstack på returen. Man fick öppna returen så mycket att den var närmast helt odämpad i småstök, för att inte vara sirapsseg vid större slag. Fick bli att plocka 1 av 2 shims. Verkar klart mer balanserat nu. Ska bli kul att testköra.

IMG_20220602_224740.jpg

Sonen provar (för) smala passagen igen. Problemet är att man tappar fart uppför inför en step-up just utanför bilden. Bilden är tagen just efter årets första bad (sonens andra). Vi tänkte inte på det, så hade inte med badbyxor och handduk, men det funkade bra utan :)

2022-06-04-16-11-39-164.jpg

Första gång jag cyklade i Ågesta, fina stigar! På bilden provat sonen en lite för brant backe. Ser alltid mindre brant ut på bilden, men ledaren och jag klarade den inte för att det var lite blött). Men det är alltid bra att prova!

2022-06-05-12-23-25-867.jpg

Paradiset lever, som alltid, upp till sitt namn: grön, stökiga stigar, oendliga häller och en egen udde med vindskydd, eldplats och fin badvatten! Fuskar med två bilder för att det var så fin, dessa gång hinder som sonen klarade. Första uppför från en spång (utanför bilden) och andra upp och ner på häller bredvid en sjö.

2022-06-06-18-17-29-797.jpg

2022-06-06-19-15-45-145.jpg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp