Vad exakt var skandal.. Dalslänningarna brukar vara duktiga så jag bli nyfiken…
Tvekar lite på att svara ..Kommer låta väldigt gnälligt...
Det blev en tävling , resultat och fint väder så I stora drag va skandal lite hårt. Kunde varit mycket värre .
Och var nog lika många positiva punkter att räkna upp om jag riktigt letar..
Bla
Hämta nummerlappen och parkera gick bra.
Men..
1. Nummerlapp på styret på en krullstyrrhoj wtf ser ju supermuppigt ut som värsta motionsloppet. Samt omöjligt att få fast med outfront gps och inga vajrar.
2. Alla Nummerlappar likadana med inga nummerserier mellan klasserna Kul att tävla mot 100gubbar men ingen aning vem man egentligen tävlar mot I sin klass.
3. Vi skulle starta 10.05 . Masterstart epan rullar iväg kl 10.01 där försvann några konkurrenter som satt på muggen då :)
4. Masterstart och sen stillastående omstart i 3min . Fast startgubben sa 5min
Va inget större problem bara udda ..
5. Inleda banan med 2-3km mountainbike wtf varför ??? Kom man inte in top10 på stigen va loppet över . Där försvann resten av konkurrenterna .
6. i frsta utförbacken ner till campingen släpptes en bil med båtvagn in precis framför oss . Kanske inte arrangörsstaben fel men dom som blev avhängda på mountainbike stigen var glada över omstarten när väl bilen flytta på sig .
7. Våran gubbklunga körde ifatt elitstartfället . Vilket inte heller är arrangörens fel . Men blev lite kaosaktigt när vi försöka köra om 50pojkar på en grusväg innan vi insåg att dom inte va avhängda . Om det var svårt innan att hålla koll på dom i sin klass pga av Nummerlapparna blev det inte bättre nu i en 80manna grupp och 4 klasser till .
8. Den otroligt konstiga slusspassagen över den smala bron efter 10mil avgjorde definitivt alla klasser. Kom 100pers samtidigt och nästan ren slump hur länge man fick vänta där . Gör det hela till en pajastävling och visar på statusen cykel har i Sverige .
9. En jävla stig igen in till mål .
10. Efterloppsmaten...
11. Varför va målet inte nere vid ip ? Kunde man ätit och duschat medan man väntade 3h på den evighetslånga prisutdelningen ..
Många fick inget resultat . Var nog lite självförvållat med misshandel av chipset som satt bakom nummerlappen. Jag hörde till dom men vi lyckades hitta en tid via målkameran .
* ha ett jättelångt varv utan lopar underlättar ju inte direkt logistik för langning och anhöriga...
Annars va allt fin fint .:)