dekaler lossnar från mina mavic fälgar :S

Tack för att du bytte signatur. Mycket bättre så! Men jag undrar vad din koppling till Juho cykelmästarenar? Är du kund i butiken eller jobbar du där?

/Zeb

Edit: svarade på en fråga jag trodde var ny, men som redan besvarats.

Senast redigerad av en moderator:
Haha Oskar är ute och stavar fel återigen. Vänta bara tills han drar sitt busstrick och upplyser alla om sin otroliga, dock 5 år gamla, Bianchicykel, som han så kärt påpekar är fullt xtrutrustad och kostar 30000 nypris. ;) Oskar teh 1 and onnelly!

stokstad Skrev:
-------------------------------------------------------
> Haha Oskar är ute och stavar fel återigen. Vänta
> bara tills han drar sitt busstrick och upplyser
> alla om sin otroliga, dock 5 år gamla,
> Bianchicykel, som han så kärt påpekar är fullt
> xtrutrustad och kostar 30000 nypris. ;) Oskar teh
> 1 and onnelly!

Ser att detta är ditt första inlägg på Happy. Onödigt att börja med att försöka vinna billiga poänger genom personliga påhopp tycker jag. Hoppas att resten av dina inlägg kommer hålla bättre kvalitet.

Rent generellt tycker att Bianchi Oskar har fått ta emot oförtjänt mycket överlägsna och arroganta kommentarer. Men på något sätt så verkar det vara allmänt accepterat att hacka på honom. Inte så Happy tycker jag....

Som tur är så verkar han inte ta åt sig så mycket. Andra skulle säkert känna sig mindre välkommna och kanske lämna forumet för gott. Något att tänka på kanske?

Håller med dig, även om jag tycker du kunnat hoppa på någon av stammisarna som häcklar oskar istället för en nybörjare (som verkar ha "tjuvläst" en längre tid) :P

Inte lätt att veta vart man får börja när stammisarna låts hållas.

the_TnT Skrev:
---------------------
> Inte lätt att veta vart man får börja när
> stammisarna låts hållas.

Det har du en poäng i. Iofs, så var de två sista styckena i mitt inlägg riktat till alla på happy och inte enbart stokstad. Skäms allihop!

Tycker ändå att man som ny(registrerad) bör tänka på vad man skriver som första inlägg.

Konsnablius Skrev:

>
> Rent generellt tycker att Bianchi Oskar har fått
> ta emot oförtjänt mycket överlägsna och arroganta
> kommentarer. Men på något sätt så verkar det vara
> allmänt accepterat att hacka på honom. Inte så
> Happy tycker jag....
>
> Som tur är så verkar han inte ta åt sig så mycket.
> Andra skulle säkert känna sig mindre välkommna och
> kanske lämna forumet för gott. Något att tänka på
> kanske?
>
>
>
>

Oförtjänt, hahaha det var det roligaste!!
http://happymtb.org/forum/read.php/1/121944
När man skriver på det sättet inte bara en gång utan hela tiden så får man vänja sig vid att ta emot en del kommentarer!
(Se även längre ner i denna tråd.)

Edit: Jag la till en sak.

Zeb Skrev:
> Tack för att du bytte signatur. Mycket bättre så!
> Men jag undrar vad din koppling till Juho
> cykelmästarenar? Är du kund i butiken eller jobbar
> du där?
>
> /Zeb

jag är kund där :D han är rätt okänd så jag vill gjärna göra reklam för han på alla sätt som går :) han är lixom inte som en vanlig cykelhandlare :D

// Edit av the_TnT: Personangrepp bortredigerat. Skärpning oskar! //

ni som undrar om jag tar till mig alla komentarer, ne det gör jag ente! :D

Konsnabilus: Har redan tänkt tanken, har pratat med denna Oskar en tid på msn och mitt intryck av honom riktades direkt åt "dönickehållet". Att detta är mitt första inlägg på happy är sant, men jag tycker inte att man ska behöva fundera något extra på hurvida jag spenderar mitt första inlägg då jag fortfarande kan skriva hur många andra inlägg som jag vill. Eftersom Oskar direkt, alltså första gången jag pratade med honom, började skryta och var allmänt omogen, så började vi tjaffsa, jag medger att jag har lätt för att börja tjaffsa men det var inte svårare för honom heller. Och när han delar ut påhopp mot mig som: Idiot, fjortis och omogen så känns det iallafall inte allt för hårt mot honom när jag skriver, åtminstonde, sanningen här. Och jag försöker verkligen inte vinna billiga poänger, ärligt talat så får ni ju tycka vad ni vill om mig och alla reagerar ju olika på olika saker, så jag är som jag är och du kan ju ge mig diverse poäng om du vill, jag kommer inte bli ledsen.

