Dagens Bild-tråden! Del 2. (Obs, regler i första inlägget!)

Gråväderstur med lång transport och många navigationsmissar, men trivsamt i skogen på ”rätt” stigar
IMG_5072.webp

Jäklar, det där vore en dödsdom med min hund, antagligen för oss båda.
Hur gammal är hunden och vad händer när den ser en kanin (verklig eller påhittad) springa iväg mellan träden?
Han är fyra och en relativt lugn (och liten) Malle 😅 (så detta är inte en helt livsfarlig aktivitet enligt mina beräkningar). Lite oklart vad han skulle ha gjort men troligt hade han mest ökat framåt, det har han gjort när vi varit i skogen utan cykel och han sett intressanta djur. Han hade inte orkat dra mig någonstans om jag hade lagt full broms heller 😁.

Han är fyra och en relativt lugn (och liten) Malle 😅 (så detta är inte en helt livsfarlig aktivitet enligt mina beräkningar). Lite oklart vad han skulle ha gjort men troligt hade han mest ökat framåt, det har han gjort när vi varit i skogen utan cykel och han sett intressanta djur. Han hade inte orkat dra mig någonstans om jag hade lagt full broms heller 😁.
Ser ju ändock trevligt ut, jag får fortsätta jobba med min så han kan bete sig lagom ansvarsfullt när han väl är gammal nog att dra på långtur :)

En tjej jag känner hade en större hund som hon hade kopplat till cykeln. Något fick hunden att påbörja en jakt över fälten med en cykel på släp och en springande medelålders kvinna strax bakom. Tyvärr fick jag inte se det.

Det är nog så för mig också nära havet i Bohuslän. Skickar ett pm så vi inte spammar tråden.

Tillbaka
Topp