Dagens Bild-tråden! (Obs, regler i första inlägget!)

Elak muräna = dubbelpunka = knalla hem ;(
murna110926.JPG

Onsdagscykling, lite optimistiskt med kortbyxor, men det var varmare på hemvägen i medvinden. :)

IMG_20110928_180149.jpg

7 pers idag...

JojjeM skrev:
-------------------------------------------------------
> Uppsalagubbar (AWi, martinpetter, s & Conan
> arkivarien) pustar i svampskogen
> http://happymtb.org/forum/file.php/1/file=162839/f
> ilename=Sep29_08.jpg
>
> Mer bilder från kvällens pannlampstur här.
>
> /Johan

Tack, kul med pannlampsbilder, allt för sällsynt.

Vad är det som gör martinpetter så skraj på ngn av de sista bilderna ? ;)

Hej!

Lägger upp en bild och en liten beskrivning på mitt oplanerade möte med lera i nyllet...

IMG_0735.JPG

Som ni ser så var det ganska så blött den dagen vi begav oss ut. Trots detta ville min syster ut och köra lite stig. Fast någon stig fanns inte, det var med lervällning blandat med diverse oceaner... Men men. Det är inte var dag en får skita ned sig och köra i lera utan att ens mor blir arg :)

Så, om vi backar bandet lite. Jag kommer alltså från hållet bakom fotografen. En spång med brädor har precis passerats, och den andra ser ni till höger om mig. Då dessa plankor får en tendens att bli liiite hala när det är blött och lerigt, så tog jag det hyffsat lugnt. När jag har en meter kvar så börjar andas ut, driver på mer i trampet för att kunna klara av den lerpöl som ligger längst upp i bild.

Det som nu gömmer sig under all denna härliga lera är en rot. En rot som ligger tvärs över mitt tilltänka spårvall. Så när plankorna är slut, trampar jag till lite extra samtidigt som jag gör ett litet ryck i styret. Hjulet lyfter så fint, även landningen blir bra. Gött hinner jag tänka, det där gick ju riktigt bra. Men ack så fel jag kunde ha. Sekunden senare tar framhjulet i den dolda roten, dämparen går i bott. Jag känner att jag nu har en mer ohälsosam vinkel framåt än jag brukar. Marken kommer väldigt fort nu när kroppen är över styret. Lyckas i alla fall komma ur pedalerna och samtidigt som vänsterhanden fortfarande håller i styret tar jag emot fallet med högerhanden.

Det jag inte hade räknat med var hur djup hålan var. Höger handen borrade sig ned en 20 cm ned i leran, samtidigt som denna kaskad av lera lämpligtvis träffade min ansikte.

Min systers sambo, som dök upp halvminuten senare tycker detta var oerhört kul. Lika så min far och syster. Allt gick dock bra, och efter en vatten dusch ur flaskan så var jag som ny igen. Med en betydligt fräschare hy :D

Oj, vart lite text. Får se hur många som orkar läsa den.

*Garv!* Tack för att du delar med dig! ;)

Inte så pjåkigt väder idag! (Bjuder även på det håriga benet! :))

db8.jpg

Inspirerad av Leos tur förra helgen som jag missade blev det ett besök på Råberget och en blandning av för mig nya och gamla stigar öster om Göteborg.

20111001.JPG

Det var så trevligt att cykla idag att jag råkade köra "tomt i tanken". Fick bli lite nödgott från närmaste lanthandel :-)

IMAG0634_edit0.jpg

Kan för övrigt tipsa om att Öland nu är nästan helt folktomt, men alldeles förträffligt för fin cykling.

// Oskar

Jörgen_A skrev:
> > *Viss Terjning var inblandad när bilden togs.

Snyggt! Nya kameran?

oskarlind skrev:
> Det var så trevligt att cykla idag att jag
> råkade köra "tomt i tanken". Fick bli lite
> nödgott från närmaste lanthandel :-)
> // Oskar

Åååh så gott det är med Snickers...

bruce skrev:
> Jörgen_A skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > > *Viss Terjning var inblandad när bilden
> togs.
>
> Snyggt! Nya kameran?

Japp. Och terjningen består i att svampen fick hjälp att ställa sig just där solen lyste :-)

Haha, det tog ett tag innan polletten trillade ner på "Terjning". (hade gått fortare om du ställt ett lodjur i förgrunden).

En plåt från gårdagskvällens lamptur med en av sönerna:

filename=lamptur_14.jpg

Fler bilder (inklusive Snickerspaus) från turen i tråden Torsdagscykling i Uppsala.

/Johan

Lämmel år i fjällen... Krylla av de små "Gremelins" i både Åre och Ramundberget senvinter/tidig vår... :)

Vad sugen jag blev på att ta cykeln till röbäck och hässingeberget! bjuder på en bild ifrån dagens cykling i bygdeå. utforskade lite nya stigar och det gick väl sådär..

IMAG0250.jpg

Tillbaka
Topp