En annan sak att tänka på var ju att ditt såkallade "välkommnande" mot mig som ny inte heller var åt det trevliga hållet, jag kräver verkligen inte att folk ska vara trevliga eller ha en allmänt possetiv inställning mot mig, men ibland handlar det bara om saker som du kanske inte visste om, och då måste inte du lägga näsan i blöt och försöka uppfostra mig.

Oskar: Jag säger inte att jag vet allt, faktum är att jag är ganska okunnig inom cykling, köpte min första seriösa xc förra sommaren faktiskt, däremot som en person, så ser jag dig som väldigt uppkäftig och jobbig. Vad jag påstod på msn är inget du behöver ta seriöst, jag var iallafall inte seriös. Ska du inte blocka mig på msn föresten?

Allt finns däruppe.

Förstår inte varför jag är en fjortis, trodde fjortisar var något helt annat, och en 15årig MEGAFJORTIS, det kan jag ju bara inte vara, eller kanske, du säger ju trots allt det.

Hmmm, är det bara jag som tycker att stokstads beskrvning av oskar stämmer in rätt bra?, men det är väll något oskar står för, eller?

Hur är det föresten med att göra reklam på detta forum:)

Ville Skrev:
> Hmmm, är det bara jag som tycker att stokstads
> beskrvning av oskar stämmer in rätt bra?, men det
> är väll något oskar står för, eller?

Ville, kolla häråt en sekund:

Psssccccchhhh!

Ha! Där fick jag dig!

Troll_spray.jpg

> Hur är det föresten med att göra reklam på detta
> forum:)

Helt OK så länge det är tydligt att det är reklam och relevant sådan. Tom välkommet.

Men tnt vilken fin bild du har hittat. har du suttit och tryggt på den länge eller?. men vore det inte roligare att ta fram den när den passar i samanhanget?

Ahh så det är ok att göra reklam för en butik, men en butik får inte göra reklam för sig själv?

Ville Skrev:
> Men tnt vilken fin bild du har hittat. har du
> suttit och tryggt på den länge eller?. men vore
> det inte roligare att ta fram den när den passar i
> samanhanget?

Har haft den bara denna vecka. Trodde inte den skulle passa så fort. Du ser själv att oskar gått en smula varm och därmed tyckte jag ditt inlägg var ren trolling, alltså enbart menat att provocera fram mer dumheter. Rätta mig gärna om jag har fel.

> Ahh så det är ok att göra reklam för en butik, men
> en butik får inte göra reklam för sig själv?

Butiker får visst göra reklam, på det sättet som Dr. Spoke, Daner, Letro/Lennart mflr gör. Dvs. bidra med saklig information och erbjudanden riktade till oss på Happy. Silvertejpplånboksreklamen var inte OK.

stokstad Skrev:
> Att detta är mitt första inlägg på happy är sant, men
> jag tycker inte att man ska behöva fundera något
> extra på hurvida jag spenderar mitt första inlägg
> då jag fortfarande kan skriva hur många andra
> inlägg som jag vill.

Jag tycker faktiskt att det är viktigt hur man introducerar sig själv i ett socialt sammanhang. Må vara ett forum, ett nytt jobb eller en fest med folk du inte känner. Lite artighet och allmänt hyfs kommer man långt med.

Så här i efterhand så har jag förstått att du och Bianchi Oskar känner varandra sen tidigare, vilket jag inte kände till från början.

> En annan sak att tänka på var ju att ditt
> såkallade "välkommnande" mot mig som ny inte
> heller var åt det trevliga hållet, jag kräver

Håller med om att det inte var så trevligt av mig. Inte speciellt happy alls. Precis som the_TnT sa så hade det kanske varit bättre om jag riktat min kritik mot någon av stammisarnas inlägg istället.
Jag får försöka reparera skadan och hälsar dig välkommen till Happy nu istället.

För övrigt tänker jag inte lägga mig i din och Bianchi Oskars dispyt. Undrar dock om det inte vore bättre att sköta detta privat istället på ett publik forum?

