Dagens Bild-tråden! Del 2. (Obs, regler i första inlägget!)

Ja, gråare går nog inte…slemmigare halka på rötter, stenar och spänger kan det nästan inte heller bli, men det regnade bara lite och det rullade förvånansvärt bra på barrstigarna!
IMG_5117.webp

Drar hunden dig fram?
Själv brukar jag ha hunden på min vänstra sida när han är kopplad och följer med på en runda, hur dumt det än kan låta.
Ja, tanken är den iaf. Att han ska gå som draghund fast på barmark. Men än så länge så är vi bara i början på karriären så han kör liksom inte fullt drag framåt hela tiden även om han går framför cykeln hela tiden. Blir han trött travar han dock kopplad till vänster.

Medan Rockshox- och Foxägare handlar med varandra och letar efter olika luftkolvar för att ändra sina gafflars slaglängd med ±10 mm, stoppar jag fyra distanser till in i min nygamla Mattoc och därmed förkortar den från 160 mm (170 mm om man räknar in den första distansen) till helt olagliga 120 mm!

Nu är det bara att hitta en cykel som den här gaffeln skulle passa till…

IMG_20251205_174838546.webp

Sonen visade en kompis XCO-banan i Sigtuna. Han hittade en rolig linje på jobbiga platån som han klarade efter några gånger. Han försökte mm minst to gånger till för att den inte var perfekt (utan succes för att platån blev halt av geggan).

PXL_20251207_135500405.gif

Tillbaka
Topp