Dagens Bild-tråden! Del 2. (Obs, regler i första inlägget!)

Garagekväll..nytt bromsok monterat och luftat bara att väntar på nya klossar med bättre nyp också. Även en insert fick krypa in i bakdäcket så kanske fälgen klarar sommarens bikepark besök😎
IMG20250519220314.webp

Onödigt spännande morgon när bakbromsen gav upp helt i en nedförsbacke, då noterade jag att jag knappt hade nån broms fram heller.

Om nån vill ha två mekaniska bromsok så är de över nu efter lite mekande i affekt...
IMG_0596.webp

Bilagor

• IMG_0597.webp
    IMG_0597.webp
    300.8 KB · Besök: 46
Onödigt spännande morgon när bakbromsen gav upp helt i en nedförsbacke, då noterade jag att jag knappt hade nån broms fram heller.

Om nån vill ha två mekaniska bromsok så är de över nu efter lite mekande i affekt...
Visa bilaga 770401
Fast i ärlighetens namn det är ju inget fel på själva bromsarna. :)

Fast i ärlighetens namn det är ju inget fel på själva bromsarna. :)
Utom att vajern som gick av redan var bytt en gång tidigare i år av samma skäl. Så nåt lurt är det.

De var också rätt kass som bromsar så hade planerat ett byte och hade nya bromsar hemma, bara inte i panik kl 10 på kvällen.

Utom att vajern som gick av redan var bytt en gång tidigare i år av samma skäl. Så nåt lurt är det.

De var också rätt kass som bromsar så hade planerat ett byte och hade nya bromsar hemma, bara inte i panik kl 10 på kvällen.
Läskigt! Vad är det för vajer? Salt och korrosion?

Cyklar små landsvägar och lite grus mellan Sörmland och Östergötland medan sonen åker skridskor (jag tycker inte om att skrina inne och säkert inte nära midsommar). Vackert här med många gamla kvarnar, forsar och bruk.

2025-05-24-13-32-35-204.webp

Tillbaka
Topp