Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
trailmig sa:larsan sa:trailmig sa:Igår på vägen hem. 1 poäng. :(
Om en person trampar som vanligt med en elcykel så kan de väl ändå köra över 25km/h det är väl bara att motorn slutar assistera?
Prova det med en Bosch mittmotor. Det är som att trampa på högsta växel i cirka 10cm blötsnö.
Så... Det är inte lönt att fortsätta trampa över 25km/h eller missförstår jag dig? Om man saknar vevpartimotorn då?
tuta sa:Vem fixar en värmekamera + app så att vi kan automatisera detta? Fick ihop minst två poäng på vägen hem igår.
ani sa:7 pinnar under morgonens 3 mil motvind varav den sista i backen uppför Tornavägen.
GoranS sa:Ska vi åka till Italien och köra upp och ner för Zoncolan så kan du få demonstrera det!? ;-)Bengt-re sa:Andreas T sa:Hur många poäng får man som elcyklist om man håller igen på farten en aning för att undvika att kränka en vanlig cyklist. Har gjort det av ren omtanke några gånger när jag kommit ifatt ombytta lvg-cyklister med min lagliga elcykel, och jag gjort bedömningen att de nog skulle känna sig kränkta. :-)
(Cyklar elcykel pga fotskada. Byter gärna trasig fot och elcykel mot hel fot)
Då får du kolla din hastighetsmätare då ingen ombytt lvg-cyklist någonsin snittar under 25.
mamme1 sa:GoranS sa:Ska vi åka till Italien och köra upp och ner för Zoncolan så kan du få demonstrera det!? ;-)Bengt-re sa:Andreas T sa:Hur många poäng får man som elcyklist om man håller igen på farten en aning för att undvika att kränka en vanlig cyklist. Har gjort det av ren omtanke några gånger när jag kommit ifatt ombytta lvg-cyklister med min lagliga elcykel, och jag gjort bedömningen att de nog skulle känna sig kränkta. :-)
Då får du kolla din hastighetsmätare då ingen ombytt lvg-cyklist någonsin snittar under 25.
Vid upp OCH ner torde väl snittet gå att få att överskrida 25 km/h?
Typ 7 km/h upp, 44 km/h ner?
Hur långt är det?mamme1 sa:GoranS sa:Ska vi åka till Italien och köra upp och ner för Zoncolan så kan du få demonstrera det!? ;-)Bengt-re sa:Andreas T sa:Hur många poäng får man som elcyklist om man håller igen på farten en aning för att undvika att kränka en vanlig cyklist. Har gjort det av ren omtanke några gånger när jag kommit ifatt ombytta lvg-cyklister med min lagliga elcykel, och jag gjort bedömningen att de nog skulle känna sig kränkta. :-)
åberg sa:Hur långt är det?mamme1 sa:GoranS sa:Ska vi åka till Italien och köra upp och ner för Zoncolan så kan du få demonstrera det!? ;-)Bengt-re sa:Andreas T sa:Hur många poäng får man som elcyklist om man håller igen på farten en aning för att undvika att kränka en vanlig cyklist. Har gjort det av ren omtanke några gånger när jag kommit ifatt ombytta lvg-cyklister med min lagliga elcykel, och jag gjort bedömningen att de nog skulle känna sig kränkta. :-)
På de lagliga standardekipagen verkar det vara fina och rara människor, glada över att få vara ute i solen på sin fina cykel.26er sa:Borde va 100 poäng för att köra om nerför då idioterna som kör elmoppar helt saknar färdigheter att hantera nåt som går nerför i över 20 knyck. Finns inge bättre sätt att förnedra dessa idioter på än att fullständigt krossa deras egon i en knixig utförslöpa. Tack för ordet.
En hel del tur att det var så många ute just då. På hemvägen i frisk medvind blev det bara en ynka pinne ;-)Kung Stalle sa:ani sa:7 pinnar under morgonens 3 mil motvind varav den sista i backen uppför Tornavägen.
Respekt!
N_sandstrom sa:Eller åh, vad pinsamt, nu inser jag ju att D är en "kuggfråga". Folk med elcykel har ju inte hjälm..
tuta sa:Vem fixar en värmekamera + app så att vi kan automatisera detta? Fick ihop minst två poäng på vägen hem igår.
McOla sa:1 poäng idag. Omkörning av elcyklist med hjälmen bakofram.
Hep sa:McOla sa:1 poäng idag. Omkörning av elcyklist med hjälmen bakofram.
Snälla säg att det var en Hövding.
Hep sa:McOla sa:1 poäng idag. Omkörning av elcyklist med hjälmen bakofram.
Snälla säg att det var en Hövding.
26er sa:Slängde in min pump i framhjulet på en jäkel. Borde bli minst 1000 poäng på det.
Andreas T sa:Hur många poäng får man som elcyklist om man håller igen på farten en aning för att undvika att kränka en vanlig cyklist. Har gjort det av ren omtanke några gånger när jag kommit ifatt ombytta lvg-cyklister med min lagliga elcykel, och jag gjort bedömningen att de nog skulle känna sig kränkta. :-)
Nja, inte på nån 25-poängare väl...42Hz sa:Nu vill vi se videobevis!
Mycketvillhamer sa:men tackade istället för draghjälpen när jag körde förbi.
Mycketvillhamer sa:Trampade glatt på i en bit över 30 och skulle precis ta min första pinne för dagen då jag hörde ljud som inte kom från mitt välsmorda maskineri. Kastade en blick över axeln och fick syn på en lagom trind herre, i en blå och flaxande jacka som satt på en "vanlig" cykel och trampade på rätt bekymmerslöst. Jag tog min +1 och trampade på men hörde fortfarande ljud på min rulle. Efter ett tag blir jag kränkt, men tänker "så här får det inte gå till", så jag tog rygg på herren i blå jacka och hängde på honom i närmre 40 km/h under några kilometer in till Lund. När vi började närma oss stället där jag svänger av tänkte jag "det är nu eller aldrig", så ett par hundra meter innan min avfart la jag in en taktisk spurt och drog förbi trimmaren och svängde av på mitt håll. Tänkte först fråga om det inte saknades registreringsbevis för den där, men tackade istället för draghjälpen när jag körde förbi.
Summa sumarum: +4 (för man fick väl inte minus för att bli omkörd av trimmad hoj?)
Bifogar Strava som bevis: https://www.strava.com/activities/1517420453/segments/37858137723
Blev omkörd vid ca 9,6 km.