>>Hmmm, är det bara jag som tycker att stokstads beskrvning av oskar stämmer in rätt bra?, men det är väll något oskar står för, eller?

hmm, men stokstad får mig att framstå som om jag tror att jag är skit grym på cykel för att jag klarar ett ett litetsketet busstrick som jag satte första gången jag provade, och som att jag skryter om att min cykel kostade 30000 osv, anlednigen till att jag skrev om busstricket här va för att daddy mac sa att jag kunde dra det här. sen det med cyklen, jag skryter inte om den. även om stokstad tycker det. men jag är jätte glad för den, men det får jag väll va?

hoppas det är läsligt...

mvh oskar, som gör reklam för juho till er i stockholm och göteborg, men han håller till så långt ner så ni tror det är värdens ände!

Konsnablius: Jag förstår nu att du bara väl menade, och kanske var mitt första intryck av ett dåligt val, jag tror det hade med att frustrationen till Oskar var stark just då. Tack för välkommnandet :)

Det där med Oskar har vi väl inte dirkekt löst, men vi har släppt det, på msn istället för här. egentligen var det väldigt dumt att börja här från första början och jag tar på mig det.

Go Oskar!

Det här blev ju en alldeles lysande tråd!

Jag är grrrymt imponerad av att Oskar stavar omständligt med ett L. Det ger tusen pluspoäng i stavningstävlingen här och Oskar vinner ett stavningsfripass som räcker tills han är arton och ger honom rätten att stava hur han vill..

Jag är åxå imponerad av att Oskar inte blir mer förbannad av alla som är säkert dubbelt så gamla som honom och försöker retas. Att Oskars trådar spårar ur är inte så ofta hans eget fel tex.. Men det är skönt att se att han tar det med ro. :)

Är man uppvuxen med ett tgb i handen och Fredrik Lindströms "Värsta språket" så är nog inte prio ett att göra sin bakåtsträvande svenskalärarinna nöjd utan att kommunicera. Så länge det inte blir helt förvirrande att läsa ser jag absolut inget fel i att skriva talspråk på ett forum. Jag använder en drös förkortningar av ord själv och välkomnar nya. Man sparar säkert tjugo knapptryckningar per dag och sparar alltså på miljön och sina medhappyisters skattepengar som inte behöver gå till rehab för vård av åkomman "tangenbordsfinger"..

Eftersom högst en halv promille av det svenska folket har koll på de och dem förordar jag som tidigare sagts dom ist. Att både använda punkt och stor bokstav är ju tex kaka på kaka och onödigt. Nu är jag alldeles för gammal för att vänja mig av med det så jag klamrar mig fast i det förgångna åtminstone ett tag till..
Nya regler:

1. Man får börja en mening med vilket ord som helst.
2. Man får använda sig av förkortningar.
3. Man får glömma eller missa att skriva ihop ord utan att någon påpekar detta och länkar till http://www.skrivihop.nu/ som gjordes någon gång före Dackefejden när det var "roligt" att hänvisa till den sidan.

Och när ska det egentligen bli ute att klaga på stavning här?

Oskar på mina Sunfälgar låsnar färgen men det ser rätt ballt ut.. :)

Det bästa argumentet jag har för att stava rätt är att risken för misstolkningar minskar och kommunikationen går fram utan tolkningsproblem. Ingen är perfekt men alla kan försöka!

rille Skrev:
> Oförtjänt, hahaha det var det roligaste!!
>
> När man skriver på det sättet inte bara en gång
> utan hela tiden så får man vänja sig vid att ta
> emot en del kommentarer!

Exemplet du postade var inte så farligt tycker jag. Han har skrivit betydligt värre saker. :-) Anledningen till mitt första inlägg var att jag faktiskt tycker att han hade skärpt till sig på slutet. Då tycker jag det är onödigt att fortsätta med häcklandet och ironiserandet.

> (Se även längre ner i denna tråd.)

Haha, dog alla mina argument...

Bianchi oskar Skrev:

>
> hmm, men stokstad får mig att framstå som om jag
> tror att jag är skit grym på cykel för att jag
> klarar ett ett litetsketet busstrick som jag satte
> första gången jag provade

oskar du skryter himla mkt över msn med trick som man inte sätter så lätt... å sen att du kör med en xc-hoj när du gör alla "feta" trick... ja det gör ju saken ännu roligare :D

ehhh? ne verkligen inte, du frågade ju vilka tricka jag satte på cykel, då sa jag vilka jag satte... sen har du sagt någon gång att "kan du inte dra busstricket igen? det va så kul"

lol, alla är typ imot mig :S

Ja Oskar! ;) Nej så illa är det nog inte. Vår lilla PM session var mest på skoj! Det enda jag inte tyckte var bra (för din egen skull) var att det såg ut som om du skröt över vilken dyr sport du sysslade med (du vet resten)...

