Dagens Happy-spotting

Dagens Happy-spotting
Spottade Fässberg på det lokala gymmet idag. En imponerande stack med vikter i bänkpressen (en gren som jag redan hade kört). Undrar om han såg mig...

Dagens Happy-spotting
Spottade Westman i lunchkön på Chalalamers alldeles nyss. Försökte få ur honom nån info om vad det är för hoj han köpt, men det var inte lätt.. Den lurifaxen!

Dagens Happy-spotting
Jag o Freddan spottade Halmstadspatrik på ICA maxi Mölndalsvägen igår. Men han var så snabb så vi hann inte springa ifatt honom innan han försvann han bakom osthyllan.

Dagens Happy-spotting
Jag blev spottad av två ynglingar på en liten sjärtvespa.
Rätt i facet och jag hade tidigare vurpat rejält och försökt krossa knät mot styre.

Va sur jag vart.

Dagens Happy-spotting
Förföljde strax före 18.30-tiden en misstänkt Fredrikshof-cyklist (såg inte ordentligt) på Rörbyvägen mot Lovö kyrka... Någon som känner igen sig? Själv satt jag bakom ratten i bilen och bara vägrade köra om :-)

Dagens Happy-spotting
Fixie-installation på Stora Nygatan.
DSC00613.JPG ht=544

Var säker på att ni var på väg till Gamla Stans Cykel, men ni verkade ha fastnat på Cafe Chokladbiten eller vad det heter.

Dagens Happy-spotting
Spottade Vic stånkandes på snabb-cykeln ute i Saltsjöbaden idag vig 18:05 när jag sjutsade runt bekantskapskretsens småknattar till respektive hem efter fotbollsträningen. Viktor såg otäckt snabb ut när han tryckte till på Stockhomsvägen på väg upp för backen vid Igelbodaskolan. Fru Schlyter var kanske inte lika nöjd när hon tvangs väja ut i vänsterfil för att passera Viktor när hon kastade sig iväg för att hämta maken från jobbet innan äldste sonen skulle plockas upp från sjöscouterna.

Viktors framfart var nog den fridfullaste av de tre :o

Senast redigerad av en moderator:
Dagens Happy-spotting
Vem, mötte jag....

Hjälmarsvägen, Årsta?
22.30 igår kväll?
I regnet?
Aero hjul?
Röd väska?
Snabb som satan?

Jag på grön fixie, svarta kläder, dyngsur, svängde upp på Långhalsvägen, hade t-spelsblick!

/STEFAN

Dagens Happy-spotting
Tidigt imorse körde en äldre man med tysk brytning (tror jag) ifatt mig i höjd med Pampas. Han konstaterade att jag körde på en banhoj och tyckte det var roligt att se en sån hoj eftersom det var ett tag sen för honom. Det märktes att han var en gammal landsvägsräv med många mil på nacken när han låg bredvid mig på sin kolfiberracer och full mundering. Han frågade sen lite kaxigt vad som skulle hända om kedjan gick av. Mycket sa jag och skrattade för att vara artig. Sen fortsatte han med att på typiskt pappa-manér säga att jag måste skaffa bromsar på den där annars kommer det gå mycket illa och så cyklade han iväg. Självklart har han rätt men det han inte visste är att jag är en vuxen individ som tagit ett medvetet beslut baserat på en bred cykelerfarenhet och förståelse för fixiefenomenet.

Gentlemannen inom mig lyckades vinna och jag hann säga tack för omtanken innan han for iväg trots att jag inombords kokade av frustration. Jag vet vad jag gör och jag vill fanemej inte bli uppläxad av andra cyklister som tror sig veta bättre, även om det rör sig om betydligt äldre och erfarna cyklister.

Någon som möjligen känner till mannen jag stötte på?

Dagens Happy-spotting
fredrikw skrev:
-------------------------------------------------------
> shit vad känsligt det där med bromsar på fixie
> verkar vara...

Jag glömde säga några saker till dig när vi cyklade i onsdags så jag tar det nu i stället:
Vet du har farligt det är att inte ha reflexer på cykeln när det är mörkt? Vad tror du skulle hända om till exempel batterierna på dina lampor tog slut när du var ute och cyklade? Nu går du genast hem och skruvar fast reflexer på din cykel. Det ska vara vit reflex framåt, röd reflex bakåt och gul eller vit reflex åt sidan. Det bästa är en gul reflex i hjulet så du verkligen syns.

Dagens Happy-spotting
oxr skrev:
> Jag glömde säga några saker till dig när vi
> cyklade i onsdags så jag tar det nu i stället:
> Vet du har farligt det är att inte ha reflexer
> på cykeln när det är mörkt? Vad tror du skulle
> hända om till exempel batterierna på dina lampor
> tog slut när du var ute och cyklade? Nu går du
> genast hem och skruvar fast reflexer på din
> cykel. Det ska vara vit reflex framåt, röd
> reflex bakåt och gul eller vit reflex åt sidan.
> Det bästa är en gul reflex i hjulet så du
> verkligen syns.

dra åt helvete gubbjävel, ingen ska fan komma här och säga att jag saknar reflexer! jag blir så arg att jag håller på att explodera. är det någon som känner den där oxr som vågar påpeka att jag saknar reflexer? vilket jävla sätt.

