Dagens Bild-tråden! Del 2. (Obs, regler i första inlägget!)

Morgonrunda förbi teknikland
IMG_5950.webp

Känns det bättre bärandes kravatt om man kreverar av värme? Och varför kör så få på X-Fusion's Trace36? En gaffel som kostar en spottstyver, har fantastisk byggkvalitet och är lätthackad. Den kör skiten ur mina andra gafflar på den här hojen; Fox 36 Performance, RockShox Lyrik Ultimate.

PS. Jag ser verkligen fram emot en uppdaterad X-Fusion Trace36 med samma innehåll som deras nya Vengeance38! Det är kul med udda fåglar och när de slår högre än prislappen är det extra skoj. DS
PXL_20250731_141708056.webp

Senast ändrad:
Upp tidigt och iväg till en buss som kanske eller kanske inte tar cyklar, som går ”vid skolan, efter poolen”.

Sen släpa sig drygt 600 hm uppför till Crève-Tête, en mix av grusväg, promenad, bära cykel och klättra med cykeln på axeln och en vajer i handen.

Sen får man cykla nedför det här och ytterligare nästan 2000 hm ner i skogen och är lycklig:

79750b68-40db-4c4d-a344-060b246a92ff.webp

Manitougafflar rockar!

Angående service, se till att läsa noga servicemanualen till gaffeln. Manitouer kan vara konstruerade lite annorlunda än t.ex. Fox/RockShox. På mina ex måste man skruva av benbultarna motsols eftersom det är själva kolvarna som är gängade; men detta kan variera för olika gafflar (jag har inte haft R7 än).

Visa bilaga 760905
Just detta får bli dagens lärdom. Lossade det andra benet först, inga problem. Sen den "felvända" gängan. Tog inte i så överdrivet mycke men helt plötsligt hade jag gängan i handen och fattade ingenting 😵‍💫
Blir att hitta en annan gaffel eller skrota hela projektet innan man börja lägga pengar på en 20 år gammal cykel...
1000013314.webp

Upp tidigt och iväg till en buss som kanske eller kanske inte tar cyklar, som går ”vid skolan, efter poolen”.

Sen släpa sig drygt 600 hm uppför till Crève-Tête, en mix av grusväg, promenad, bära cykel och klättra med cykeln på axeln och en vajer i handen.

Sen får man cykla nedför det här och ytterligare nästan 2000 hm ner i skogen och är lycklig:

Visa bilaga 783774
Ny, dag, men ett foto till från samma plats:
P7310079_Original.webp

Styrled eller nåt som gav upp tvärt. Spännande upplevelse. Så nu sitter man här och väntar på en bärgare.

Hade jäkla tur i oturen att det hände på en 40-sträcka i en by med ett mjukt dike bredvid. Kunde lika gärna vart i en serpentin en halvtimme längre upp i backen.

IMG_1016.webp

Tillbaka
Topp