Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
trailmig sa:Mycketvillhamer sa:Trampade glatt på i en bit över 30 och skulle precis ta min första pinne för dagen då jag hörde ljud som inte kom från mitt välsmorda maskineri. Kastade en blick över axeln och fick syn på en lagom trind herre, i en blå och flaxande jacka som satt på en "vanlig" cykel och trampade på rätt bekymmerslöst. Jag tog min +1 och trampade på men hörde fortfarande ljud på min rulle. Efter ett tag blir jag kränkt, men tänker "så här får det inte gå till", så jag tog rygg på herren i blå jacka och hängde på honom i närmre 40 km/h under några kilometer in till Lund. När vi började närma oss stället där jag svänger av tänkte jag "det är nu eller aldrig", så ett par hundra meter innan min avfart la jag in en taktisk spurt och drog förbi trimmaren och svängde av på mitt håll. Tänkte först fråga om det inte saknades registreringsbevis för den där, men tackade istället för draghjälpen när jag körde förbi.
Summa sumarum: +4 (för man fick väl inte minus för att bli omkörd av trimmad hoj?)
Bifogar Strava som bevis: https://www.strava.com/activities/1517420453/segments/37858137723
Blev omkörd vid ca 9,6 km.
Samma som jag blev omkörd av då. Packväskor på båda sidorna?
26er sa:Kan nån förklara hur en liten tanig tös kan hålla över 30 i motvind med en kadens runt 40?
Hep sa:26er sa:Kan nån förklara hur en liten tanig tös kan hålla över 30 i motvind med en kadens runt 40?
Kanske trådens rubrik kan ge dig en ledtråd. Eller tempolår.
Örjan Lax sa:Hep sa:26er sa:Kan nån förklara hur en liten tanig tös kan hålla över 30 i motvind med en kadens runt 40?
Kanske trådens rubrik kan ge dig en ledtråd. Eller tempolår.
Eller läppsalva. :(
Mycketvillhamer sa:trailmig sa:Mycketvillhamer sa:Trampade glatt på i en bit över 30 och skulle precis ta min första pinne för dagen då jag hörde ljud som inte kom från mitt välsmorda maskineri. Kastade en blick över axeln och fick syn på en lagom trind herre, i en blå och flaxande jacka som satt på en "vanlig" cykel och trampade på rätt bekymmerslöst. Jag tog min +1 och trampade på men hörde fortfarande ljud på min rulle. Efter ett tag blir jag kränkt, men tänker "så här får det inte gå till", så jag tog rygg på herren i blå jacka och hängde på honom i närmre 40 km/h under några kilometer in till Lund. När vi började närma oss stället där jag svänger av tänkte jag "det är nu eller aldrig", så ett par hundra meter innan min avfart la jag in en taktisk spurt och drog förbi trimmaren och svängde av på mitt håll. Tänkte först fråga om det inte saknades registreringsbevis för den där, men tackade istället för draghjälpen när jag körde förbi.
Summa sumarum: +4 (för man fick väl inte minus för att bli omkörd av trimmad hoj?)
Bifogar Strava som bevis: https://www.strava.com/activities/1517420453/segments/37858137723
Blev omkörd vid ca 9,6 km.
Samma som jag blev omkörd av då. Packväskor på båda sidorna?
Osäkert, jag hängde ju på hela vägen in till Lund och vi körde inte om några fler, vart blev du omkörd?
me.I.am sa:Är det nu någon skall in i tråden med den dissande kommentaren "Har ni wattmätare på pendelhojen"?
Väldigt underhållande tråd.
trailmig sa:me.I.am sa:Är det nu någon skall in i tråden med den dissande kommentaren "Har ni wattmätare på pendelhojen"?
Vadå har inte alla det??
me.I.am sa:trailmig sa:me.I.am sa:Är det nu någon skall in i tråden med den dissande kommentaren "Har ni wattmätare på pendelhojen"?
Vadå har inte alla det??
:)
För att undvika missförstånd, menar "underhållande tråd" på ett ickeironiskt vis. F5-knappen får jobba hårt.
me.I.am sa:Är det nu någon skall in i tråden med den dissande kommentaren "Har ni wattmätare på pendelhojen"?
26er sa:0 pöäng. Eller minus 100. Tusen. De vinner. De djävlarna. Nu ere krig.
