Dagens Bild-tråden! Del 2. (Obs, regler i första inlägget!)

Får passa på när det är is och snöfritt
20241129_123129.jpg

Tittar avundsjukt på era bilder. Det är glest mellan skogsbaden nu. Mest underhållsträning inomhus pga barn och diverse infektioner. Bara att bita ihop och hålla kroppen igång till min tid i spåren kommer igen. (Jag vet, det finns trådar för gnäll liknande detta, men skriver här ändå. Gillar era bilder!)

Tittar avundsjukt på era bilder. Det är glest mellan skogsbaden nu. Mest underhållsträning inomhus pga barn och diverse infektioner. Bara att bita ihop och hålla kroppen igång till min tid i spåren kommer igen. (Jag vet, det finns trådar för gnäll liknande detta, men skriver här ändå. Gillar era bilder!)

Det finns hopp. Här en länk till ett gammal inlägg:

Senast ändrad:
Det finns hopp. Här en länk till ett gammal inlägg:

Ska bara bli tillräckligt frisk sedan ska vi ut med vår shotgun 😊

Ska bara bli tillräckligt frisk sedan ska vi ut med vår shotgun 😊

Jag har missat Shotgun för att jag började cykla stökig stig tillsammans med sonen när han hade fyra år. Här är sonen vid 5 år på samma stig som bilden uppe, 100 meter tillbaka (ursäkta för att posta en nästan precis 6 år gammal bild). Vi fick kommentar av en cyklist att vi had valt "för svår stig", men sonen hade det riktigt roligt ;)

2024-11-30-18-00-49-134.jpg

men sonen hade det riktigt roligt ;

Ibland blir det dock annorlunda; barnet kan välja tjata hela vägen "oj hur svårt det är här; så många rötter; så svåra stenar, när ska vi hem" o.s.v.

Och sedan håller han käften endast om det uppstår en riktig (för honom) utmaning, som till exempel vattenpölen på bilden.

1732995244524.png

Och visst blir det bara goda minnen kvar en dag senare.

Ett riktigt äventyr minns som något värt att leva för bara när det har avslutats. När man befinner sig mitt i sådant äventyr vill man säkert ut, så snart som möjligt.

Senast ändrad:
Sonens frågade om han kunne tar dirten idag. Jag svarade att stigcyklen var bättre med isig underlag. Men sonens val visade sig, såklart, att vara rätt. Stigarna var helt ok, bara lite blött. Skogsvägarna var isgatorna, jag ramlade en gång, sonen tre gånger, men bara dubb hade hjälpt.

2024-12-08-14-35-37-706.jpg

Tillbaka
Topp