Den Officiella Mallorca 2007 tråden

Jan Ullrich

Aktiv medlem
Ja eftersom ingen annan har startat den så gör jag väl det då.

Vart ska ni åka? När ska ni åka? Med vilka ska ni åka?

Mallorca, ett mecka för grisfest och fylla men oxå vårträning för frusna nordbor.

Håller på och kikar på resa nu, blir mitt fjärde cykelbesök dit. Var där senast i september och cyklade ensam, jävligt tråkigt att cykla ensam men varje gång man åker dit så inser man att landsvägscykel inte var ämnat som en sport för norden, nej serpentin svängar och olivträd i backarna ska det vara.

Jag funderar på att åka i mars eller i april, har inte bestämt mig om det blir en eller två veckor ännu.
Har inget ressällskap ännu, hoppas nån vill följa med och piska lite asfalt:)

Har alltid bott i Palma eller Palma Nova/Magaluf, tycker det funkar bra då man kan välja, till exempel en dag bara åka platt så åker man österut, vill man ha berg är det nära till bergen bara en halvtimme rakt norrut i princip.

Aldrig prövat Alcudia men det kanske det blir nästa gång.

Så låt höra om ni ska eller funderar på att åka.

Senast redigerad av en moderator:
sticker med ett gäng sista Mars. 2 veckor. kommer att bo lite söder om Alcudia. Har varit där vid den årstiden två gånger tidigare. Skitbra!

Sista Mars verkar det som om halva cykelsverige kommer vara på Mallis,är väl redan ett rätt stort gäng ifrån div klubbar runt o i Gbg som ska ner.

Den 14:e april åker jag ner till Mallis för en veckas MTB. Basen blir Puerto Soller, en liten charmig och relativt oexploaterad by, som ligger i en underbar dal vid havet på nordvästra sidan av ön. På andra sidan bergen alltså, vilket betyder att det är uppförsbacke vart man än ska. Jag har varit där två gånger förut och det är med en skön smärta i benen man lämnar ön. Jag längtar.

Åker ni månadsskiftet Mars-april så får ni inte missa detta
Logo%20Palma.jpg

http://www.mundipalma2007.com/

Borlänge CK + lite annat löst folk åker ner 31 mars och stannar i två veckor, 12 pers totalt. Tror det blir några som ansluter sista veckan också. Vi ska bo i S'Arenal där vi även bodde ifjol.

Till er som åker vill jag rekomendera cykelaffären Ciclos Gomilla. Den ligger vid huvudvägen i byn/staden Binisalem. Förra året i april hade de rea på vinterkläder, vilket för oss nordbor betyder kläder för vår och höst.

Åker v.15 på en 10dagars till Alcudia, brukar bli en bra start på cykelbrännan.

Handlade både kläder och hjälm i Binisalem förra året, bra priser.

Jag och Anders (Spartfix) suktar på lite landsvägscykling på Mallis, kanske i mitten av mars... hur skiljer sig Alcudia från Magaluf eller Palma t ex? Omgivande vägar, cykelvänliga hotell etc... (brukar ni kunna ha hojarna på hotellrummen?)

/Kalle

Jag, Skogling, Nypan, Kaijan, Fredrikw, Oliver, Danne och brorsan åker till Palma Nova den 31:a mars och är där en vecka. Det blir härlig räsercykling på dagarna och rödvin på kvällarna.
/J

stef skrev:
-------------------------------------------------------
> Skulle ni bo på horizonte?

menar du oss eller någon annan i tråden? vi ska hur som helst bo på Porto Nova Apartments i Palma Nova.

> Hittade en billig biljett 1:a april (undrar om de
> är ett aprilsklämt)

1/4, så hinner du precis se keirin- och sprintfinalerna innan ban-vm är slut. ska du ner också?

Jo tänkte på er :)

Funderar på att åka ner solo en vecka för att komma ifrån jobbet och varva ner lite...

Så inte en intervallpass resa utan mer en cykla runt och ladda batterierna resa.

stef skrev:
> Jo tänkte på er :)
> Så inte en intervallpass resa utan mer en cykla
> runt och ladda batterierna resa.

