Datum för SiR 2007?

Datum för SiR 2007?
Står på sidan:

Bara
244 dagar till
Sömnlös i Rudan 2007.

sen är de bara att räkna :)

Kan passa på att fråga om nån har länken till 24timmars i danmark?

Datum för SiR 2007?
Vet inte vad jag kan säga, men vad jag förstått äre problem med Haninge kommun.
Det ska ju anläggas två fullstora fotbollsplaner på startområdet.

Allt är alltså Hammarbys fel!

Datum för SiR 2007?
Det skulle man ju kunna göra men vore det inte enklare att bara sätta ut datumet direkt? Jag utgår från att det blir en tävling. Finns det inte tillräkligt med fotbollsplaner?

/Pär

Datum för SiR 2007?
bruse skrev:
-------------------------------------------------------
> Vet inte vad jag kan säga, men vad jag förstått
> äre problem med Haninge kommun.
> Det ska ju anläggas två fullstora fotbollsplaner
> på startområdet.
>
> Allt är alltså Hammarbys fel!

Vad har hammarby med fotboll att göra??
är inte de ett bandylag eller nåt sånt? ;)

Datum för SiR 2007?
Nu är det två användare här som riskerar att råka ut för det stora flamekriget.. i vartenda inlägg hädanefter. Tala inte om mitt lag på det viset.

starkkenta.jpeg

Datum för SiR 2007?
bruse skrev:
> Vet inte vad jag kan säga, men vad jag förstått
> äre problem med Haninge kommun.
> Det ska ju anläggas två fullstora fotbollsplaner
> på startområdet.
>
> Allt är alltså Hammarbys fel!

Det är Haninge Kommun som messat till hela skiten
Nu kan jag inte se längre vad stef har skrivit

Datum för SiR 2007?
För mig syntes det egendomligt, det borde väl finnas plats närmare Stockholm för fotbollsplaner?
För mig är det oväsentligt vilket lag det rör sig om, de för stör för oss.

Datum för SiR 2007?
Jag skulle också gärna veta datum för SIR, jag funderade på det igår faktiskt. Ingenting hade hänt med den här tråden om inte några som jag nu har blockat hade hållit tyst.
Soderstadion2.jpg

Datum för SiR 2007?
Hammarby fotboll nöjer sig inte att annektera Årsta IP från folket, utan vill bygga en träningscamp i Rudanområdet. Beslutet verkar vara genomkuppat och klubbat redan.

Så, nu kan nu blocka mig också.

Datum för SiR 2007?
Tänkte försöka köra SiR i år om det blir någon. Tidigare har jag varit uppbokad som funktionär i Kalmar triathlon som går samma helg. I år ska jag försöka dra mig ur den uppgiften vilket inte är så lätt när man sitter i styrelsen i en av de arrangerande klubbarna.

/Pär

Datum för SiR 2007?
Johan A skrev:
> Jag tänkte vara tältvakt även i år, det var ju
> helt super!!

Ja, du sitter ju å super hela natten, så sjunger dåliga fyllevisor.

Datum för SiR 2007?
Sorgligt om det är sannt. jag har sneglat lite på det som ett mål för 2007.

OT vad är det med Markus F? Jag gjorde misstaget att dra ett hammarbyskämt och blev blockad direkt. Jah skiter ärligt talat i folk med hurmortröskel på patetisk nivå men något skäl annat än att vara hammarbyfan måste han väl ha?

Datum för SiR 2007?
Men, blir det inget officiellt SiR så kör vi väl ändå. Kalmar ska jag vara med i så en månad efter det är väl ok? 25-26 aug eller 1-2 sept. Eller nån bra helg efter VR, om man vill ta det innan.

Vad tycker ni?

Datum för SiR 2007?
Tyvärr kan jag inte hjälpa till med särskilt mycket information. Har äntligen fått tag på rätt person på kommunen, men det dröjer en vecka innan han är tillbaka på arbetet.

Som jag förstår det skall Restaurangskolan flytta bort från Rudan Center, Rudan center byggas om till tränings-HQ för Elitsektionens träningar samt att det skall byggas två stycken fotbollsplaner på fältet utanför Rudan Center.

Hammarby Fotboll tänker hålla elit och juniorträningar där redan i sommar som det verkar.

Endera blir det inget eller så blir det ett support your self/svartrace. Det knepiga är tidtagningen på ett 24h lopp bara. Det kostar en hel del :(

Datum för SiR 2007?
Svartrejs, låter kalas, då är väl rosa lycra förbjudet?

Skit i tidtagningen, kommer två lag på samma antal varv, avgörs det med ett extravarv, först i mål, vinner. Kan bli kul att se!

Datum för SiR 2007?
ething skrev:
> Jag gjorde misstaget
> att dra ett hammarbyskämt och blev blockad
> direkt.
Du är inte blockad. Jag ser dina inlägg ;-)

Datum för SiR 2007?
Det vore ju kul om SIR blir av. Hade tänkt köra det i år. Håller tummarna för lyckat resultat nu när Mattias fått tag på rätt person.

Datum för SiR 2007?
Trist om det inte blir något.. Även fast jag är hammarbyare i själ och hjärta tycker jag att området inte bör exploateras för detta...
vad ska jag då göra med mina tält i sommar??

