Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Vågar man chansa på 80%?70% på bikesters outlet idag, ska det upp till 100 eller vad är det frågan om?
Känner samma, beställde vid 60% men redo att skicka in och begära pengar tillbaka alt. Lägga ny order. Blir ändå några hundra sparade kronor då...Vågar man chansa på 80%?
Och sen 90% ? Jag undrar också lite, kanske för att de nyss(?) köpt Wiggle och säljer ut saker som inte skall ingå i sortimentet?Vågar man chansa på 80%?
Känns konstigt om de skulle sluta sälja Shimano drev, vajrar, pedalklossar etc.Jag undrar också lite, kanske för att de nyss(?) köpt Wiggle och säljer ut saker som inte skall ingå i sortimentet?
Nä, det verkar inte troligt att det är anledningen.Känns konstigt om de skulle sluta sälja Shimano drev, vajrar, pedalklossar etc.
Fyllde på reservdelslagret lite till iallafall.
Säg till om du lyckas med det. Jag visste inte att man kan göra så.Känner samma, beställde vid 60% men redo att skicka in och begära pengar tillbaka alt. Lägga ny order. Blir ändå några hundra sparade kronor då...
14 dagars ångerrätt vid distansköp. Bara att returnera!Säg till om du lyckas med det. Jag visste inte att man kan göra så.
Jaha ok. Det skulle man kunna göra men jag har köpt mycket saker så det blir krångligt att returnera allt. Undrar om de verkligen skulle betala tillbaka mellanskillnaden om man frågade. Isåfall behöver de inte göra det på varor som är slut eller hur?14 dagars ångerrätt vid distansköp. Bara att returnera!
Du lägger en ny beställning med 70% rabatt och returnerar hela eller delar av den tidigare ordern på 60% (eller 50%).Jaha ok. Det skulle man kunna göra men jag har köpt mycket saker så det blir krångligt att returnera allt. Undrar om de verkligen skulle betala tillbaka mellanskillnaden om man frågade. Isåfall behöver de inte göra det på varor som är slut eller hur?
Ja, jag tänkte att det förmodligen inte skulle gå.Du lägger en ny beställning med 70% rabatt och returnerar hela eller delar av den tidigare ordern på 60% (eller 50%).
Mellanskillnaden kommer de inte att betala ut. Krediterar den/det returnerade och debiterar den/det som du behåller.
Ja, eftersom att de egentligen inte har något val, så blir det i teorin billigare att betala mellanskillnaden.Ja, jag tänkte att det förmodligen inte skulle gå.
Men det känns lite konstigt att de väljer att stå för frakten både fram och tillbaka istället för att betala mellanskillnaden så de slipper fraktkostnaden. Jag har mailat och frågat nu, så vi får se vad de säger.
Svaret på sista frågan:Jaha ok. Det skulle man kunna göra men jag har köpt mycket saker så det blir krångligt att returnera allt. Undrar om de verkligen skulle betala tillbaka mellanskillnaden om man frågade. Isåfall behöver de inte göra det på varor som är slut eller hur?
Haha ok, tack. Får hoppas att rean fortsätter oändligt.?Svaret på sista frågan:
Precis! I sådana fall får du returnera, vänta på varan kommer in på lagret igen, hoppas att rean fortfarande fortsätter, beställa igen.
Känner samma, beställde vid 60% men redo att skicka in och begära pengar tillbaka
Det går att använda även hos andra handlare än Bikester eftersom de flesta näthandlare har generösa villkor för öppet köp, så det går att få tillbaka mellanskillnaden även om de inte har prisgaranti.Säg till om du lyckas med det. Jag visste inte att man kan göra så.
Jaha. Det skulle verkligen underlätta om man kunde göra så. För jag har slängt förpackning på vissa varor. Det skulle verkligen vara mycket lättare att göra som du gjorde. Jag hade alltid för mig att de gick efter serie eller nåt varunummer så att man inte kan returnera den nya varan med gamla kvittot.Det går att använda även hos andra handlare än Bikester eftersom de flesta näthandlare har generösa villkor för öppet köp, så det går att få tillbaka mellanskillnaden även om de inte har prisgaranti.
