Dagens fynd (bara tips, ingen diskussion) – Läs första inlägget först!

https://psauction.se/item/view/872416/cykel-bmc-urs-three auktion på många BMC, upphämtning i Kungsbacka.
Det verkar vara resterna av bikeyard. Även lite specialized!
Var medveten om moms och ”slagavgift” bara! Så de nuvarande ledande buden är högre än vad de ser ut att vara. Och sen ska man över reservationspriset också…
Men absolut, potentiella fynd där! (Lite bitter eftersom jag tänkte knipa Divergen till ett vrakpris, men det verkar bli ett bra pris som bäst) :-)

Var medveten om moms och ”slagavgift” bara! Så de nuvarande ledande buden är högre än vad de ser ut att vara. Och sen ska man över reservationspriset också…
Men absolut, potentiella fynd där! (Lite bitter eftersom jag tänkte knipa Divergen till ett vrakpris, men det verkar bli ett bra pris som bäst) :-)
Är slagavgift samma sak som serviceavgift?

Synd att jag har 30 mil till Kungsbacka. Känns som ett bra läge att buda hem en fin cykel till tjejen i födelsedagspresent.

Alpha bikes München har utförsäljning av specialized pga byte till giant.
Epic sworks frameset 4400 euro i xl tex. Tyvärr den där fula blå färgen.

Airdrop säljer ut ramar och hojjar.

Svårt överprisade kläder...men samtidigt några av mina favoritplagg, som jag använder dagligen, kan just nu handlas till 50% rabatt med koden: WARDROBE

//j

Svårt överprisade kläder...men samtidigt några av mina favoritplagg, som jag använder dagligen, kan just nu handlas till 50% rabatt med koden: WARDROBE

//j
Den här tråden är till för fynd om du missade det!

Medlemsdagar hos XXL med 25% rabatt på nästan allt.

Bra deals på cyklar t.ex.

Bikester kör 50% av reapriset på massa varor. Finns några guldkorn. Sweet Protection-hjälmar till barnen för samma pris som en biltema-hjälm? Klassiska finishline grön för halva priset? DT Swiss tubeless-ventiler för halva priset?

Finns även en del droppers och dämpare för halva priset.

In och fynda :)

Men det finns en del bra saker ändå på "riktig" rea vilket inte är så vanligt på Bikester. Mycket pumpar mm från Lezyne, verktyg från Crankbrothers och en hel del annat. Tittar man på de lite dyrare sakerna så kan man få ett Profile Design tempostyre eller Rotor vevparti med 5000:- rabatt. En hel del DT Swiss body och conversion kits, POC hjälmar fanns det en del av

Senast ändrad:
Men det finns en del bra saker ändå på "riktig" rea vilket inte är så vanligt på Bikester. Mycket pumpar mm från Lezyne, verktyg från Crankbrothers och en hel del annat. Tittar man på de lite dyrare sakerna så kan man få ett Profile Design tempostyre eller Rotor vevparti med 5000:- rabatt. En hel del DT Swiss body och conversion kits, POC hjälmar fanns det en del av
Jag tänkte beställa en av Lezyne pumparna. Råkar du veta vilken av dem är bäst? Det finns så många olika, det är lite förvirrande.?

Jag tänkte beställa en av Lezyne pumparna. Råkar du veta vilken av dem är bäst? Det finns så många olika, det är lite förvirrande.?
Finns många ja. Första stora skillnaden är HV vs HP, dvs högvolym vs högtryck. Sen är det väl material/vikt som avgör pris. Sen skiljer de i storlek. Typ s m l. Större pump, snabbare att pumpa men tyngre klumpigare. Det är väl det grundläggande

Finns många ja. Första stora skillnaden är HV vs HP, dvs högvolym vs högtryck. Sen är det väl material/vikt som avgör pris. Sen skiljer de i storlek. Typ s m l. Större pump, snabbare att pumpa men tyngre klumpigare. Det är väl det grundläggande
Jaha ok. Ser att de flesta har slang. Det tänkte jag borde vara en fördel. Tror det blir en Lite Drive Mini.

Ser att de flesta har slang. Det tänkte jag borde vara en fördel.
Den slangen finns i en variant med inbyggd tryckmätare
Lezyne%20Pan%20Gauge%20hose.jpg

Den slangen finns i en variant med inbyggd tryckmätare
Lezyne%20Pan%20Gauge%20hose.jpg

Har kollat på dem också men läste i nån recension att de inte var så precisa, men det kanske inte är så viktigt. De har också Crankbrothers Klic med inbyggd mätare.

Bikester har en flik med mängder av saker på 50% rea, även 50% på reapriset! Fyndade bl.a esi chunky för 100kr paret och lite annat smått och gott!

Ändå bra att man kan komma ner nära ordinariepris på bike24.

(tex Shimano SLX FH-M7130-B Rear Hub - Centerlock - 12x157mm - E-Thru Axle - 12-speed)

EDIT. Ytterligare 60% så är det billigare. Fint så

Man kan ju sortera på dyrast och således få de bästa kapen serverade först ?

Tillbaka
Topp