Datum för SiR 2007?
Ja, alldeles oavsett vilket fotbollslag man föredrar så är det jättetrist.
När det byggs fotbollsplaner i Rudan så är ju alla andra användningsområden för den här marken omöjliga.
Visst skulle Mattias (eller någon annan eldsjäl) kunna arrangera någon annanstans, men var?
Rudan ligger perfekt till, det finns ett bra spår, det funkar med tält och husvagnar, det finns duschar och toaletter, banan behöver inte förnyas år från år och det liggar nära till för familjen Handley.

Datum för SiR 2007?
Jag är också Hammarbyare.
Först tyckte jag att det bra men när jag insåg konsekvenserna för mina andra intressen så var det inte lika kul.

Men trist att haninge Kommun ska ta just den platsen.
Att Haninge Kommun öht skall upplåta mark åt en Stockholmsklubb är sjukt.

Datum för SiR 2007?
Markus F: Ber om ursäkt om jag sett fel, lite humor måste vi alla ha :)

Svartrace låter bra. Än mer synd tycker jag kommunens inställning verkar vara. Tydligen är grundprincipen idag att en alltid måste ha rätt jämt istället för att man kan samsas. Är målsättningen att alla skall spela fotboll och gold inom 10år? En dag kan de väl släppa till? kan man ha konserter på Ullevis gräsplan skall det väl gå att få till en lösning för cykling på Rudan...

Datum för SiR 2007?
Kommunen gör väl rätt enligt sina principer. I kommungubbars värld är idrottplatser för organiserad lagsport jättefint. Hammarby IF gör ju också rätt som skaffar träningsplaner som ligger så bra till.

Ängarna i Rudan där folk bara "är" representerar ju ett lågt värde för politikerna, även om dom människor som promenerar, kastar frisbee, leker med hundar eller dricker folköl säkert tycker annorlunda. Och i vårt fall där området fungerade som tävlingscentral för SIR är det ju jättedåligt.

Datum för SiR 2007?
Jag förstår kommunens vinkel också. Däremot är steget därifrån till att utesluta alla andra från platsen lite långsökt. Det går ju att bygga flexibla lösningar.

Eftersom min idrottskarriär bestått av motorsport, amerikansk fotboll och MTB är jag allmännt skeptisk till huruvida kommunen egentligen har något intresse av mångfald inom idrotten. Motorsport har sällan fått någon sympati och när jag spelade Am. fotboll fick vi hålla till på konstgräsplanen (tänk sandpapper i plast) då vi "förstörde" gräsplanen enligt experterna (att det egentligen var en äng utan mål som de bara hade för uppvärmning vi ville måla linjer på spelade ingen roll...).

Dags att skriva insändare?

Datum för SiR 2007?
Fördelen med att ha ett svartrace är att man slipper massa kostnader (engångslicenser, tävlingsavgifter etc som skall betalas till SCF) och det gör att man kan klara sig på en låg deltagaravgift. Dessutom kostar det en del att disponera Rudan och jag misstänker att det kommer bli dyrare nu när det börjar husera en fortbollsklubb med massa stålar i området.

Det går säkert att hitta en överenskommelse om samnyttjande, det är bara det att det skall byggas en hel del i området och elitträningarna skall inledas under sommaren -07. Jag misstänker att hammarbys elit kommer kräva mer än att man bara ritar linjer på gräsmattan som är där idag...

I framtiden kommer det säkert bli jättebra med att samköra i Rudan, det brukar bara ta lite tid att hitta samarbetsformer och det hinns nog inte med till i sommar.

Vem vet, det kanske blir "Sömnlös i [stockholmsort]" istället...

/Mattias

ething skrev:
> Markus F: Ber om ursäkt om jag sett fel, lite
> humor måste vi alla ha :)
>
> Svartrace låter bra. Än mer synd tycker jag
> kommunens inställning verkar vara. Tydligen är
> grundprincipen idag att en alltid måste ha rätt
> jämt istället för att man kan samsas. Är
> målsättningen att alla skall spela fotboll och
> gold inom 10år? En dag kan de väl släppa till?
> kan man ha konserter på Ullevis gräsplan skall
> det väl gå att få till en lösning för cykling
> på Rudan...

Datum för SiR 2007?
Som Mr Händig skriver, tror inte jag heller att Hammarby nöjer sig med nåra vita sträck i gräset. De flesta har bil och dagens parkering klarar nog inte alla som ska träna. Alltså måste mark för parkering tas fram. Det är ju såååå jobbigt att spela elitfotboll och de är ju sååå bra tränade att de måste ta bilen.

Sen får man tänka på alla fans som kommer för att se träningsmatcherna. De måste parkera sina högt värderade bilar.

Säkerheten, det blir nog form av staket runt alltihopa, vi vet ju alla att en del fans tycker det är högsta livet att misshandla mörda och förstöra.

Så räkna med en jävla stor fet parkeringsplats och stora feta staket med taggtråd runt hela skiten.

Och så talas det om att cykling förstör naturen, hur vackert är det med kravallstaket i ett friluftsområde?!

Datum för SiR 2007?
JLarsson skrev:
> Du glömde minfälten innan staketen bruse. Och
> kulsprutetornen.

Jag tänkte bespara er de hemskaste detaljerna. För jag vet till vilka Östtyskland sålde sina gamla gränsposteringar.

Datum för SiR 2007?
Jag tycker vi sätter JLarsson som gränsvakt så kan ha kasta ironi på alla som komemr nära. Fast det blir så förutsägbart så alla kommer kunna undvika dem

Tillbaka
Topp