Jag utnyttjade det under våren när Sportamore sålde Garmin Forerunner 645 för 1.699 SEK. De har senare under året flera ggr sålt klockan en hel del billigare,
vid ett av de tillfällena beställda jag då en ny och när den kom returnerade jag den, men med det ursprungliga kvittot.
Pengarna kom tillbaka hyfsat snabbt, 2-4 veckor tror jag det tog.
Just nu går det att köpa Garmin Forerunner 645 för 1.429 SEK + frakt hos Sportamore
Det gjorde även jag (slängde förpackningen)Det skulle verkligen underlätta om man kunde göra så. För jag har slängt förpackning på vissa varor.
Lyckades! Dock fick jag tillbaka 10% av köpesumman och inte ursprungsbeloppet före rabatten, men nåja det blev lite billigare iallafall...Säg till om du lyckas med det. Jag visste inte att man kan göra så.
Nu är det här ingen diskussionstråd men 70% är rätt oslagbart, tror fahhrad / bikester skalar ner onödiga lager inför finanskris. 70% är bra men samtidigt ska man inte köpa bara för att köpa, det är ju därför ekonomin är fucked up. Rean är bra!Fortfarande 70% rabatt på tidigare (även nedsatta) priser på Bikester. Gick att fynda riktigt ordentligt även om man är sent ute. För 300 kr inkl 59kr frakt så fick jag flera fina grejer.
https://www.bikester.se/outlet-sale/
Sållar man lite så är inte allt skräp utan det finns bland annat flertal vevlagerhylsor, vattenflaskor, extremt billiga handtag med mera. Även verkstadsfett av högsta kvalité går att fynda som inte blir gammalt och alltid har en plats i cykelverkstan
Givetvis går Bikester back på detta men så här ska en riktigt cykelrea se ut! Se och lär Cykelkraft.
Nästan lika bra som Chainreactions BF rea. Deras sida har varit trasig i flera veckor nu om man väljer EU priser, tydligen måste alla priser fixas individuellt? Känns som ett simpelt kodningsfelVisa bilaga 594059
50% rabatt på Der Kaiser i storlek 29x2.4".
Undrar vad man får betala om man verkligen checkar ut sina varor? Priset i SEK eller EUR? (dvs är det bara valutasymbolen som är fel om man valt Sverige?). Väljer du Tyskland så får du ju ett korrekt pris i EURNästan lika bra som Chainreactions BF rea. Deras sida har varit trasig i flera veckor nu om man väljer EU priser, tydligen måste alla priser fixas individuellt? Känns som ett simpelt kodningsfel
Visa bilaga 594071
Tyvärr är det inte bara symbolen. Försökte nyss köpa ett par Nukeproof pedaler för 8600krUndrar vad man får betala om man verkligen checkar ut sina varor? Priset i SEK eller EUR? (dvs är det bara valutasymbolen som är fel om man valt Sverige?). Väljer du Tyskland så får du ju ett korrekt pris i EUR
Tyvärr är det inte bara symbolen. Försökte nyss köpa ett par Nukeproof pedaler för 8600kr
Visa bilaga 594079
Vad jag slitit med bikesters 70 procent idag. Trodde servern var överbelastad men det var varukorgen som inte ville ha mer än drygt 50 varor.
Diskriminering. Jag är kränkt.
Jaha just det. Det har du rätt i. Jag hade aldrig så mycket i korgen.Diskriminering. Jag är kränkt.
Edit: Såg nu att det var många varor i önskelistan, inte i korgen.
Du kan nog beställa ändå och få tillbaks nellanskillnaden sen. För det står ju fortfarande 70% med koden OUTLET70. Det var en vara som låg på 60% koden och koden funkade inte under hela den tiden. Jag beställde ändå, sen skrev jag till dem och de kommer returnera mellanskillnaden.Och nu verkar bikesters 70 procent vara slut. Skulle beställa det som inte kom med förra beställningen, men sidan säger att koden inte är giltig längre. Missade bland annat Connex-kedjor.
Slog till på en gravel igen...
![]()
Marin Nicasio+ Special Edition blå | bikester.se
Marin Nicasio+ Special Edition blå - till rätt pris! 30 dagars öppet köp och fri retur.Marin Över 40 000 produkter från 600 varumärken - Bikester.se.www.bikester.se