Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
dabac sa:Jag har bara sett vanliga Schräder (=bilventil) på dämpare.
Kan vara värt att skaffa en pump där munstycket kan öppna/stänga ventilen separat från att kopplas på/av.
Med de som öppnar/stänger automatiskt när munstycket skruvas på så kan man tappa besvärande mycket tryck vid losskoppling.
ancientacid sa:dabac sa:Jag har bara sett vanliga Schräder (=bilventil) på dämpare.
Kan vara värt att skaffa en pump där munstycket kan öppna/stänga ventilen separat från att kopplas på/av.
Med de som öppnar/stänger automatiskt när munstycket skruvas på så kan man tappa besvärande mycket tryck vid losskoppling.
Är det verkligen så? Trycket man har bör väl hålla sig konstant vid losskoppling, men det är sedan vid återanslutning som man tappar en del i tryck (då tryckutjämning sker in i pumpen).
Samma scenario oavsett vad man pumpar (märks oerhört tydligt om man upprepade gånger kopplar i/ur en golvpump till ett racer-däck tex)
Rätta mig gärna om jag har fel.
Alltså, det kan ju vara så att nåt är helt enkelt fel på min förra pump. Men jag lovar att den gör ett bra jobb på att tömma dämpare om man inte är snabb i losskopplingen.Rattnalle sa:Trycket som pyser ut är det i slangen oavsett typ av pump.
och vad var det för märke på den pumpen.dabac sa:Alltså, det kan ju vara så att nåt är helt enkelt fel på min förra pump. Men jag lovar att den gör ett bra jobb på att tömma dämpare om man inte är snabb i losskopplingen.Rattnalle sa:Trycket som pyser ut är det i slangen oavsett typ av pump.
Nåt namnlöst som kom med en cykel eller gaffel.sdx sa:och vad var det för märke på den pumpen.dabac sa:Alltså, det kan ju vara så att nåt är helt enkelt fel på min förra pump. Men jag lovar att den gör ett bra jobb på att tömma dämpare om man inte är snabb i losskopplingen.Rattnalle sa:Trycket som pyser ut är det i slangen oavsett typ av pump.
Samma här. Bytte pump och problemet var löst.dabac sa:Alltså, det kan ju vara så att nåt är helt enkelt fel på min förra pump. Men jag lovar att den gör ett bra jobb på att tömma dämpare om man inte är snabb i losskopplingen.Rattnalle sa:Trycket som pyser ut är det i slangen oavsett typ av pump.
RasmusOlofsson sa:......Man har en pump med stängbart munstycke för att man inte ska förstöra gängorna till ventilen på dämparen eller gaffeln när man skruvar av munstycket när det är tryck i slangen.