Då blir du nog nöjd med oss. Vi kommer cykla ordentligt men inte fokus på träning. Det blir rundor på 10-15 mil per dag. Fokus ligger på rolig cykling och smarrig after-bike.
/J

nja, lite fokus på träning är det väl ändå =) däremot blir det ju inga intervallpass direkt.

klart du ska åka till mallis stef.

stef skrev:
> Ok fast jag siktar på palma, va i jösse namn ska
> ni ner till palmanova å göra?

Fredrik hade kontakter på nån striptease där. Så Palma Nova fick det bli.

fredrikw skrev:
> nja, lite fokus på träning är det väl ändå
> =) däremot blir det ju inga intervallpass
> direkt.

Jo jag vet, jag försökte bara verka lite avslappnad. :) Träning blir det definitivt. Men med fokus på trevnad. Kan man säga så?

Frågan är om man verkligen gör någon nytta med intervallträning efter alla hård backar :Galilea,Soller,Orient,Randa,Lluc,Puig Major... mm mm ;-)
Själv är jag i Palma v.13, tyvärr bara en vecka i år :-(

stef skrev:
> Mollo lr Fredrik, kan ni pm:a hotellnamnet så ska
> jag se hur, var när jag hamnar och vart :)

Jag kan klistra in lite:)

fredrikw skrev:
> stef skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Skulle ni bo på horizonte?
>
> menar du oss eller någon annan i tråden? vi ska
> hur som helst bo på Porto Nova Apartments i Palma
> Nova.

Per: fina bilder! Jag ska definitivt kolla cykelpolicy på det hotell vi ska till - nojigt att tvingas ha den i nåt förråd över natten...

/K

JLarsson skrev:
> stef skrev:
> -----
> > Mollo lr Fredrik, kan ni pm:a hotellnamnet så
> ska
> > jag se hur, var när jag hamnar och vart :)
>
>
> Jag kan klistra in lite:)
>
> fredrikw skrev:
> -----
> > stef skrev:
> >
>
> > -----
> > > Skulle ni bo på horizonte?
> >
> > menar du oss eller någon annan i tråden? vi
> ska
> > hur som helst bo på Porto Nova Apartments i
> Palma
> > Nova.

Jaja jag är lite trött och sliten nu ;)

Zimp-Man skrev:
> Jan Ullrich, vill du ha sällskap?
>
> Åker dit i minst 2 veckor dock.
> skicka ett PM om du är intresserad!

Du har PM!

Skall också till Mallis den 31/3 med kvällsplanet Spain Air från Arlanda . Har en känlsa av att denna flight kommer vara knökat med cyklister:) Jag kommer också bo i Palma Nova så Skogling & CO, kul om man kunde få hänga med på en lungn runda:>) Jag känner till trakterna runt Calvia ganska väl

/Mats

Senast redigerad av en moderator:
Vad pröjsar ni för boende där nere? (Palma/Palma Nova)

Hittade ett "lyxhotel" i Palma med normala priset 2280€/vecka men denna vecka för 1 pers 415€ och för 2 pers 540€

Porto Nova Apartments är iaf fullt såg jag (nåt fyllegäng som bokat sa de)

Med lite förhandling så kan man tydligen komma jäkligt billigt undan på Horizonte. Och då är man dessutom inte ute i ödemarken med engelska fylltrattar (Palma Nova/Magalluf) :)

stef skrev:
> Vad pröjsar ni för boende där nere?
> (Palma/Palma Nova)

Vi betalade ca 4000 kr för vårt 4-mannarum. Då är det 2 sovrum, vardagsrum och kök.
/J

De engelska fylltrallarna kommer först under sommaren. I mars -april är det svenska fylltrallande cyklister som befolkar ön :-o
När det gäller valet av ort, så tyckte både jag och "El Bigmolino" att utkanten av Palma Nova verkade "good enough"
Nära till palma ( flygplats, ban VM mm ), och möjlighet till turer både i berg och på platten. Men mest är det för att gå på engelska tonårsdiscon. Vi tar bara med cyklarna som täckmantel.

31/3 - 11/4. Åker med Life & Style Travel tillsammans med 140 galna svenskar. Ska bli hur kul som helst. Måste försöka fixa biljetter till sista dagen av bantävlingarna. Tack för tipset!

cyclepro skrev:
> för er som är mtb:are o ska till mallis
> http://www.myotragus-xtrem.com/

Det där hade varit kul om man hade mer tid där nere. Vi åker hem den 7:e. Hmm nästa år kanske man kan klämma två veckor...
/J

Tillbaka
Topp