"Dashcam" till cykel eller hjälm
Har ju varit med om en prejning och ett antal tillfällen när bilar vägrar stanna vid övergångsställen (slutade med att en bil körde in i framdäcket och drog då han fick för sig att gasa på istället för att stanna när jag var på väg över). Har ju alltid uppsikt vid övergångsstället och försöker alltid få ögonkontakt, innan vi går in på diskussioner om vem som bär ansvar...
Men i de sista fallet fanns inga vitnen till händelsen mer än bilen och jag. Så jag har ju haft tankar på att skaffa en typ dashcam eller liknande man kan sätta på cykeln eller hjälmen (kanske bättre på hjälmen då man ju tittar mer åt olika håll än vart cykeln i sig är vänd)
Lär ju vara någon slitstark jäkel som inte kostar flera tusen...
Har ni några erfarenheter av "dashcams"? Eller kanske helmetcams vore mer appropriat.... Finns ju en hel del ute på marknaden vad jag förstått.
Eller kanske till och med erfarenheter av incidenter där ni hade dashcam i bagaget...?
Men i de sista fallet fanns inga vitnen till händelsen mer än bilen och jag. Så jag har ju haft tankar på att skaffa en typ dashcam eller liknande man kan sätta på cykeln eller hjälmen (kanske bättre på hjälmen då man ju tittar mer åt olika håll än vart cykeln i sig är vänd)
Lär ju vara någon slitstark jäkel som inte kostar flera tusen...
Har ni några erfarenheter av "dashcams"? Eller kanske helmetcams vore mer appropriat.... Finns ju en hel del ute på marknaden vad jag förstått.
Eller kanske till och med erfarenheter av incidenter där ni hade dashcam i bagaget...?