Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Sorry Lars men.. men är man Åre sugen så dyker det upp vissa "minnen" och tyvärr är du den drabbade i detta läge :)
Som ni ser barkar det på rätt bra, bara kolla på stenen vid bakhjulet. Så noterar vi också något rött i bilden, behöver nog inte nämna vad det är :) Hojen är en Miyata från gudarnas vet vilket årtal. Om jag mindes rätt blev det bara ETT punka de åket, vilket blev innan vi ens kom till spåret typ... :P
yooz1e skrev:
-------------------------------------------------------
> Marran: var en karl i gänget då öviks gänget
> var där på semester, säger inga namn :)
Hum... Om jag var en karl före så var jag banne mig tonåring efteråt...för fi fasen vad ont de gjorde...
Man kände ju att klockspelet fanns om man säger så...
Eric W skrev:
> Hehe: helstelt, barends, pakethållare, åre,
> skärmar, lyse och hjälmen över ner över
> ögonen!
>
> Underbart! :D
Du missade det bästa... Han kör med Clips och remmar....
the_TnT skrev:
> Jag undrade mest vad det var för vad han
> förlorat, det undrar jag förvisso fortfarande.
>
> Praktiskt att dra ned hjälmen över ögonen, det
> man inte ser behöver man inte heller vara rädd
> för! :D
Jag var bara sugen att testa. Jag har ju kört med miyatan på nästan alla stigar i övik sedan urminnes tider, så jag tyckte det borde gå bra att ta tusenmetern på den oxå.
Jag borde nog spännt fast hjälmen lite bättre, det blev exta läskigt när den hammnade över ögonen i det branta partiet på östra stjärnstigen.
Helstelt och canti nerför skutan rekomenderas inte för dom som har lätt att få ont i armar och hander när dom kör utför. Men annars går det fint.
Träffade ett norskt par i Åre 2008 som tog med sina citybajks med barnsits och småbarn upp med linbanan och skulle cykla ner. Frågade vilken väg de tänkt köra ner, och de lät meddela att de skulle ta den lättaste, vilken det nu skulle vara.. De visste inte riktigt själva, men det kanske finns någon grusväg ner, vad vet jag.
Har föjlt detta forumet ett tag, och skaffade mig själv en cykel för ett par dagar sen.. Var ute och provkörde hojjen idag..
Tycker de ser så lätt ut när ni andra cyklar i snön men de va f-n inte lätt.. Antingen spann man för mycket eller så grävde bakdäcket ner sig, men tekniken är väl inte finslipad än :P
Hoppas jag får följa med er andra och cykla i skogen framöver..
Hur som helst så slutade dagen med att jag åkte och lämnade tillbaka cykel för rep. Tydligen så glappade framgaffeln och växlarna växlade inte riktigt som dom skulle..
Men i de stora hela är jag glad hojjägare som kommer lägga många timmar på sadeln i år!!
1 bar skulle jag få punka direkt av... Att inte spinna i snö kräver ett effektivt rundtramp utan ryck, man måste trampa jämnt runt hela varvet. Hårt men försiktigt på något skumt vis. :) Det kommer med övning.
Det finns många fina vintebilder i denna tråden. Vill bara tipsa om SVDs fototävling där månadens tema är "Vintersport". Vinnaren vinner en Panasonic Lumix GF1:a.
Grymt sugen på den kameran själv men har inte någon riktigt bra vinterbild. Kanske någon annan på happy har en chans.
the_TnT skrev:
> Lustigt vad snö du lyckats få in i hjulen, när
> det är kallt upplever jag att snön inte fastnar.
Jag provade åka ut på mälarisen igen. Det var en massa nysnö samt en mindre översvämning vid ett parti som jag korsade. Därav ser det ut som det gör, snön är fastfrusen till is i hjulen.