Dagens happy-reklam

Dagens happy-reklam
Ok, inte reklam på Happy, var i ett mail, men blev så exalterad att jag bara måste dela med mig!
Hade ingen aning om detta, har beställt en årsförbrukning.

foot_detox.PNG

OBS! Innan ni börjar skicka beundrarmail, eller d*ckpics, nej, det är inte min mailadress som syns i bilden. På sistone har det vällt in reklam för diverse som alla liknar mailet ovan, men även (iaf lite) seriösare produkter. Från väldigt udda avsändare. Och som syns till en helt annan mottagare än min mailadress.

Kanske från hackade konton, men är det någon som går på sånt, speciellt med tanke på avsändaradressen?

Dagens happy-reklam
Ok, inte reklam på Happy, var i ett mail, men blev så exalterad att jag bara måste dela med mig!
Hade ingen aning om detta, har beställt en årsförbrukning.

Visa bilaga 663201

OBS! Innan ni börjar skicka beundrarmail, eller d*ckpics, nej, det är inte min mailadress. På sistone har det vällt in reklam för diverse som alla liknar mailet ovan, men även (iaf lite) seriösare produkter. Från väldigt udda avsändare. Och som syns till en helt annan mottagare än min mailadress.

Kanske från hackade konton, men är det någon som går på sånt, speciellt med tanke på avsändaradressen?
Del ett i en internetscam vill jag minnas är att sålla ut den smarta (well..) majoriteten från den korkade minoriteten. Därav att s k Nigeriabrev under lång tid fortsatte med att hänvisa till just Nigeria för att slippa slösa tid på potentiella offer som halvvägs in kommer på att ”nä vänta nu här, han säger att han är från Kamerun men jag tror nog ändå det är ett såntdära.. Nigeriabrev!” De som faktiskt tar betet initialt trots alla uppenbara varningsklockor, de är de som för bedragaren är värda att lägga sin tid på.

Edit: ser nu framför mig hur försäljningschefen på Nigeriabrev AB står framför whiteboarden på måndagsmötet och tjatar på om vikten av att ”maxa conversion rate på leadsen”.

Senast ändrad:
Dagens happy-reklam
Nu j... är det nån algoritm som kollat taxeringskalendern.

Visa bilaga 676886

Kanske har du tittat för mycket på:

Dagens happy-reklam
Rätt förvånad över att min polare Martin, som varken är modell eller jobbar på Bjäre Kraft (dock har vi en gemensam bekant som jobbade där för några år sedan) dök upp på Happy idag:

1712061142597.png

Tillbaka
Topp