Den Officiella Mallorca 2007 tråden

På hemsidan från bancykelVM finns det uppdelat som dagbiljetter eller helevenemangsbiljetter, dagbiljetterna var billiga (60-70 kr~ om jag minns rätt) -men har inte heller riktigt klurat ut var jag ska köpa...
Antar att det går att köpa direkt vid Velodromen (som ligger 15 minuters promenadavstånd från mitt hotell :-)

Bekymret är att vi bor på andra sidan ön, så vill inte behöva chansa på att det finns biljetter när vi kommer dit... Får välingan bli helhelgsbiljetter då...

/Dag

Låg hemma med feber idag och pallrade mig ner i porten efter posten & till min stora glädje låg nya numret av Procycling i postfacket !
Den fanns det flera mumsiga Mallorcabilder i :-)
(på eftermiddagsturen ner till postfacket låg Kadens där... bra dag att vara hemma på :-)

Tjena.
Jag och en polare ska nog åka ner nån gång mellan 14-17e mars.
Vi lite fundersamma på om man ska ta med mtb eller lvg hojarna, finns det några möjligheter till Mtb åkning? Har hört båda delarna nämligen.

Fråga nr2. Vi har även haft funderingar på att hyra lvg hojar där nere, har ni några tips på bra affärer?

Tack på förhand

Tja
Jag skulle bara ta med racerhojarna. Finns begränsat med stigar tycker jag och vet inte heller hur det funkar med deras "allemansrätt"? Läste dock tidigare i tråden (tror ja) om nån som kört mkt mtb i bergen runt soller.
Hyrhojar, racer, som jag har sett därnere är av god kvalitè men tar ni med egna så vet ni ju vad ni sätter er på. Sittställning, hur sadeln känns mm.

foxen skrev:
-------------------------------------------------------
> Tjena.
> Jag och en polare ska nog åka ner nån gång
> mellan 14-17e mars.
> Vi lite fundersamma på om man ska ta med mtb
> eller lvg hojarna, finns det några möjligheter
> till Mtb åkning? Har hört båda delarna
> nämligen.
>
> Fråga nr2. Vi har även haft funderingar på att
> hyra lvg hojar där nere, har ni några tips på
> bra affärer?
>
> Tack på förhand

Om ni hyr, ta med egen sadel och egna pedaler/skor.

Det verkar gå en mtb-tävling den 20:e Mars, men tyvärr är Spanska tävlingprogram väldigt krångliga att läsa och ännu svårare att hitta...
Brukar iofs bara vara att fråga i cykelaffärerna när man väl är där så kan man få tips om tävlingar, kul att cykla ock kolla på om man inte har licens eller utlandstillstånd och ska köra själv.

Svar på Foxens fråga om cykeluthyrning Lite beroende på vart ni ska no... i Arenal (Playa de Palma) finns det flera okej cykeluthyrare
Både som har ok cyklar och som pratar ok engelska.

Little stereo, vart har du hittat det om en mtb tävling? försökte knappa in på spaniens cykelförbunds sida men hittade inte riktigt! Det hade varit perfekt som säsongstart ;)

Tack på förhand!

Jag hittade tävlingen på någon av Mallorcaklubbarnas egna hemsida (någon med ganska långt namn...) kanske ? Det fanns länk till Balearenas förbund från Spanska cykelförbundets hemsida när jag letade...
Annars vet dom om det i varenda cykelbutik när du kommer dit -ön är bara 6 mil från söder till norr.
Dom brukar vara rätt hårda på licens när man kommer utomlands ifrån, i alla fall när jag har tävlat där förut !:-)

JLarsson skrev:
> ...och vart ska du åka då om man får fråga?
> Falun?

Nästan.
M-A-L-L-O-R-C-A-!
=D

JLarsson skrev:
> J-A-G-Ä-R-L-E-D-S-E-N-O-C-H-A-V-I-S-!

Ha ha ha!!!

Kaijan skrev:
> thomaz skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jag är en avis grinig gubbe!
> Haha

Kaijan, du måste installera om din dator, jag tror du fått virus i quote funktionen ;)

Fick ju mitt på Costa Rica

Senast redigerad av en moderator:
Christer Hedberg skrev:
> Ni missar väl inte reportaget på SVT ikväll
> från Mallorca?

