Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
H. sa:Cheetah vs cougar?
Cheetah ät lättare och billigare. Vad saknar den?
Vagnen är framförallt tänkt att ha för träning. Cykling, löpning och skidor.
H. sa:Ok, den har inte fjädring alls? Det låter dåligt.
Ska man ha en 1 eller 2? Har ett barn.
desmo sa:Chariot CX1.
Trumbromsar.
Går det justera det axiella spelet på något sätt? Eller måste man shimsa in det? Har tittat på snabbkopplingsaxeln och ser en mutter, men tror den mer har mer låsningen av axeln än spelet att göra. Tycker det skramlar för mycket om vagnen.
jomper sa:Så länge man kommer använda den som promenadvagn och cykla på asfalterade vägar försiktigt så funkar en ofjädrad, men jag skulle inte välja det.
För ett barn skulle jag välja en enbarnsvagn, den är stor nog ändå när man ska genom dörrar osv och en tvåbarnsvagn kommer inte gå in överallt.
Men vet man med sig att det kommer fler kan man ju vara rationell och köpa en för två barn med en gång.
jimboyummin sa:Hej. Har tänkt att testa en sån här till min hoj:
http://www.trollkarran.se/product/burley-qr-hitch-adapter
Vad jag vet så har min cykel en hjulaxel som är 5mm i diameter (enligt cykelaffären, ska dock mäta men har inte hunnit..) och i länken ovan så kan man välja olika storlekar på adaptern. Vilken är det jag ska ha i så fall?
danielalmestal sa:Hur är fjädringen inställd? Annars låter det som att chassit är skevt..
danielalmestal sa:Blir det samma om du byter plats på hjulen?
Akoa sa:danielalmestal sa:Blir det samma om du byter plats på hjulen?
Ska testa imorgon. Kanske är så enkelt :)
Akoa sa:Akoa sa:danielalmestal sa:Blir det samma om du byter plats på hjulen?
Ingen skillnad att byta plats på hjulen. Dock har jag ju testat utan vikt. Med vikt i så är det bättre om än inte perfekt. Jag har dock inte testat den ute ännu utan rullar bara på parketten. Kanske inte märkbart ute eller vad tror ni?
Edarion sa:Akoa sa:Akoa sa:danielalmestal sa:Blir det samma om du byter plats på hjulen?
Ingen skillnad att byta plats på hjulen. Dock har jag ju testat utan vikt. Med vikt i så är det bättre om än inte perfekt. Jag har dock inte testat den ute ännu utan rullar bara på parketten. Kanske inte märkbart ute eller vad tror ni?
Låter väl som något du ska kontakta tillverkaren och tala om iaf. Troligen får du det åtgärdat på garantin.
DeAngeli sa:funderar på om jag skall köpa en chinook 2 istf en cx2.
tydligen har inte cx2 höj och sänkbart handtag, det verkar praktiskt. Och sovläge på ryggen kunde kanske oxå vara bra.
någon som har relevanta erfarenheter ang chinooken?
Johncon sa:Hej!
Det står mellan en Cougar 2 (beg) eller en ny Hamax Outback. Var och klämde på bägge idag och Outbacken känns mer modern måste jag säga. Några plastdetaljer för att tex ställa höjd på handtaget och bromsen. Återstår o se hur det håller. I övrigt bra finish, tillsynes bättre och skönare säten än Cougarn.
Mitt bekymmer är att det inte finns någon spädbarnsinlägg (sonen är 6mån) så om inte det går att sätta dit thules motsvarighet (om det är samma uppbyggnad med remar) så blir det iaf ingen outback.
Akoa sa:Johncon sa:Hej!
Det står mellan en Cougar 2 (beg) eller en ny Hamax Outback. Var och klämde på bägge idag och Outbacken känns mer modern måste jag säga. Några plastdetaljer för att tex ställa höjd på handtaget och bromsen. Återstår o se hur det håller. I övrigt bra finish, tillsynes bättre och skönare säten än Cougarn.
Mitt bekymmer är att det inte finns någon spädbarnsinlägg (sonen är 6mån) så om inte det går att sätta dit thules motsvarighet (om det är samma uppbyggnad med remar) så blir det iaf ingen outback.
Behöver du verkligen spädbarnsinlägg till 6mån?
stoffe1 sa:Hej.
Jag funderar på att köpa en cykelkärra. Har ju insett att det finns ganska många att välja på. Har tittat lite på Thule då det känns som ett bra märke. Jag skulle vilja ha en kärra som kan användas länge. Vissa ser ganska små ut. Finns det någon kärra som utmärker sig och klarar längre barn än andra.
jomper sa:Problemet med en större är väl också att den är bredare om den ska in genom dörrar osv?
Nån som har uppnått maxlängden för CX-kärrorna? Funderar på hur länge vår son, snart 3 år och några cm över metern, kommer kunna sitta i vår vagn..
stoffe1 sa:Beställde en sån här idag.
https://www.xxl.se/thule-cheetah-2-multisportsvagn-med-cykel-och-promenadkit/p/1089360_2_style
Jag har 12 mm axel, jag antar att jag måste köpa en ny axel för att kunna koppla kärran. Är det någon som vet vilken gänga specialized använder. Hittade en axel på Rose och det fanns tre olika gängor.
stoffe1 sa:Beställde en sån här idag.
https://www.xxl.se/thule-cheetah-2-multisportsvagn-med-cykel-och-promenadkit/p/1089360_2_style
Jag har 12 mm axel, jag antar att jag måste köpa en ny axel för att kunna koppla kärran. Är det någon som vet vilken gänga specialized använder. Hittade en axel på Rose och det fanns tre olika gängor.
stoffe1 sa:Det kan jag göra, men det dröjer ett tag då jag beställt den. Tar nog någon vecka innan den kommer hem.