Dagens Happy-spotting

Dagens Happy-spotting
Spottade JayJ i Årsta i dag, då han vid besök i Hufudstaden passade på att införskaffa ett stycke Univega 20" av undertecknad. Hoppas hojen uppsattas av den blivande ägarinnan :-).

Dagens Happy-spotting
Jag är nästan helt övertygad om att jag såg Boe på Södervärn idag. Det konstiga är att Södervärn ligger ca 60 mil sydväst om Långholmen, men LXC har kanske öppnat filial i Malmö?

Dagens Happy-spotting
We be here now yah!

thumb-gangsters.jpg ht=300

Var det när bussen tutade? Vad är det med bussarna i den här stan? Man får inte cykla på gatan, då ska dom mosa en...

Dagens Happy-spotting
Ah, då var det inte inbillning. Jag var rädd att jag hade översurfat på happy så att jag börjat se i syne.

Malmös gröna bussar är f.ö. inte att leka med. De har ett bonussystem baserat på antalet överkörda cyklister. Bromslösa fixies ger en femhundring extra som polisen skjuter till direkt från sin kaffekassa, har jag hört.

Dagens Happy-spotting
Såg en blå Visom fixed som kom rullandes från Willys hemma i vegastan i GBG runt 16:30-17:00. Tror det va en fixed, han inte se så noga.

Någon som känner sig träffad?

Dagens Happy-spotting
Jag var hos en kund på Hedinsgatan vid 12:30-tiden varpå en marmorletande karl frågar vems cykel det var som stod i trappuppgången. Kalla kårar gick längs med ryggraden, "vågar jag säga att det är min, det kanske är en cykelmarodör..." tänkte jag. Jag tog mod till mig och svarade att det var min cykel. Då visade det sig att denne marmorexpert inte var någon bastard utan en reko karl som tyckte att min cykel var stilig, dessutom hade han 5 egna cyklar i sin lägenhet.

Någon härifrån månne?

Dagens Happy-spotting
Little Stereo skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag spottade Johan A i min hall efter jobbet, han
> klämde på cyklar och köpte pedaler... och
> mumlade något om Belgisk ölprovning ;-)

Din hall var ju helt galet ball..
Trist vikt på din Cervélo...

Funtar på om vi inte skulle cykla de futtiga 25km som det är hemifrån mig/dig till Lilla Barkarby någon dag när Nypan och gänget hänger där. Löjligt låga priser på fina öler där.

Dagens Happy-spotting
Får nog ta min krocksäkra On-one isf... ;-)
Ska byta till Zipp-hjulen på Cervelon till nästa hembesök så du får känna racelättat... :-)

Senast redigerad av en moderator:
Dagens Happy-spotting
Scand skrev:
> Igår eftermiddag spottade jag Herr Femling(utan
> hjälm
) cyklande utmed Huddingevägen vid
> Slakthusrondellen.

Så han var förberedd på slakten?

Dagens Happy-spotting
Johan A skrev:
> Little Stereo skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jag spottade Johan A i min hall efter jobbet,
> han
> > klämde på cyklar och köpte pedaler... och
> > mumlade något om Belgisk ölprovning ;-)
>
> Din hall var ju helt galet ball..
> Trist vikt på din Cervélo...
>
> Funtar på om vi inte skulle cykla de futtiga 25km
> som det är hemifrån mig/dig till Lilla Barkarby
> någon dag när Nypan och gänget hänger där.
> Löjligt låga priser på fina öler där.

Det där tog jag nästan som en inbjudan :-)
Säg bara när, så är jag där.
Med lite tur, har dom La Chouffe på fat i år igen.

Dagens Happy-spotting
Scand skrev:
> hjälm) cyklande utmed Huddingevägen vid
> Slakthusrondellen.
>
> /STEFAN

För helvete Markus!

Dagens Happy-spotting
bruse skrev:
> Scand skrev:
> -----
> > Igår eftermiddag spottade jag Herr
> Femling(utan
> > hjälm) cyklande utmed Huddingevägen vid
> > Slakthusrondellen.
> >
> > /STEFAN
>
> För helvete Markus!

Ja vad ska man säja, alla presidentkandidater gör bort sig förr eller senare...

Dagens Happy-spotting
Det verkar som det är alltid samma 3-4 cyklister som även denna årstid fortsätter cykla Ågestavägen mellan Stureby och Farsta ca 7.30 på morronen och lite mera diversa tider på em. Någon/några härifrån?

Jag cyklar mot Stureby på morronen och åt andra håll på em.

Dagens Happy-spotting
Såg Mr Handley stiga på pendeln mot Västerhaninge på T-Centralen kl 17.22 igår. Klev för ovanlighetensskull själv på samma pendel och kan därför berätta, för den intresserade, att den var 5 minuter försenad.

/Mikael

Dagens Happy-spotting
Scand skrev:
> hjälm) cyklande utmed Huddingevägen vid
> Slakthusrondellen.

Jävlar... vad gör jag nu? Skyller på att båda två nyinköpta hjälmarna var på reparation?
Min svartjobbande städhjälp har städat bort dom? Jag glömde hjälmen på Nämndemansgården efter att jag skrivit in mig på deras 10-punktsprogram? Jag hade varit på vinprovning och en väktare tog den?
Skyller på Stegö-Chilo?

Nej, det är bara att göra en pudel. Jag har nästan använt hjälm flera gånger efter det att Stefan upptäckte mig.

Dagens Happy-spotting
Jag spottade malaka bakom en disk i Linnéstan idag. Det tog ett tag innan jag kopplade ihop ansikte och plats och person, så oväntat var det. Jag kan rekommendera butiken för Markus F som är inne på barbour-jackor och för alla andra också förstås.

Dagens Happy-spotting
Världen är bra liten! Idag mötte jag och Mickelino och samspråkade en stund med Vic:s farsa på upplandsleden söder om Rosersbergs slott.

Dagens Happy-spotting
jag spottade just jesaro på min födelsedagsfest. jävla typ dendär. full blev jag också. nu borde jag lägga mig så jag kan plugga imorgon... bah.

fast fan vad gött de va me öl!

Dagens Happy-spotting
Jo, jag spottade Oscar på Tudors busshållplats i Nol, där stod han och pillade med hörlurana. Vinkade som en liten blå från min Saab när jag kom åkandes förbi, men tveksam om han kände igen mig civilklädd och med mössan nerdragen i pannan.

Dagens Happy-spotting
Något som påminde om en svartklädd riddare grenslande en söderut hastigt framflyende stålspringare spottades vid det stora avgasröret ovanför länken vid Årstafältet vid 7.51-tiden i morse. Han var klädd i ett grönvitrandigt kläde om halsen (yllejulgran?) samt svart mycket mjuk hjälm. MarkusF månne?

Dagens Happy-spotting
Var de en happyit på den blå-silvriga Willier-mtbn som gav mig en välbehövlig, om än väldigt väldigt blöt, rulle att hänga på längs mölndalsvägen för ca 20 minuter sedan? Trevlig prick att prata med vid trafikljuset i alla fall!
(och jävlar vad fort det gick...)

Dagens Happy-spotting
Fick ett bevis på hur snabba budcyklister verkligen är när jag promenerande spottade Cinelli Vigorelli-budet två gånger. Kom gåendes på klarabergsgatan riktning sergels torg när han kom flygandes förbi åt motsatt håll. Ett par minuter senare gåendes utanför NK blåser han förbi ännu en gång (riktning sergels torg). Verkade som om han besökt två andresser på mindre än fem minuter! Hur som helst spottade jag senare Cinellin ännu en gång, fastlåst utanför cykelcity på söder, jäklar vilken rejsig hoj! Finns ägaren på forumet möjligtvis?

Dagens Happy-spotting
Är det nån som känner till en nordamerikan på en Cove som pendlar mellan Kista och Stockholm city? Jag fick hjälp med en punka typ vid Ulriksdal och är skyldig vederbörade en ny slang :)

Dagens Happy-spotting
yabubata skrev:
> Är det nån som känner till en nordamerikan på
> en Cove som pendlar mellan Kista och Stockholm
> city? Jag fick hjälp med en punka typ vid
> Ulriksdal och är skyldig vederbörade en ny slang
> :)

Skulle kunna vara Bear. Han passar in på fantombilden du beskriver, dvs amerikan och hjälpsam.

/Mikael

Dagens Happy-spotting
Mikva skrev:
> yabubata skrev:
> -----
> > Är det nån som känner till en nordamerikan
> på
> > en Cove som pendlar mellan Kista och Stockholm
> > city? Jag fick hjälp med en punka typ vid
> > Ulriksdal och är skyldig vederbörade en ny
> slang
> > :)
>
> Skulle kunna vara Bear. Han passar in på
> fantombilden du beskriver, dvs amerikan och
> hjälpsam.
>
> /Mikael

Jopp fast han har ingen Cove så vitt jag vet. Jobbar mest nere i Lund dessutom hos SE.

Dagens Happy-spotting
Okej, jag erkänner, det var en vild gissning. Det finns säkert fler trevliga amerikanare ;-)

yabubata, du behöver nog inte ligga vaken i natt för slangen. Nästa gång är det du som ger bort en slang till en behövande medcyklist.

Dagens Happy-spotting
Kan ha varit samma trevliga snubbe som frågade om jag behövde hjälp under en punkalagning i höstas. Jag sa jag var fine, så han rullade vidare. Sen fick jag punka igen och fick flexa lite.

yabubata skrev:
> Är det nån som känner till en nordamerikan på
> en Cove som pendlar mellan Kista och Stockholm
> city? Jag fick hjälp med en punka typ vid
> Ulriksdal och är skyldig vederbörade en ny slang
> :)

Tillbaka
Topp