Dags för FS hoj! Köpråd!
Nu ska drömmandet bli verklighet!
Dags att inhandla en heldämpad hoj!
Men vad ska man ha för någon?
Jag har cyklat en hel del när jag va yngre men haft ett långt uppehåll tills förra året då jag köpte mig en hardtail.
Håller mest till i skogen och gillar stigar och stök!
Har bara haft Hardtails innan så FS är helt nytt för mig.
Min hardtail är 29" och känner att jag vill inte ha det på min FS, utan det är 26 eller 27,5 som gäller.
Hur lång fjädringsväg ska man ha?
Har tittat på diverse hojar från Specialized, Scott, Kona och Trek.
Min budget är upp till 25000:- men hällst 20000:-.
Modellerna jag fastnat för med mer slaglängd är: stumpjumper, remedy 7 och kona process.
Dom med lite mindre slag är: camber evo, scott spark, trek fuel ex 7 och genius.
Känns som en djungel och är svårt att testa sig fram då man endast får klämma lite på hojarna ute på en parkering. Så tips från er som kan uppskattas.
Är det någon hoj jag missat som jag borde kika närmare på?
Mvh Tommi
Dags att inhandla en heldämpad hoj!
Men vad ska man ha för någon?
Jag har cyklat en hel del när jag va yngre men haft ett långt uppehåll tills förra året då jag köpte mig en hardtail.
Håller mest till i skogen och gillar stigar och stök!
Har bara haft Hardtails innan så FS är helt nytt för mig.
Min hardtail är 29" och känner att jag vill inte ha det på min FS, utan det är 26 eller 27,5 som gäller.
Hur lång fjädringsväg ska man ha?
Har tittat på diverse hojar från Specialized, Scott, Kona och Trek.
Min budget är upp till 25000:- men hällst 20000:-.
Modellerna jag fastnat för med mer slaglängd är: stumpjumper, remedy 7 och kona process.
Dom med lite mindre slag är: camber evo, scott spark, trek fuel ex 7 och genius.
Känns som en djungel och är svårt att testa sig fram då man endast får klämma lite på hojarna ute på en parkering. Så tips från er som kan uppskattas.
Är det någon hoj jag missat som jag borde kika närmare på?
Mvh Tommi