Dainese trail skins (knä)

Zliper

Medlem
Är det någon här som har sånna? Jag beställde ett par medium men dom var på tok för små, nu börjar jag fundera om jag behöver XL...någon som har L eller XL som skulle kunna mäta sina ben? Ska man gå enl wiggles storleksguide så har jag medium på ben och över XL på vaden... Kollar jag dainese hemsida ich mäter i knävecket så är jag mellan M & L... Blir smått skogstokig av det här...
Nej jag kan inte heller åka till en lbs och testa...

Bengt-re skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag har dem i L och de passar bra. Jag är 183cm
> lång. Normalbyggd. Vad vill du ha mätt?

Jag skulle beskriva mig själv typ likadant fast en centimeter längre och jag har xs-s i knäskydd så det är en ganska totalt värdelös beskrivning faktiskt ;-)

Bengt-re skrev:
> 51cm ovan knät. 43 ungefär nedanför

Ah tack så mkt, då borde L funka.. eller är dom jäkligt tight uppe? jag mäter 53-53,5 upp och 43 nere och är 174

Är dessa fortfarande de happykorrekta knä-skydden? Har för mig att poc lanserat några nya som också är lätta, men jag kanske fantiserar.

Dom knäskydden som canyon enduro teamet använder ser smutta ut oxå. 7???? Heter dom iaf, sitter på luren så du får googla själv. Men annars så är trsilskinsen hur sköna som helst.

Jag skulle vilja säga att dom mer är skrap skydd med viss dämpning mot direkt träffar. Dock så är dom rent ut sagt jävulskt smidiga och sköna. Jag använder storlek M men då mäter jag 41cm rakt över knä och 42cm 1dm ovanför knä och 36cm 1dm under knä...har storkben ;). Mina sitter som pärfa!

Bengt-re skrev:
> 51cm ovan knät. 43 ungefär nedanför

Måttband... knä... mitt lår är 52 cm åsså 42 för vaden. Då vågar jag tro att L passar! Tack!

Tillbaka
Topp