Fan vilket skräpreportage. Jag som hade stressat fram ett videoband och hela baletten.

hälsningar från ett hotellrum på mallis. Sitter där för att utanför mullrar åskan o regnet öser stundtals ned. Gissar att det är bättre i svedala, oavsett var man är.
Men skall ju vara här tio dagar till. Puh!

Det hade regnat mycket innan vi kom ned och det är fortfarande inge toppenväder så dina chanser för bra väder nästa vecka ökar.
Välkommen H`ola-land.

Hm, bäst att hålla tummarna för bra väder då!
Vitargo Gainers gold - Check
Power bars - Check
Dags att packa väskan & raka benen. :-)

JLarsson skrev:
> Jag snackade med vårt team där nere och
> gårdagen var vilodag pga att de var bakis. Idag
> Solller-Piggenrundan.

Den vilodagen blev 9 mil platt cykling. Piggen-Calobrarundan blev 18.
Nu är vi hemma och vill inte göra nåt annat än att åka tillbaka.
/J

bigmollo skrev:

> Nu är vi hemma och vill inte göra nåt annat än
> att åka tillbaka.

Ekerörunda i morgon mao? Det var is på en del lerhål på traktormakt i morse. Jag skojar inte.

Kom själv hem från Mallis och C´an Picafort för 5 timmar sen, längtan tillbaka är stark men det får bli Ekerörundor och kaffe på OK-macken istället för Pa amb oli på ett solvarmt torg i Petra... nästa år blir det minst tio dagar och lite fler mil i benen innan!

Bigmollo: jag satt bredvid Oliver (?) på flyget hem i dag, han berättade att du var snabb som en vessla uppför Sa Calobra.

/K

Det ryktas att den där jävla Kalle Bern är på Mallis. Kan någon bekräfta eller dementera det ryktet?

Det ryktas vidare att han också rakat benen.

Men frågan kvarstår: Vem fan ÄR Kalle Bern.

KalleA skrev:

> Bigmollo: jag satt bredvid Oliver (?) på flyget
> hem i dag, han berättade att du var snabb som en
> vessla uppför Sa Calobra.

Festligt. Planen var proppfulla med cyklister. Varenda kotte satt och läste cykeltidningar eller hade tröjor med cykelmärken på.

Så här såg vesslan ut uppför Sa Calobra. =D
Mallorca-07032.jpg ht=725

Förövrigt så hälsade jag på några killar från småland (?) i svart/vita cykeldressar nere vid fiket vid Sa Calobra. Var det nån härifrån? Vi satt och käkade och de tre skulle precis hoja upp igen.
/J

Vinomollo börjar se lite utmärglad ut?
Lite Fåglum-look tror jag han har skaffat sig också. :-)

Det måste ha varit en jää.. skrattfest där nere. :-D

Ja, då var man hemma igen då...suck.
LIte bilder från roligaste turen som var längs Kustvägen, Andratx/Valdemossa/Soller/Polenca mest berg var det...Vi var 4 stycken, som körde denna tur en solig onsdag, med ca 25 Grader & molnfritt.
Fötterna kokade nästan uppför "piggen".
mallis_070063.JPG ht=544

mallis_070065.JPG ht=544

mallis_070069.JPG ht=544

Senast redigerad av en moderator:
Lugn Jonas det blir nog kalas, lite regn håller vägdammet borta :) Ha en bra resa nu och tugga igenom alla breveter!!!

Lycka till / R

Vädret var väl ok... problemet var snarare en hyfsat hård krasch i närmare 60 knyck. Hade kommit 70 mil in i brevetveckan när det hände. Körde på en bula som skickade mig med huvud och axel före i backen. Man kan säga att hjälmen gjorde sitt jobb. Snackjanne som körde före verkade förvånad över att jag levde.

Bröt nyckelben och två revben. En hel del hud saknas också. Men cykeln höll.
Åkte hem en vecka i förväg (fredags) för att se om jag kan få lite rehab på hemmaplan.
shoulder.jpg ht=465

Tillbaka
Topp