Dagens fynd (bara tips, ingen diskussion) – Läs första inlägget först!

Scott Spark och Genius 2017 års modeller till kanonpriser, dvs ca 50% rabatt. Mer info finns bl a i tråden https://happyride.se/forum/read.php/1/3381401/page=1

OBS! Läs tråden ovan innan du ryggar tillbaka för begreppet Contessa. Som jag har förstått det hela så är det bara färgsättningen och sadeln som i praktiken skiljer. Sixten Fors redogör mycket pedagogiskt för det i tråden.

Apropå ryggar så tog jag rygg på Sixten och köpte också en https://www.startfitness.co.uk/cycl...0-plus-womens-mountain-bike-black-249715.html

Tips om rean har tydlgen funnits i flera trådar, men de hade jag missat innan jag läste tråden ovan. Jag hoppas att ingen hugad spekulant missar den nu.

Pearl Izumi Online Factory Store har halva priset på alla skor (Pearl Izumi samt en del Shimano, bl.a. RC7 och XC7 för 875 kr). Reggar man sig för deras nyhetsbrev får man ytterligare 10% rabatt på första köpet.
https://shop.pearlizumi-eu.com/en-se

XXL har "säsongsrensning", rea på massa saker, bl.a. SIDI Tiger skor för 2500:-

Probikekit kränger iväg endel 4iiii 2.0 till bra pris (eh... I vart fall billigare än begagnade Stages på K&S...).
Antagligen är det en gen3 på ingående...

Ingen som sett en billig 29/700 ram? Gärna i stål och med fästen för skärmar.

Team Sportia i Uppsala har flyttrea, ganska urplockat men det fanns ett gäng Fizik-sadlar till halva priset, bl.a. en Arione R1 för 999kr och några andra olika Arione/Antares/Aliante R3/R5 för ca 600-750kr.

Vill du bygga en liten DH?
I så fall hänger det tre Demo åttor i strlk small hos sportson/järnbrottet/götet för sju lakan st.
DSC_1844.JPG

/T

tmalm sa:
I så fall hänger det tre Demo åttor i strlk small hos sportson/järnbrottet/götet för sju lakan st.

/T

Det där är rätt sjukt att inte de där sålts än. Vad jag kan se var det samma ram som hängde ute på Glenndurot i våras för samma pris.

AX3L sa:
tmalm sa:

/T

Det där är rätt sjukt att inte de där sålts än. Vad jag kan se var det samma ram som hängde ute på Glenndurot i våras för samma pris.

Läge att ge bud kanske?

/T

tmalm sa:

/T

Woot?! Och med öhlinare också. Är det 26or?

me.I.am sa:
oskaren sa:
Nu när hösten är här är det skönt med lite varmare fötter. Northwave raptor gtx arctic för 1299 enligt xxl.se men när jag la dom i varukorgen sänktes priset till 909 kronor. Ett kap!

https://www.xxl.se/northwave-raptor-gtx-artic-xxl-cykelsko/p/1136277_1_style

Kanske ska slå till, hur är storlekarna på dom? Har 42 i vanliga skor.

Jag har surfat omkring lite och kommit fram till att de är rätt normala i storlek. Om man jämför storlekstabeller är de lite större än shimano, som är min referens.

ChristianL sa:
Bonzo sa:
Är lite på jakt efter en pendlare och den där ser inte helt fel ut. Frågan är bara om det går att få plats med dubbade däck och skärmar.

Fick hem min cykel nu och bikester har fel bilder och spec. Det är den här man får hem: http://rideonlineca.konaworld.com/road-bikes/2016-esatto-fast.html.

Den har skärmfästen.

Okej. Ser inte någon större skillnad på dem mer än att den på Bikester är specad som 10spd?

Känns väl fortfarande som en bra deal till det priset?

Bonzo sa:
Okej. Ser inte någon större skillnad på dem mer än att den på Bikester är specad som 10spd?

Känns väl fortfarande som en bra deal till det priset?

Nu är det rätt på bikester. Mailade och påtalade att de visade fel årsmodell.
Jag tycker att det är en bra deal. Hade aldrig köpt för 14k, men 6200 tycker jag är prisvärt.

Ah, den Konan var fin. Vad tror ni är rätt storlek om jag är 179 cm lång med 85 cm innerbensmått?

EDIT: 56 verkar rätt va?

Senast ändrad:
XXL Kungens kurva. Men antar att hela kedjan har samma erbjudande (syns ej på hemsidan). Kostar över 1000kr på prisjakt.

A067380B-67C8-40CB-BF8E-D68F07944B05.jpeg

XXL Sisjön hade idag ett gäng med 45NRTH Wölvhammer för 1,000kr i en "sista chansen"-låda. Storlekar som jag såg: 41, 42, 46, o 48.
Bidde ett par 46:or.

Köpte i dag en Occano VGX 28 gravel för 5099:- (8999:- nedsatt till 5999:- minus 15%) på Stadium. Vet inte riktigt vad jag ska ha den till men kunde inte låta bli :)
Finns kvar i stl 51 som snarare har 53 cm överrör. Passar fint till mig som är 173 lång. Snygg ram med fina svetsar och inte överdrivet tung.

Galet bra pris med tanke på utrustningen!
Shimano Tiagra växlar och reglage, Shimano R460 vevparti, RS500 vevlager, Shimano R317 mekaniska skivbromsar.
Alexrims fälgar och Schwalbe G-One däck, FSA styre, stam och styrlager.

https://www.stadium.se/sport/cykel/cyklar/262987101/occano.vgx-28.black-yellow

262987_101_OCCANO_VGX2028.jpg

Finns 2st nya 26" framhjul på Emmaus Björkå backaplan för 60kr, kanske nån som behöver till ett retro-bygge?

Är Ritchey Vantage Sport fälgar med Speedmax 1.9" däck, en eker hade gått på ett av hjulen annars i nyskick. Shimano HB-MC12 nav.

IMG_20181020_144431.jpg

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp