Dåligt forum!

• Trådstartare Trådstartare Don_Tomazo
  • Start datum Start datum
D

Don_Tomazo

Guest
Dåligt forum!
Hej!
Har precis tagit upp cyklingen igen efter många års uppehåll. Köpte mig en AM-cykel för att kunna kombinera XC med lite DH. Det är verkligen skitkul och jag har för avsikt att besöka både Flottsbro och Ekerö i sommar.
Jag är medlem på flera sidor med andra teman och jag måste säga att det här är det sämsta forumet jag har stött på. Vi (mtb-åkare) behöver ett riktigt forum där det kan snackas hoj på!
Det är svårt att få någon direkt överblick på forumet om det inte finns rubriker. Personligen tycker jag egentligen att det är det enda viktiga som behövs på ett forum och om det inte finns så falerar allt. Det måste finnas egna avdelningar för Singelspeed-töntarna, DH-galningarna, dirt-fjortisarna osv.
Är själv helt kass på datorer och kan givetvis inte göra bättre själv men jag bara tycker till lite. Vad tycker ni och vad tycker ansvarig? Finns det möjlighet att utveckla forumet och göra det bättre?

Kör hårt i skogarna!

Mvh Tomas!

Dåligt forum!
Detta har diskuterats fjortonhundranittisex gånger och alla är överens om att detta forum ska vara som det är...

Tips: Kolla på swebiker, kadens eller cykelforum... =P

Dåligt forum!
Är det redan dags igen ... kanhända Thomas inte är helt allvarlig, utan bara försöker sondera den allmänna självdistansen på detta forum ;-)

/Janne

Dåligt forum!
JH2 skrev:
-------------------------------------------------------
> Är det redan dags igen ... kanhända Thomas inte
> är helt allvarlig, utan bara försöker sondera
> den allmänna självdistansen på detta forum ;-)
>
> /Janne

Vi får hoppas att han med oss skämtar aprillo. Rätt troligt då det ligger en likadan tråd på förstasidan

Dåligt forum!
JH2 skrev:
> Är det redan dags igen ... kanhända Thomas inte
> är helt allvarlig, utan bara försöker sondera
> den allmänna självdistansen på detta forum ;-)
>
> /Janne

Ojdå. Ömt ämne. Faktum är att jag var helt allvarlig men jag borde tydligen ha läst på bättre. Visste ju förståss inte att alla var överens om att detta är så bra som det kan bli. Är som sagt helt ny här. Menade ju givetvis inte att klanka ner på sidan utan bara komma med förslag och konstruktiv kritik. Nåja, det verkar färdigdiskuterat då :)

Dåligt forum!
Alla är inte överrens. De använder bara argumentet "det funkar ju uppenbarligen bra såhär, så då fortsätter vi så". Jag tror det skulle kunna bli betydligt bättre med kategorier. Mindre OT och skitsnack och betydligt lättare att hitta guldtrådar när man varit borta en vecka, något som är tämligen kört i nuläget.

Dåligt forum!
Don_Tomazo, det finns flera andra cykelforum. De är alla uppdelade på det viset du menar. På cykelforum.se tex hänger 5 pers. På swebikers hänger småkids. Happymtb har just nu 5000 reggade medlemmar. Varför tror du happy växer? När man har hängt här ett tag så vänjer man sig vid oredan. Om det är nåt man undrar så är det bara att ställa frågan. Det är som en stor soffa med cykelpolare. Det här forumet är otroligt levande och folk träffas i verkligheten också. Försök stå ut ett tag så kommer du säkert gilla det till slut.
/J

Dåligt forum!
bigmollo skrev:
> ....

Så du menar att småkidsansamlingen på swebikers är en följd av forumuppdelning och att en liknande delning är skulle orsaka en anstormning av kids? Och att cykelforum.se har fem medlemmar beror också på uppdelningen antar jag?

Dåligt forum!
Tyckte också det var helt skit när jag började läsa här. Och visst är det skit fortfarande. Men det är som Mollo sa, lite som att sitta i soffan och prata. Ofta vill man inte höra något vettigt, men om/när man vill det så finns det kunskap att fås. Och där det inte finns kunskap finns det åtminstone åsikter. Kolla in t.ex. Record/DA/Force-tråden.

Dessutom så blir det ibland astråkigt att med 100% allvar diskutera vilket styre som är bäst. Det vet jag ändå utan att fråga andra.

Dåligt forum!
Don_Tomazo skrev:

> Det är svårt att få någon direkt överblick
> på forumet om det inte finns rubriker.
> Personligen tycker jag egentligen att det är det
> enda viktiga som behövs på ett forum och om det
> inte finns så falerar allt.

Jupp! Det ha falerat i flera år nu, skärpning! ;)

Dåligt forum!
Det kanske skulle kunna fungera med att klistra en tråd med ett FAQ överst. Där kan man kanske redogöra för diskussionen om uppdelning av forumet osv.

I nuläget är det kanske svårt att veta hur man ska förhålla sig som ny användare.

Dåligt forum!
Allann skrev:
> bigmollo skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > ....
>
> Så du menar att småkidsansamlingen på swebikers
> är en följd av forumuppdelning och att en
> liknande delning är skulle orsaka en anstormning
> av kids? Och att cykelforum.se har fem medlemmar
> beror också på uppdelningen antar jag?

Det är trots allt skillnad på 5 och 5.000. Talar sitt tydliga språk.

Leve röran

/putte

Dåligt forum!
bigmollo skrev:
> Don_Tomazo, det finns flera andra cykelforum. De
> är alla uppdelade på det viset du menar. På
> cykelforum.se tex hänger 5 pers. På swebikers
> hänger småkids. Happymtb har just nu 5000
> reggade medlemmar. Varför tror du happy växer?
> När man har hängt här ett tag så vänjer man
> sig vid oredan. Om det är nåt man undrar så är
> det bara att ställa frågan. Det är som en stor
> soffa med cykelpolare. Det här forumet är
> otroligt levande och folk träffas i verkligheten
> också. Försök stå ut ett tag så kommer du
> säkert gilla det till slut.
> /J

Har förstått att detta är "the" forum lixom och det är därför det vore så bra att utveckla. Förstår inte riktigt alla reaktioner. Okej, tjatigt med trådar om samma ämne. Jag slängde ur mig detta utan att ens kolla eller söka. Ber om ursäkt för det men förändring verkar inte vara något som lockar. Jag får väl slå mig ner i soffan helt enkelt då. :)

Dåligt forum!
Jag tror Don har en poäng. Sen jag började på hänga på Happy har jag skaffat mycket fler cyklar än vad som är hälsosamt. HT, FS, singel-och multispeed. Tom en racer! Hade detta forum varit uppdelat hade jag bara läst alla inlägg i XC-AM-FS-forumet och haft mycket mer plats i vardagsrummet...Skäms, Happy! :)

Dåligt forum!
Allann, det jag menade var att folk som hänger på det här forumet gillar röran. Vill man ha uppdelning kan man säkert ha det jättekul på nåt annat uppdelat forum, det finns säkert 10 stycken att välja bland. Men frågan är ändå, varför hänger man på ett forum som man tycker är dåligt? Jag skulle aldrig ägna tid på cykelforum.se tex. Om jag skulle hänga där så skulle jag ALDRIG klaga på deras uppdelning. Ett forum är inte hur det ser ut eller är uppbyggt, det är människorna som skriver som gör det.
/J

Dåligt forum!
Mollo: Det finns inga människor som jobbar på ställen där de inte trivs helt heller va?

Grejen är att Happy är störst, och därför hänger man här, man vill inte missa något. Men därmed inte sagt att man är helnöjd med det.

Dåligt forum!
I Happysoffan vräker sig folk alla i alla kön, åldrar, regligioner, etniskt ursprung, politisk uppfattning och det blir ett enda jädra vackert gytter. *snyft*

Dåligt forum!
Don, såg just att du reggade dig, kul. Håll ögonen öppna för cyklingar i stockholm. Det är bara att hänga med. Ju fler folk du träffar desto roligar bli det i soffan. Men det kan bli dyrt, som BFS säger, snart har du köpt dig en räser också =D
/J

Dåligt forum!
Allann skrev:
> Grejen är att Happy är störst, och därför
> hänger man här, man vill inte missa något. Men
> därmed inte sagt att man är helnöjd med det.

Trist att du känner så. Jag skulle inte hängt här om jag inte trivdes. Om jag hade ett jobb jag inte trivdes med skulle jag byta jobb. Ganska enkelt.
/J

Dåligt forum!
Att trådar som denna upprepar sig är bara för att man inte vet att ämnet redan diskuterats tidigare. Trist när man är ny och "alla" hoppar på en för att man ställer en fråga för tvåhundrade gången... Ta vara på dessa 5000 reggade medlemmar och utveckla sidan, det kanske finns fler som orkar vara med om användbarheten blir bättre.

Dåligt forum!
Bara det faktumet att de här trådarna ständigt dyker upp är ett ypperligt bevis på hur svårt det är att snabbt få nån klarhet i vad som redan diskuterats om man inte vet exakta sökord att använda. Iofs inte så svårt i det här ämnet, men ändå.

Dåligt forum!
bigmollo skrev:
> Don, såg just att du reggade dig, kul. Håll
> ögonen öppna för cyklingar i stockholm. Det är
> bara att hänga med. Ju fler folk du träffar
> desto roligar bli det i soffan. Men det kan bli
> dyrt, som BFS säger, snart har du köpt dig en
> räser också =D
> /J

Tack!
Jag ska försöka ta till mig så mkt som möjligt i sommar. Se upp för en gungande Remedy 6a ;)

Dåligt forum!
Bara det faktum att de här trådarna ständigt dyker upp är ett ypperligt bevis på hur arroganta och lata folk är när det gäller att sätta sig in i ett forum när man kommer som ny användare. Gör ni likadant när ni kommer in i nya grupper IRL? Går ni rakt in på en fest och säger att ingen får dricka öl utan att Lanson i rosa påse är det enda rätta samt klagar på att dom där tjejerna i hörnet där borta har alldeles för korta kjolar?

Dåligt forum!
De trådar av detta slag jag läst har inte varit så mycket fråga som att direkt ge sig in och kritisera. Känns ganska naturligt att det genererar ett och annat syrligt svar från gamla forumanvändare.

PeterGbg skrev:
> ... Trist när man är ny och "alla" hoppar
> på en för att man ställer en fråga för
> tvåhundrade gången...

Dåligt forum!
Va klagar ni för, happy är ju redan uppdelat!
Räcker inte det! ;-)

Förstasidan
Forum
Arkiv
Läsvärt
Köp & Sälj
Butiksrecensioner
Länkbibliotek
Turtips
Info

Dåligt forum!
Tja, det är väl inte så konstigt, det finns ju helt klart fog för kritiken eller?

Rhino skrev:
> De trådar av detta slag jag läst har inte varit
> så mycket fråga som att direkt ge sig in och
> kritisera. Känns ganska naturligt att det
> genererar ett och annat syrligt svar från gamla
> forumanvändare.
>
> PeterGbg skrev:
> -----
> > ... Trist när man är ny och "alla" hoppar
> > på en för att man ställer en fråga för
> > tvåhundrade gången...

Dåligt forum!
PeterGbg skrev:
> Tja, det är väl inte så konstigt, det finns ju
> helt klart fog för kritiken eller?
>
> Rhino skrev:
> -----
> > De trådar av detta slag jag läst har inte
> varit
> > så mycket fråga som att direkt ge sig in och
> > kritisera. Känns ganska naturligt att det
> > genererar ett och annat syrligt svar från
> gamla
> > forumanvändare.
> >
> > PeterGbg skrev:
> >
>
> > -----
> > > ... Trist när man är ny och "alla" hoppar
> > > på en för att man ställer en fråga för
> > > tvåhundrade gången...

Kan inte hålla med dig.

Kliver du in på ett forum och postar negativ kritik som första inlägg, sedan måste göra avbön i andra och i tredje erkänna att man postat utan att ens kolla, då ser jag att man samlat det poäng man behöver för att bli påhoppad.

/putte

Senast redigerad av en moderator:
Dåligt forum!
Johan S skrev:
> I Happysoffan vräker sig folk alla i alla kön,

Jag vräker mig bara i ett kön och då vill jag inte ha soffan uppdelad, jag vill ha hela.

Dåligt forum!
Jag kan säga att jag inte gillar röran, men jag gillar Happy så ok, det får vara rörigt.
Här finns massor av skojiga och lärorika trådar och en massa duktiga cyklister/mekaniker/whatever man behöver för allehanda frågor i livet.

Happy I like :D

Dåligt forum!
Intermezzo skrev:

>
> Kan inte hålla med dig.
>
> Kliver du in på ett forum och postar negativ
> kritik som första inlägg, sedan måste göra
> avbön i andra och i tredje erkänna att man
> postat utan att ens kolla, då ser jag att man
> samlat det poäng man behöver för att bli
> påhoppad.
>
> /putte

Jag kollade inte om liknande poster fanns. Hur forumet är uppbyggt behövs ingen forskning för att förstå. Hoppa på du. Det är okej.

Dåligt forum!
Det är en fråga om tycke och smak och på det svarar jag nej. Att börja med en trådrubrik som denna utan att ha tittat ordentligt, det anser jag vara fog för kritik.

PeterGbg skrev:
> Tja, det är väl inte så konstigt, det finns ju
> helt klart fog för kritiken eller?

Dåligt forum!
Asch, jag känner för att vara lite generös och välkomnande idag: Välkommen in i röran, Don_Tomazo! Gå nu och regga dig ordentligt som en snäll pojke så att man får lite info i din profil:-)

Dåligt forum!
Johan S skrev:
> Asch, jag känner för att vara lite generös och
> välkomnande idag: Välkommen in i röran,
> Don_Tomazo! Gå nu och regga dig ordentligt som en
> snäll pojke så att man får lite info i din
> profil:-)

Va tevligt!
Har redan reggat mig. Ska fylla i lite mer info om mig.

Tillbaka
Topp