=David:
Mitt inlägg där jag tipsade om "skrivihop" var ju inte menat som något elakt, utan ett tips på en rolig
sida som jag fick upp ögonen för inte alls så längesedan.
Trist för jag hade verkligen velat se den när den inte var nedlagd.

en till förkortning:
ROTFLMAO = Roling on the floor laughing my ass off.

Jag tycker att det ha blivit lite väll hård ton på formet nu.. but don't worry, be happy!

Jag kan kolla med mavic i sverige om det finns nya märken :) Ska kolla med Frasse där nästa gång han sticker in huvudet genom dörren. Om det går att fåtag på så kan jag fixa ett par, fast jag är ju tveksam till att det finns.

Att sätta feta trick på en ofet hoj innebär ju bara mer respekt. Det handlare inte om vad man har för cykel. Det handlar egentligen inte om hur feta trick man sätter heller. Ha kul, gör som du vill.

TNT:

Skall vi titta lite på denna post tillsammans kanske:)

stokstad Skrev:
> Haha Oskar är ute och stavar fel återigen. Vänta
> bara tills han drar sitt busstrick och upplyser
> alla om sin otroliga, dock 5 år gamla,
> Bianchicykel, som han så kärt påpekar är fullt
> xtrutrustad och kostar 30000 nypris. ;) Oskar teh
> 1 and onnelly!

Oskar satvar fel, svar ja. han stavar nog minst lika dåligt som jag själv. Vad gällande busstricket så hade vi ju verkligen redan fått höra om det. Och att Oskar gillar sin hoj är väll ganska uppenbart det med.

Det är så oskar är, Vilket inte är något fel med det. bara man står för det. Vissa berättar gärna vad de kan med sina cyklar andra inte. inget är väll rätt eller fel.

Det är ju som om jag skulle skreiva något i stil med.

Haha, nu är skogling här igen och väger grejjer på brevågen. Men Skogling står ju för att han gillar att väga saker och gör ju det lite till en sport i sig. jag ser absolut inget fel där och tycker att om jag skulle bli påhoppad för mitt inlägg oavsett om det är mitt första eller mitt trehundafemtioelfte så är det fel. Så tycker jag.(hoppas du inte tar illa upp Skogling för att jag tog dig som ex, självklart inget illa menat)

Och om du tycker att jag är ett troll för att jag har en egen åsikt så är det nog på tiden att du drar upp denna tråd.
http://happymtb.org/forum/read.php/1/119703/120450#msg-120450
Sedan fyller du i med punkten

*Du är och förblir happyit ändast om du tycker som oss alla andra.

*ASG*

Alltså vi borde göra en del under läsvärt med urspårade trådar, det har blivigt en hel del under senaste tiden.

Edit: Bra stavning....

[Freeride] EriC Skrev:
> *ASG*
>
> Alltså vi borde göra en del under läsvärt med
> urspårade trådar, det har blivigt en hel del under
> senaste tiden.
>
>
> Edit: Bra stavning....
>
> / Eric
>
> - Don't Worry, Be Happy! -
>
>
>
> Redigerad 1 gånger. Senaste ändring 2005-01-06
> 10:42 av EriC.

Hehe, faktiskt. Jag tycker det gör forumet lite roligare.

Måste säga att jag bidragit lite till levnadslängden för denna tråd, det blev ett rätt livligt efter mitt inlägg, Oskar tände till där rätt hårt och det tog ett tag att lugna honom. :)

För övrigt måste jag säga att det verkar vara ett väldigt trevligt och hjälpsamt forum med många kunniga och mogna medlemmar. :)

Bakgrundsinfo: Sitter på jobbet och har tråkigt.

Vid sådana tillfällen är det riktigt kul och läsa trådar som denna, skrattar högt med jämna mellanrum.

Efter att ha läst tråden i sin helhet, konsulterat diverse lexikon samt googlat en god stund återstår dock ett MYCKET stort frågetecken (jag är säker på att många med mig undrar samma sak). Nämligen:

Hur hänger "...trolling, alltså enbart menat att provocera fram mer dumheter..." ihop med fiske ???

Tillbaka
Topp