rikard skrev:
-------------------------------------------------------
> Daner skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jag har en Answer ATAC styrstam för gängat. Bara
> > 1" tyvärr.
>
> Shims?
>
Tänk på infästningsmekanism för en styrstam för gängad gaffel. Vilken sorts shims hade du tänkt rekommendera?
>
> När vi ändå är inne på området grejjer som är
> läckra men dyra, hur är det egentligen med
> Maverickgafflarna. Jag har hört både ris och ros
> om dem. Hela skalan kommentarer har använts. Nu
> har de ju funnits i sverige ett drygt år, har de
> funkat? är de så bra som vissa säger eller behöver
> de servas varje onsdag?
>
Den första DUC 32 i landet monterades på den röda ML-7 demohoj. Den har varit i bruk över ett år nu och så vitt jag vet har ingen problem med läckage och har inte behövt servas. De flesta som provkörde cykeln när jag hade den tyckte om gaffeln. Den som var minst imponerad har just köpt min sista DUC, så han kan inte ha varit alltför besviken. ;) Cykeln är i privat ägo sedan flera månader nu, men ägaren verkar vara jättenöjd än så länge.
Bobby från Planet Ride fick den första SC strax innan ÅMM och han har varit mycket nöjd. Vi har kontakt ganska ofta och han har aldrig ens frågat om reservdelar.
Lagombra köpte hans ex i USA, men han och Simon vet att service kan tas hand om här hos Dr. Spoke vid behov. De är möjligt att de passade på att serva gaffeln när de var i Colorado/Utah, men de har aldrig frågat mig om hjälp med det.
Summum av erfarenhet från distributörens sida är: What problems?
Jag har inte haft möjligheten att ordentligt provköra SC 32 så Phil bygger en Medium Turner Flux med en sådan just nu. Fattas bara Hadley baknav och 717 disc fälger nu. Ni är välkomna att provköra när den är klar.