Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Kan vi få en liten RR från Japan sen tro?
Ska se vad jag kan göra. Om ett par tre veckor eller så när jag är hemma igen.Kan vi få en liten RR från Japan sen tro?
Tre veckor alltså? En lite längre RR då kanske.Ska se vad jag kan göra. Om ett par tre veckor eller så när jag är hemma igen.
Knappt tre, men turistar en del också. Får passa på när man åker så här långt.Tre veckor alltså? En lite längre RR då kanske.
Coolt ändå. Jag känner en del som åkt till JP för att åka skidor, men som dedikerat mtb-resmål var det nytt för mig.Knappt tre, men turistar en del också. Får passa på när man åker så här långt.
Mm dit ska vi gissar jag. Om det inte regnar. Man får inte cykla om det regnar.Såg någon video från en bikepark i Japan där man kör med en guide först och sen en bakom. Bromsar man så att man sladdar så blåser de i visselpipor och jag antar att efter för många pipor från man lämna. Kändes väldigt japanskt.... men inga brake bumps.
Japan är på min bucket list så det ska bli kul att höra vad som finns.
Det är helt nytt för oss också, vi utforskar helt okänt territorie :)Coolt ändå. Jag känner en del som åkt till JP för att åka skidor, men som dedikerat mtb-resmål var det nytt för mig.
Varning för björn?! Eller heter stigen "Lilla Nallen"?Dag 1 med cykling på resan, MTB Japan. Loamigt som fan är nog bästa beskrivningen. Men inte så många stigar så blev mycket repris.
Visa bilaga 850727Visa bilaga 850727
Varning. Det finns massvis med björn i Japan.Varning för björn?! Eller heter stigen "Lilla Nallen"?
Ja, inte att leka med. 13 döda 2025 enligt https://www.svt.se/nyheter/utrikes/ny-bjornattack-i-japan-fyra-skadade-pa-fabriksomradeVarning. Det finns massvis med björn i Japan.
Högst sannolikt.Köpte karbånhjul på K&S som renoveringsobjekt för 900 kr. Idag kam nya ekrarna, så fixade lite och tog en första tur. Tillsammans med karbånaerostyre från K&S borde jag nu äntligen har nått mellanchefsnivån, från 2012. Det blev en anticlimax: kändes som vanliga hjul, och inte bullrig heller. Kanske sitter mellanchefseffekten helt i pengarna.
Visa bilaga 851045
Tillbaka igen efter 6 år. Mycket är sig likt, men det kändes ändå så avlägset. Som att jag är ett spöke kvar på en plats i en tid som dragit vidare. I huvudet är Åre fyllt av liv och rörelse, av vänner och bekanta. Hela byn kokar av energi från de som ska ut eller har varit ute och cyklat.
Ensam i Åre en torsdag i september finns inte mycket kvar av det mer än minnen. Kanske gjorde gråvädret sitt också. Hoppas att helgen bjuder på både bättre väder och mer än nostalgiska minnen.
Ja, det var det jag var mentalt iställd på. Lite meditativt lugn i fjällmiljö. Den nostalgiska tomheten sköljde över helt utan förvarning när jag sakta rullade genom byn. Det kändes som ett avsked. En begravning av något som varit, snarare än den där spirande glädjen över cyklingen som är på gång.Förstår det efter jag har sett din gamla bilderna i nostalgitråden. För mig är dock Åre ett nästan tomt skidort där det ofta regnar. Jag tycker om att rulla när från halv-blöta berget ovan molnet med bara min son och ingen andra människor, som i #28890, helt perfekt!