Dagens fynd (bara tips, ingen diskussion) – Läs första inlägget först!

Jag undrar också lite, kanske för att de nyss(?) köpt Wiggle och säljer ut saker som inte skall ingå i sortimentet?
Känns konstigt om de skulle sluta sälja Shimano drev, vajrar, pedalklossar etc.
Fyllde på reservdelslagret lite till iallafall.

14 dagars ångerrätt vid distansköp. Bara att returnera!
Jaha ok. Det skulle man kunna göra men jag har köpt mycket saker så det blir krångligt att returnera allt. Undrar om de verkligen skulle betala tillbaka mellanskillnaden om man frågade. Isåfall behöver de inte göra det på varor som är slut eller hur?

Jaha ok. Det skulle man kunna göra men jag har köpt mycket saker så det blir krångligt att returnera allt. Undrar om de verkligen skulle betala tillbaka mellanskillnaden om man frågade. Isåfall behöver de inte göra det på varor som är slut eller hur?
Du lägger en ny beställning med 70% rabatt och returnerar hela eller delar av den tidigare ordern på 60% (eller 50%).
Mellanskillnaden kommer de inte att betala ut. Krediterar den/det returnerade och debiterar den/det som du behåller.

Du lägger en ny beställning med 70% rabatt och returnerar hela eller delar av den tidigare ordern på 60% (eller 50%).
Mellanskillnaden kommer de inte att betala ut. Krediterar den/det returnerade och debiterar den/det som du behåller.
Ja, jag tänkte att det förmodligen inte skulle gå.
Men det känns lite konstigt att de väljer att stå för frakten både fram och tillbaka istället för att betala mellanskillnaden så de slipper fraktkostnaden. Jag har mailat och frågat nu, så vi får se vad de säger.

Ja, jag tänkte att det förmodligen inte skulle gå.
Men det känns lite konstigt att de väljer att stå för frakten både fram och tillbaka istället för att betala mellanskillnaden så de slipper fraktkostnaden. Jag har mailat och frågat nu, så vi får se vad de säger.
Ja, eftersom att de egentligen inte har något val, så blir det i teorin billigare att betala mellanskillnaden.
Kanske har de bra fraktavtal och ett ganska så inrutat retursystem, så i praktiken blir det billigare att göra som vanligt.
Snart så har du svaret på frågan!

Finns en del di2-kablage om någon behöver...

Själv har jag 4 beställningar på gång / tillbaka. Köpte ett TT-styre där jag bara fick basebar...

Svaret på sista frågan:
Precis! I sådana fall får du returnera, vänta på varan kommer in på lagret igen, hoppas att rean fortfarande fortsätter, beställa igen.

Ingen prisgaranti vad jag kan se i deras köpvilkor iaf.

Men det blev ju bra ändå.. två nya grääveldäck av samma modell som jag redan kör, kedjeverktyg, handskar, hybridpedaler och lite annat smått från Parktool, Assos mm, slutnota under tusen spänn.

Känner samma, beställde vid 60% men redo att skicka in och begära pengar tillbaka
Säg till om du lyckas med det. Jag visste inte att man kan göra så.
Det går att använda även hos andra handlare än Bikester eftersom de flesta näthandlare har generösa villkor för öppet köp, så det går att få tillbaka mellanskillnaden även om de inte har prisgaranti.
Jag utnyttjade det under våren när Sportamore sålde Garmin Forerunner 645 för 1.699 SEK. De har senare under året flera ggr sålt klockan en hel del billigare,
vid ett av de tillfällena beställda jag då en ny och när den kom returnerade jag den, men med det ursprungliga kvittot.
Pengarna kom tillbaka hyfsat snabbt, 2-4 veckor tror jag det tog.

Just nu går det att köpa Garmin Forerunner 645 för 1.429 SEK + frakt hos Sportamore

De verkar inte bry sig om leveranskostnad direkt. Fick den här stänkskärmen som delleverans i en enorm tom låda.
6BE154B1-0C8C-413D-AF6B-625D82C7262A.jpeg

Senast ändrad:
Det går att använda även hos andra handlare än Bikester eftersom de flesta näthandlare har generösa villkor för öppet köp, så det går att få tillbaka mellanskillnaden även om de inte har prisgaranti.
Jag utnyttjade det under våren när Sportamore sålde Garmin Forerunner 645 för 1.699 SEK. De har senare under året flera ggr sålt klockan en hel del billigare,
vid ett av de tillfällena beställda jag då en ny och när den kom returnerade jag den, men med det ursprungliga kvittot.
Pengarna kom tillbaka hyfsat snabbt, 2-4 veckor tror jag det tog.

Just nu går det att köpa Garmin Forerunner 645 för 1.429 SEK + frakt hos Sportamore
Jaha. Det skulle verkligen underlätta om man kunde göra så. För jag har slängt förpackning på vissa varor. Det skulle verkligen vara mycket lättare att göra som du gjorde. Jag hade alltid för mig att de gick efter serie eller nåt varunummer så att man inte kan returnera den nya varan med gamla kvittot.

