Dagens elcykelkränkning

Dagens elcykelkränkning
Såg en sådan här parkerad på jobbet idag. Lite cool faktiskt.

20180329_110729.jpg

Dagens elcykelkränkning
trailmig sa:
Mycketvillhamer sa:
Trampade glatt på i en bit över 30 och skulle precis ta min första pinne för dagen då jag hörde ljud som inte kom från mitt välsmorda maskineri. Kastade en blick över axeln och fick syn på en lagom trind herre, i en blå och flaxande jacka som satt på en "vanlig" cykel och trampade på rätt bekymmerslöst. Jag tog min +1 och trampade på men hörde fortfarande ljud på min rulle. Efter ett tag blir jag kränkt, men tänker "så här får det inte gå till", så jag tog rygg på herren i blå jacka och hängde på honom i närmre 40 km/h under några kilometer in till Lund. När vi började närma oss stället där jag svänger av tänkte jag "det är nu eller aldrig", så ett par hundra meter innan min avfart la jag in en taktisk spurt och drog förbi trimmaren och svängde av på mitt håll. Tänkte först fråga om det inte saknades registreringsbevis för den där, men tackade istället för draghjälpen när jag körde förbi.

Summa sumarum: +4 (för man fick väl inte minus för att bli omkörd av trimmad hoj?)

Bifogar Strava som bevis: https://www.strava.com/activities/1517420453/segments/37858137723
Blev omkörd vid ca 9,6 km.

Samma som jag blev omkörd av då. Packväskor på båda sidorna?

Osäkert, jag hängde ju på hela vägen in till Lund och vi körde inte om några fler, vart blev du omkörd?

Dagens elcykelkränkning
Dagens elcykelkränkning
Mycketvillhamer sa:
trailmig sa:
Mycketvillhamer sa:
Trampade glatt på i en bit över 30 och skulle precis ta min första pinne för dagen då jag hörde ljud som inte kom från mitt välsmorda maskineri. Kastade en blick över axeln och fick syn på en lagom trind herre, i en blå och flaxande jacka som satt på en "vanlig" cykel och trampade på rätt bekymmerslöst. Jag tog min +1 och trampade på men hörde fortfarande ljud på min rulle. Efter ett tag blir jag kränkt, men tänker "så här får det inte gå till", så jag tog rygg på herren i blå jacka och hängde på honom i närmre 40 km/h under några kilometer in till Lund. När vi började närma oss stället där jag svänger av tänkte jag "det är nu eller aldrig", så ett par hundra meter innan min avfart la jag in en taktisk spurt och drog förbi trimmaren och svängde av på mitt håll. Tänkte först fråga om det inte saknades registreringsbevis för den där, men tackade istället för draghjälpen när jag körde förbi.

Summa sumarum: +4 (för man fick väl inte minus för att bli omkörd av trimmad hoj?)

Bifogar Strava som bevis: https://www.strava.com/activities/1517420453/segments/37858137723
Blev omkörd vid ca 9,6 km.

Samma som jag blev omkörd av då. Packväskor på båda sidorna?

Osäkert, jag hängde ju på hela vägen in till Lund och vi körde inte om några fler, vart blev du omkörd?

Precis utanför Dalby. I 42km/h...... Var tvungen att pressa över 270W för att hänga på.

Dagens elcykelkränkning
Är det nu någon skall in i tråden med den dissande kommentaren "Har ni wattmätare på pendelhojen"?

Väldigt underhållande tråd.

Dagens elcykelkränkning
Är det bara jag som tycker att det är lite låga poäng för att köra om en trimad-el-hoj? Jag brukar rätt ofta bli omblåst av en snubbe som kör nått elektrifierat DH-monster i fullfacehjälm. Att köra om honom skulle kräva att jag låg uppemot 45-50 km/h. Om jag ska dra på mig en hjärtattack vill jag i alla fall veta att jag siktade mot stjärnorna och inte ett litet skitpris.

Dagens elcykelkränkning
me.I.am sa:
trailmig sa:
me.I.am sa:
Är det nu någon skall in i tråden med den dissande kommentaren "Har ni wattmätare på pendelhojen"?

Vadå har inte alla det??

:)
För att undvika missförstånd, menar "underhållande tråd" på ett ickeironiskt vis. F5-knappen får jobba hårt.

Jag tolkade inte ditt inlägg negativt. Borde nog gjort en smiley. :) <-- about right huh?

Dagens elcykelkränkning
me.I.am sa:

Pinsamt nog har jag inte det. Borde nog skaffa för motivationens skull tror jag.

+2 pinnar i fredags morse iaf. Men nöd 0 på hemvägen, fick bita lite för att inte bli omkörd på vägen hem - trött och wattlös.

Dagens elcykelkränkning
-5, körde om en elkyckling men han tog revansch och körde om mig två gånger(?) Tror han tog en omväg efter första omkörningen för att sedan avsluta mig rejält, jag är så förnedrad och kränkt.

Senast ändrad:
Dagens elcykelkränkning
Vilken kul tråd! Skrattar gott! Precis vad jag behöver som motvikt mot alla mina minuspoäng. 99% av elmotorcyklarna gör 50 km/h och jag är chanslös.

Dagens elcykelkränkning
2 st i onsdags kväll uppför Skanstullsbron från Skanstull till Gullmarsplan. Jag på en sliten Specialized Langster 48/16.

It felt good...

Senast ändrad:
Dagens elcykelkränkning
Körde om två idag, varav en eldriven liggist. Men liggisten går nog inte ens i 25, och har fullt trafikvett (den ser jag ofta), så den räknas inte. Sen blev jag omåkt av en dam som rak i ryggen höll straxt under 30 i motvinden, men henne hakade jag på och fick en bekväm färd ett tag. De tar mycket vind med oaeropositionen elhojarna. När hon skulle svänga av gjorde hon tydligt tecken, och ropade "nu svänger jag höger".

Dagens elcykelkränkning
Håller inte räkning på kränkningarna men har noterat betydligt fler elcyklar när jag zenpendlar. Då brukar farten på platten ligga runt 25km/h och uppför är man ett lätt offer.

Jag ozenpendlade häromdagen och hamnade bakom någon civilklädd herre på en MTB med rejält grova däck. Såg aldrig någon motor men 700W* uppför Londonviadukten var inte ens i närheten av att räcka till för att kunna haka på.

* Ja, effektmätare på pendlaren är som kikare/bautaobjektivkamera för fågelskådaren. Alltså nödvändig för ovetenskapliga studier av medpendlare. Inte för att jag kan något om fågelskådning så jag är inte säker på att de behöver en kikare. :-)

Dagens elcykelkränkning
tuta sa:
Jag ozenpendlade häromdagen och hamnade bakom någon civilklädd herre på en MTB med rejält grova däck. Såg aldrig någon motor men 700W* uppför Londonviadukten var inte ens i närheten av att räcka till för att kunna haka på.
Sådana hör våren till liksom ogräs i rabatten och fulla "studenter".
För mängden elcyklar brukar avta rätt fort och då speciellt billiga kinesiskt elhojar med kilowattmotor.

Dagens elcykelkränkning
Cyklade till jobbet idag. På väg hem, efter en herrejösses uppförsbacke fick jag en konstig fråga från ett gäng gående:

Funkar elcykeln bra? (!)

Plus eller minus poäng?

20180428_143314.jpg

Min hoj

Dagens elcykelkränkning
CosmicGirl sa:
Cyklade till jobbet idag. På väg hem, efter en herrejösses uppförsbacke fick jag en konstig fråga från ett gäng gående:

Funkar elcykeln bra? (!)

Plus eller minus poäng?

Min hoj
Pluspoäng tycker jag, har ibland fått frågan vad det sitter för motor på min Bullitt å då får man chansen att le, peka på benen och säga "ingen el, endast ecodrive" :-)

Dagens elcykelkränkning
NLC sa:
CosmicGirl sa:

Funkar elcykeln bra? (!)

Plus eller minus poäng?

Min hoj
Pluspoäng tycker jag, har ibland fått frågan vad det sitter för motor på min Bullitt å då får man chansen att le, peka på benen och säga "ingen el, endast ecodrive" :-)

Ja. OK pluspoäng då :-)
Bullitt, coolt!

Dagens elcykelkränkning
CosmicGirl sa:
NLC sa:
CosmicGirl sa:

Funkar elcykeln bra? (!)

Plus eller minus poäng?

Min hoj

Bullitt, coolt!

Om de var uppriktiga och trodde att du cyklade på en elcykel för att det såg ut att gå lätt för dig... så var det många pluspoäng.
Var det däremot en ironisk fråga för att det såg ut som att du skulle behöva en elcykel... så är det ändå pluspoäng för att du kämpar.

Det är ganska vanligt att folk tar min fatbike för att vara en elcykel, speciellt då ramväskan varit monterad.