Dagens Happy-spotting
freddiesan skrev:

> Någon som möjligen känner till mannen jag
> stötte på?

Nääe men någon borde säga åt honom, jävla bromskloss asså!! ;)

Dagens Happy-spotting
På ett sätt var det bättre förr (typ 2 veckor sen) när världen fortfarande var ovetandes. Då kunde man få hålla på med sitt i lugn och ro. Ska bli skönt när detta drev lägger sig och jag menar inte mitt drev ;)

Dagens Happy-spotting
Tjena!

Jag spottade JLarsson idag när jag brände förbi honom på Årstabron.. Han skulel gör en toksväng åt vänster och höll på att preja mig.. Jag kallade honom idot..

Dagens Happy-spotting
Kneecap skrev:
> Tjena!
>
> Jag spottade JLarsson idag när jag brände förbi
> honom på Årstabron.. Han skulel gör en
> toksväng åt vänster och höll på att preja
> mig.. Jag kallade honom idot..

Ha ha ha ha ho ho ho ho ho he he he hi hi hi!

Dagens Happy-spotting
freddiesan skrev:
> Tidigt imorse körde en äldre man med tysk
> brytning (tror jag) ifatt mig i höjd med Pampas.
> Han konstaterade att jag körde på en banhoj och
> tyckte det var roligt att se en sån hoj eftersom
> det var ett tag sen för honom. Det märktes att
> han var en gammal landsvägsräv med många mil
> på nacken när han låg bredvid mig på sin
> kolfiberracer och full mundering.
>
> ...
>
> Någon som möjligen känner till mannen jag
> stötte på?

Hade han skägg och spejsade glasögon? Smal? Hade han en märklig TREK-racer med skum ramdesign? Isåfall tror jag att jag kan gissa vem det var.

Dagens Happy-spotting
Kupa skrev:
>
> Hade han skägg och spejsade glasögon? Smal? Hade
> han en märklig TREK-racer med skum ramdesign?
> Isåfall tror jag att jag kan gissa vem det var.

Tjena!

1_multipart_xF8FF_3_fisher_350_1.jpg

Dagens Happy-spotting
Den här farbrorn tänkte jag på:

dejler.jpg ht=256

Av hänsyn till farbrorns eventuella önskan att vara anonym har jag suddat ut hans startnummer.

Dagens Happy-spotting
Tanken är ju att man ska veta när man spottat nån från Happy... Men eftersom fixis är ovanliga i Uppsala måste jag ändå fråga om det var nån Happyit som parkerat sin nya svarta Surly (med pakethållare, stänkskärmar och alltihopa) utanför Svettis alldeles nyss (kl. 19:45).

Hur som helst, den såg väääldigt ny och fin ut. :)

Dagens Happy-spotting
Spottade en "happymtb.org"-tshirt plus tillhörande ägare inne på restaurang Rullan på Polacksbacken (Uppsala) idag på lunchen.. en trevlig syn!

Svart Surly..? Wooh, hade jag velat se..

Dagens Happy-spotting
Jag spottade en snubbe på Postmuseum idag (igår). Han hade ett livestrong armband och satt och surrade med killen som äger restaurangen där. Tyckte jag kände igen honom men kunde inte placera fejan. Happyit?
Jag satt mest och dreglade åt deras ölkyl. Dit måste jag åka igen...
/B-i-g

Dagens Happy-spotting
torch skrev:
> Spottade en "happymtb.org"-tshirt plus
> tillhörande ägare inne på restaurang Rullan på
> Polacksbacken (Uppsala) idag på lunchen.. en
> trevlig syn!
>

Jag kanske? Hade den gröna tshirten.
(jobbar på Ångström)

Dagens Happy-spotting
bugge skrev:
> torch skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Spottade en "happymtb.org"-tshirt plus
> > tillhörande ägare inne på restaurang Rullan
> på
> > Polacksbacken (Uppsala) idag på lunchen.. en
> > trevlig syn!
> >
>
> Jag kanske? Hade den gröna tshirten.
> (jobbar på Ångström)

Där ser man.. På Pollax rör jag mig myycket.

Dagens Happy-spotting
Spottade(vet ej vad han heter men vi har cyklat MTB ihop några gånger. Senast NICK i våras) på väg ut till Ekerö nu i e.m. Jag höll 35 och avstånd 5m när jag såg vem det var.
Hejar därför retroaktivt. :o)

//Skogling

Dagens Happy-spotting
Spottade Skoglong vid Ekerörondellen igår när han stog med sin Giant. Var på väg att stanna bilen, gå ut och skrika: You have been spotted by Gumae!!

;)

Tillbaka
Topp