Sådana hör våren till liksom ogräs i rabatten och fulla "studenter".tuta sa:Jag ozenpendlade häromdagen och hamnade bakom någon civilklädd herre på en MTB med rejält grova däck. Såg aldrig någon motor men 700W* uppför Londonviadukten var inte ens i närheten av att räcka till för att kunna haka på.
Pluspoäng tycker jag, har ibland fått frågan vad det sitter för motor på min Bullitt å då får man chansen att le, peka på benen och säga "ingen el, endast ecodrive" :-)CosmicGirl sa:Cyklade till jobbet idag. På väg hem, efter en herrejösses uppförsbacke fick jag en konstig fråga från ett gäng gående:
Funkar elcykeln bra? (!)
Plus eller minus poäng?
Min hoj
NLC sa:Pluspoäng tycker jag, har ibland fått frågan vad det sitter för motor på min Bullitt å då får man chansen att le, peka på benen och säga "ingen el, endast ecodrive" :-)CosmicGirl sa:Cyklade till jobbet idag. På väg hem, efter en herrejösses uppförsbacke fick jag en konstig fråga från ett gäng gående:
Funkar elcykeln bra? (!)
Plus eller minus poäng?
Min hoj
CosmicGirl sa:NLC sa:Pluspoäng tycker jag, har ibland fått frågan vad det sitter för motor på min Bullitt å då får man chansen att le, peka på benen och säga "ingen el, endast ecodrive" :-)CosmicGirl sa:Cyklade till jobbet idag. På väg hem, efter en herrejösses uppförsbacke fick jag en konstig fråga från ett gäng gående:
Funkar elcykeln bra? (!)
Plus eller minus poäng?
Min hoj
Ja. OK pluspoäng då :-)
Bullitt, coolt!
Lars.E sa:CosmicGirl sa:NLC sa:Pluspoäng tycker jag, har ibland fått frågan vad det sitter för motor på min Bullitt å då får man chansen att le, peka på benen och säga "ingen el, endast ecodrive" :-)CosmicGirl sa:Cyklade till jobbet idag. På väg hem, efter en herrejösses uppförsbacke fick jag en konstig fråga från ett gäng gående:
Funkar elcykeln bra? (!)
Plus eller minus poäng?
Min hoj
Ja. OK pluspoäng då :-)
Bullitt, coolt!
Om de var uppriktiga och trodde att du cyklade på en elcykel för att det såg ut att gå lätt för dig... så var det många pluspoäng.
Var det däremot en ironisk fråga för att det såg ut som att du skulle behöva en elcykel... så är det ändå pluspoäng för att du kämpar.
Det är ganska vanligt att folk tar min fatbike för att vara en elcykel, speciellt då ramväskan varit monterad.
Kung Stalle sa:Hallon!
Räkna de elcyklar du kör om
A - du kör om en helt vanlig elcykel uppför eller på slätan - 1 poäng
B - du kör om en trimmad elcykel - 3 poäng
C - du kör om en såndär svinful fatbikeelcykel - 5 poäng
D - du bajsar i en hjälm tillhörande en elcykelcyklist - 25 poäng
J - du blir omkörd av en vanlig elcykel - minus 3 poäng
Omkörningar räknas bara uppför eller på slätan (ej utför). Omkörningar räknas inte vid korsningar eller andra ställen där det finns "hinder".
Idag, på morgonen, fick jag ihop till 3 x A = 3 poäng. Inte mycket...
Stalle
Jeppe_E sa:Kung Stalle sa:Hallon!
Räkna de elcyklar du kör om
A - du kör om en helt vanlig elcykel uppför eller på slätan - 1 poäng
B - du kör om en trimmad elcykel - 3 poäng
C - du kör om en såndär svinful fatbikeelcykel - 5 poäng
D - du bajsar i en hjälm tillhörande en elcykelcyklist - 25 poäng
J - du blir omkörd av en vanlig elcykel - minus 3 poäng
Omkörningar räknas bara uppför eller på slätan (ej utför). Omkörningar räknas inte vid korsningar eller andra ställen där det finns "hinder".
Idag, på morgonen, fick jag ihop till 3 x A = 3 poäng. Inte mycket...
Stalle
Det blev 2 poäng idag. Kränkte en dam i en uppförsbacke i motvinden. Satan vad paff hon blev när en medelålders man i lycra drog om henne. Sen blev det en till mest för att jag såg henne, så cyklade jag en omväg bara för att kränka och samla poäng.