Commencal kör för närvarande -10% på redan rabatterade priser på hela sajten.

Fortfarande 70% rabatt på tidigare (även nedsatta) priser på Bikester. Gick att fynda riktigt ordentligt även om man är sent ute. För 300 kr inkl 59kr frakt så fick jag flera fina grejer.
https://www.bikester.se/outlet-sale/

Sållar man lite så är inte allt skräp utan det finns bland annat flertal vevlagerhylsor, vattenflaskor, extremt billiga handtag med mera. Även verkstadsfett av högsta kvalité går att fynda som inte blir gammalt och alltid har en plats i cykelverkstan

Givetvis går Bikester back på detta men så här ska en riktigt cykelrea se ut! Se och lär Cykelkraft.

Fortfarande 70% rabatt på tidigare (även nedsatta) priser på Bikester. Gick att fynda riktigt ordentligt även om man är sent ute. För 300 kr inkl 59kr frakt så fick jag flera fina grejer.
https://www.bikester.se/outlet-sale/

Sållar man lite så är inte allt skräp utan det finns bland annat flertal vevlagerhylsor, vattenflaskor, extremt billiga handtag med mera. Även verkstadsfett av högsta kvalité går att fynda som inte blir gammalt och alltid har en plats i cykelverkstan

Givetvis går Bikester back på detta men så här ska en riktigt cykelrea se ut! Se och lär Cykelkraft.
Nu är det här ingen diskussionstråd men 70% är rätt oslagbart, tror fahhrad / bikester skalar ner onödiga lager inför finanskris. 70% är bra men samtidigt ska man inte köpa bara för att köpa, det är ju därför ekonomin är fucked up. Rean är bra!
https://www.mtb-news.de/forum/forums/mtb-angebote/ Här är ett bra tips på att leta rea från ett tyskt forum. Många bra deals som dyker upp i trådarna. Jag använder bara "översätt".

En del nedsatta priser på Gorewear oså får man 15% på det om man signar upp sig för nyhetsbrev. Köpte ett par windstopper-handskar nedsatta från 750 till 450-15%, billigare än Google hittar någon annanstans. Dock syns det inte förrän man klickat sig in på produkten att dom är nedsatta… Inte på handskarna jag köpte åtminstone.

Nästan lika bra som Chainreactions BF rea. Deras sida har varit trasig i flera veckor nu om man väljer EU priser, tydligen måste alla priser fixas individuellt? Känns som ett simpelt kodningsfel

Visa bilaga 594071
Undrar vad man får betala om man verkligen checkar ut sina varor? Priset i SEK eller EUR? (dvs är det bara valutasymbolen som är fel om man valt Sverige?). Väljer du Tyskland så får du ju ett korrekt pris i EUR

Undrar vad man får betala om man verkligen checkar ut sina varor? Priset i SEK eller EUR? (dvs är det bara valutasymbolen som är fel om man valt Sverige?). Väljer du Tyskland så får du ju ett korrekt pris i EUR
Tyvärr är det inte bara symbolen. Försökte nyss köpa ett par Nukeproof pedaler för 8600kr
1668695950064.png

Sonder Camino säljs denna vecka med 200 GBP rabatt, fwiw.

Vad jag slitit med bikesters 70 procent idag. Trodde servern var överbelastad men det var varukorgen som inte ville ha mer än drygt 50 varor.

Och nu verkar bikesters 70 procent vara slut. Skulle beställa det som inte kom med förra beställningen, men sidan säger att koden inte är giltig längre. Missade bland annat Connex-kedjor.

Hållt koll några veckor på Kona Rove AL 700 som de verkar ha många på lager av. Sänktes först till 7995 kr och igår till 6795 kr. Så nu slog jag till. Ska rulla som simpel pendlare och kändes som högst vettiga pengar för ändamålet.

Och nu verkar bikesters 70 procent vara slut. Skulle beställa det som inte kom med förra beställningen, men sidan säger att koden inte är giltig längre. Missade bland annat Connex-kedjor.
Du kan nog beställa ändå och få tillbaks nellanskillnaden sen. För det står ju fortfarande 70% med koden OUTLET70. Det var en vara som låg på 60% koden och koden funkade inte under hela den tiden. Jag beställde ändå, sen skrev jag till dem och de kommer returnera mellanskillnaden.

Koden fungerar igen så jag fick iväg den beställning jag plockade ihop igår

Så till ett konkret tips, ingen diskussion ;) om man känner någon som behöver en 3-vxl damcykel. Korg, belysning osv för 1700:-

Min varukorg försvann, försökte beställa inatt och nyss. Mailade och hon sade att outlet är slut trots koden kvar på sidan och allt, sen svarade jag att det inte gick att genomföra beställning pga det stod ändra leveransval. Efter det är min varukorg rensad på 16 grejer så jag vettefan…
Det gick alltså inte att betala.

Edit: gjorde om löt från scratch så gick det…

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp