Dagens panikåtgärd

bruce

Ny medlem
Dagens panikåtgärd
Fulmek i sjunde timmen, kommer det ha ngn som helst effekt i rådande chockkyla? Skoöverdrag tillkommer.

DSC01053.JPG ht=544

DSC01048.JPG ht=544

Dagens panikåtgärd
Eh … till och med jag är tveksam, och jag är ju ändå pro fulmek ;)
Säkert att jag inte ska ta med ett par plattisar?

Dagens panikåtgärd
Och hur många par varma yllesockor får du plats med i de där käcka sommarskorna?...

...du kommer att frysa som en hundvalp i en späckhuggarpool.

:)

Senast redigerad av en moderator:
Dagens panikåtgärd
Tätt ska det nog vara ja. Varför inte fyra par raggissar ungefär och en plastpåse ytterst som du tejpar om vaden med eltejp. Det fungerade bättre mot iglar iaf än färdigköpta lösningar - tätt som fan tills det gick hål...

Eller why not gladpack ytterst? Men du måste fixa så att de två droppar svett som du trots allt transpirerar kan sugas upp och inte kyla ner fossingen.

Dagens panikåtgärd
Bruce Jag provade ditt gamla trick med plastpåsar fast utanpå skoöverdragen. Fungerade mycket bra. Prova vettja. Cranckit.

Bilagor

• 201001022160.jpg
    201001022160.jpg
    138.7 KB · Besök: 34
Dagens panikåtgärd
Det är till att vara fin av sig.... :)
Har inte mamma lärt dig att köpa tillräckligt stora skor, så att du rymmer ett par extra yllesockor och ull-sula?
Snart sitter väl Arne Weise i TV-rutan och tar upp dina skor som exempel! Plastpåsar... ja det var tider det! ;)
Kängor, bingolotto och varma fötter!

Dagens panikåtgärd
Hoppas det är såna där skor med myggnät på sidorna, annars kommer ju fötterna att koka bort!!!

Eller ta ett sms-lån och köp ett par vinterskor. ;)

Dagens panikåtgärd
Ni var ju verkligen uppmuntrande och nu skall jag strax iväg, 15,1 grader minus, bu-hu-u :(

Äsch, stärker upp med fryspåsar också!

(Hittar ngn mina tår på en stig i eftermiddag, stora, blåa och håriga, så ta med dem, hittelön).

Dagens panikåtgärd
hade du de där under neopreneöverdragen idag? i så fall funkade de väl, jag var väl den enda med bortdomnade tår. (innan jag klämde i heatpadzen :-) )

Dagens panikåtgärd
MoeJoe skrev:
-------------------------------------------------------
> hade du de där under neopreneöverdragen idag? i
>

Yepp, fast det är inga neoprenöverdrag, bara vanliga tunna med lite floss på insidan. Mina neopren sålde jag på K&S vid ett svagt ögonblick..

Tillbaka
Topp