Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
perzzon sa:Relaterar. Hastigheten är inte något problem ens med vår 2.5åring.
Bara riktning och kontinuitet :)
desmo sa:Berk sa:desmo sa:Någon som har erfarenhet av TA 142x12 och sådanthär vagnsfäste? Funkar det?
(Hamax Outback, men används väl av fler?)
Den funkar otroligt dåligt jämfört med en Thule (Chariot) fäste. Jag har bara använt sån med quickrelease. Det ser ut att hålen är mindre än 12 mm, eller?
Vagnen har vi redan. På väg mot tredje året nu. Och jag håller med, fästet är sämre än Thule som vi hade innan.
Men nu funderar jag på ny cykel med TA och är fundersam om det funkar med fästet. Någon som vet?
Hålet är mindre än 12mm men det går ju att borra upp.
En qr ”klämmer” ju på ett annat sätt än TA.
AtEase sa:desmo sa:Berk sa:desmo sa:Någon som har erfarenhet av TA 142x12 och sådanthär vagnsfäste? Funkar det?
(Hamax Outback, men används väl av fler?)
Den funkar otroligt dåligt jämfört med en Thule (Chariot) fäste. Jag har bara använt sån med quickrelease. Det ser ut att hålen är mindre än 12 mm, eller?
Vagnen har vi redan. På väg mot tredje året nu. Och jag håller med, fästet är sämre än Thule som vi hade innan.
Men nu funderar jag på ny cykel med TA och är fundersam om det funkar med fästet. Någon som vet?
Hålet är mindre än 12mm men det går ju att borra upp.
En qr ”klämmer” ju på ett annat sätt än TA.
Det kanske är sent nu, men jag såg på Hamax hemsida att de säljer en egen TA numera.
Har förresten ett tag nu funderat på att bygga om till Thules fäste istället. Till 50 % pga att Hamax gärna vrids ned och till 50 % pga att i branta backar är fjädern i dragarmen för mjuk och agerar som en fjäder (duh Hamax) eller ett gummiband istället för en styv led.
Önskefiness vore en påskjutsbroms, och fjädring som Thule har, den verkar fungera betydligt bättre i praktiken. Outback är ju dock oslagbart rymlig.
benjig sa:Hurdana är vagnarna att gå med? Vår vagn nu är lite väl city och rasslar ordentligt när man går i skogsvägarna, och lär bli än mer jobbigt när det blir lite isigt och ojämnt på marken. Föreställer mig att promenad-hjulen på thule-vagnarna inte är så mycket bättre, däremot har ju löpkittet ett stort hjul fram som borde ta sig igenom det mesta tänker jag. Hur är era erfarenheter när det kommer till den biten?
lindengbg sa:Finns det någon cykelkärra som klarar lite mer vikt? De flesta kärror verkar ha begränsning på 30-35kg å hade gärna sett något som man kan dra efter sin cykel som klarar typ 50 kg utan att behöva gå på lastcykel. Planen är att kunna köra ett större barn som ej kan cykla längre sträckor för "egen maskin".
jomper sa:Om man vill bygga om till Thulekoppling på andra vagnar så har Holland Bike Shop alla nödvändiga delar.
jomper sa:101727 Thule Chariot Cykelkärra Låssprint t.b.v. Axelkontakt
347592 Thule Chariot Elastomer Boll För Disselarm
Sen behöver du cykelfästet också.
Tyvärr har de dyr frakt.
Ok hittade Thules manual på de nya skidkiten och de ser inte lika dana ut. Så där är iaf förklaringen till att de kan fungera till båda sorterna. Frågan är om amn utan problem kan borra ett hål genom versawingen och sätta bult där. Någon som försökt?
Ok hittade Thules manual på de nya skidkiten och de ser inte lika dana ut. Så där är iaf förklaringen till att de kan fungera till båda sorterna. Frågan är om amn utan problem kan borra ett hål genom versawingen och sätta bult där. Någon som försökt?
Jag tror den där är buslätt att bygga om till Thulekoppling faktiskt. Hur stort är hålet in i vagnen? Hur långt in sitter hålet för sprinten?
@jomper Hade du någon idé på Thule-fix? Känner att jag måste ta tag i dethär snarast.
Sorry, helt glömt! Ska mäta storleken på "lollipopen" på thules koppling.
Återkoppling, post usage:Visa bilaga 406521Visa bilaga 406522
Jag gjorde som jag tänkte. Får se I morgon om det fungerar i verkliga världen. Kunde konstatera att det slet en del på spärren att köra som jag körde innan.
Och nej. Jag hade inget annat än träskruv att peta i hålet.
Kanske skall posta I fulmek också :)
Det finns ett norsk märke som heter Nordic cab där man kan fälla båda sätena individuellt.Jag undrar om någon känner till någon annan cykelvagn än Thule Chariot som är godkänd för att cykla med sätena fällda i viloläge?
Svarar mig själv, om man vill använda en annan sprint bör den vara 6x50mm.Är det någon som skulle kunna vara snäll och mäta längd och diameter på låssprinten till thules ezhitch?