Dagens elcykelkränkning
Lars.E sa:
CosmicGirl sa:
NLC sa:
CosmicGirl sa:

Funkar elcykeln bra? (!)

Plus eller minus poäng?

Min hoj

Bullitt, coolt!

Om de var uppriktiga och trodde att du cyklade på en elcykel för att det såg ut att gå lätt för dig... så var det många pluspoäng.
Var det däremot en ironisk fråga för att det såg ut som att du skulle behöva en elcykel... så är det ändå pluspoäng för att du kämpar.

Det är ganska vanligt att folk tar min fatbike för att vara en elcykel, speciellt då ramväskan varit monterad.

De var nog uppriktiga (tror jag). Min uppfattning: 17% det såg ut att gå lätt för mig + 83% de faktiskt trodde att min MTB såg ut som en elcykel av någon anledning (?).

Dagens elcykelkränkning
Kung Stalle sa:
Hallon!

Räkna de elcyklar du kör om
A - du kör om en helt vanlig elcykel uppför eller på slätan - 1 poäng
B - du kör om en trimmad elcykel - 3 poäng
C - du kör om en såndär svinful fatbikeelcykel - 5 poäng
D - du bajsar i en hjälm tillhörande en elcykelcyklist - 25 poäng

J - du blir omkörd av en vanlig elcykel - minus 3 poäng

Omkörningar räknas bara uppför eller på slätan (ej utför). Omkörningar räknas inte vid korsningar eller andra ställen där det finns "hinder".

Idag, på morgonen, fick jag ihop till 3 x A = 3 poäng. Inte mycket...

Stalle

Det blev 2 poäng idag. Kränkte en dam i en uppförsbacke i motvinden. Satan vad paff hon blev när en medelålders man i lycra drog om henne. Sen blev det en till mest för att jag såg henne, så cyklade jag en omväg bara för att kränka och samla poäng.

Dagens elcykelkränkning
Jeppe_E sa:
Kung Stalle sa:
Hallon!

Räkna de elcyklar du kör om
A - du kör om en helt vanlig elcykel uppför eller på slätan - 1 poäng
B - du kör om en trimmad elcykel - 3 poäng
C - du kör om en såndär svinful fatbikeelcykel - 5 poäng
D - du bajsar i en hjälm tillhörande en elcykelcyklist - 25 poäng

J - du blir omkörd av en vanlig elcykel - minus 3 poäng

Omkörningar räknas bara uppför eller på slätan (ej utför). Omkörningar räknas inte vid korsningar eller andra ställen där det finns "hinder".

Idag, på morgonen, fick jag ihop till 3 x A = 3 poäng. Inte mycket...

Stalle

Det blev 2 poäng idag. Kränkte en dam i en uppförsbacke i motvinden. Satan vad paff hon blev när en medelålders man i lycra drog om henne. Sen blev det en till mest för att jag såg henne, så cyklade jag en omväg bara för att kränka och samla poäng.

Haha stackars tant!

Dagens elcykelkränkning
Kul tråd.

Har bara haft en enda minnesvärd dust med en elcykel.

Körde under pendlingen sakteliga ikapp stark tjej på hybrid. Efter att ha legat bakom någon kilometer bestämmer jag mig för att köra om. Det där obestämbara skramlet som började ungefär när jag körde ikapp tjejen gav sig däremot inte. Sneglar bakåt och ser konturerna av en gammal damcykel bakom mig. Trampar på lite till, men efter en stund blir jag kränkt när hemmabygget drar om mig ganska rejält med ett flin av den inte så trevliga sorten på läpparna.

Nu sätter tävlingsinstinkten igång (läs: "nä nu j-vlar) och jag drar på som aldrig förr. Saknar tyvärr effektmätare, men pressade åtminstone upp mitt pendlarskrälle till närmare 40 km/h under en lång och lätt uppförslutande raksträcka. Kommer således om utan större konstigheter. Kör därefter på för allt vad tygeln håller ytterligare någon kilometer innan jag saktar ner. Har nu precis kommit in i knixigt tätbebyggt område där det inte lämpar sig för några högre hastigheter. (Och lika bra det för jag var tämligen slutkörd). Erkänner villigt att jag blev något förvånad då det skramlande hemmabygget drar om mig ytterligare en gång. Får man bjuda på. Svårt att konkurrera med trimmat material. Dessutom skulle jag minuten senare åt ett annat håll så kan alltid skylla på det...

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp