den stora GNÄLL tråden

den stora GNÄLL tråden
Jag hatar när min kod kompilerar och kör men beter sig högst underligt utan att visa fel....omöjligt att felsöka. Att koda är som att slå sig i pannan med en hammare ibland.

den stora GNÄLL tråden
milnik sa:
Jag hatar när min kod kompilerar och kör men beter sig högst underligt utan att visa fel....omöjligt att felsöka. Att koda är som att slå sig i pannan med en hammare ibland.

Gör om - gör rätt :p

Själv vill jag gnälla över att det fortfarande, efter 4 veckor gör sjukt ont i höft/lårben. Kan det inte bara läka och bli bra någon gång? För jävla dålig hantering av kroppenn att inte fixa 2,5 meter drop till platt på 4v....Någon borde göra något.

den stora GNÄLL tråden
När jag går gnäller jag på cyklister och bilister.
När kör bil gnäller jag på fotgängare och cyklister.
När jag cyklar gnäller jag på bilister och fotgängare.

Jag är fan aldrig nöjd.

den stora GNÄLL tråden
SAP för Helvete!

Varför fick det inte förbli ett system för ekonomi. Nä fan heller... öhh vi gör om det för att kunna hantera lager/skeppningar och andra logistiska funktioner också.

SAP är ju inte logiskt, så jag förstår varför logiska funktioner skulle in i det.....

den stora GNÄLL tråden
Jeppe_E sa:
SAP för Helvete!

Varför fick det inte förbli ett system för ekonomi. Nä fan heller... öhh vi gör om det för att kunna hantera lager/skeppningar och andra logistiska funktioner också.

SAP är ju inte logiskt, så jag förstår varför logiska funktioner skulle in i det.....
Kunde vara värre. Kunde vara IFS.

den stora GNÄLL tråden
***Med reservation för stav-, syftnings- och meningsfel ***

Dagens gnäll kommer som ett punktformsinlägg, alldeles för irriterad för att kunna skriva något vettigt.

-Beställer 2 par längdskidor online av en butik med bra renommé lör 12/11. Leverans hem mha. UPS
-Enligt spårningsinfon jag får ska paketet levereras på onsdag (alltså igår) men givetvis ska deras lastbil går sönder så dom skjuter upp beräknad leverans till idag.
-Vid lunchtid idag går jag av okänd anledning in och kollar på spårningsinfon igen och ser där att paketet står som "Levererat 13:07". Ringer hem till brorsan som ska ta emot paketet och han säger att det inte har levererats. VAD I HELA HELVETE??!!
-Ringer UPS och dom meddelar att dom har släppt av paketet på fel ställe
-Ringer butiken jag har handlat skidorna av och dom meddelar att dom känner till problemet och att UPS har lovat att plocka upp paketet inom 60 min och leverera det till mig ikväll.
-Jag ringer UPS för att dubbelkolla allt och det verkar som om dom tar på sig skulden och dom säger att dom ska lösa snarast.
-För drygt 30 min sen (17:15 ish) ringer berörda butik mig och kollar hur det går (credd till dom!) men jag har fortfarande inte tagit emot någon leverans.
-Bestämmer mig för att ringa UPS och kolla hur det går och möts av en oerhört dryg kvinna söm säger att "våra trafikplanerare jobbar på det, vi kanske kan hämta paketet idag men det kommer att levereras först imorgon".

Jag förklarar för henne att;
1. Det är ni som har lämnat av fel paket
2. Det är mina skidor som ligger i paketet
3. Jag vill inte få ett öppnat paket levererat till mig
4. Det är ni som lovade att hämta paketet inom 60 min
5. Ni har vetat om detta i över 4h och ni planerar fortfarande!!?? Jag hade kunnat åka Stockholm till Nässjö tur och retur på den tiden och hämtat skidorna direkt i butiken.

Möts återigen av den dryga kvinnan som menar på "att vi har faktiskt öppnat ett ärende så ta det lugnt du". Hon meddelar också mig att dom troligtvis inte kommer att hinna hämta paketet ikväll utan att det sker imorgon med leverans imorgon eller på måndag.

Just nu sitter jag och väntar på att klockan ska slå 18:45 för då ska jag ringa dom igen och kolla hur det går. Updates följer.

Senast ändrad:
den stora GNÄLL tråden
Slutet gott allting gott, UPS kom precis förbi och levererade paketet. Jag som hade ställt in mig på att kvällen var förstörd måste nu asa fram vallastället istället :) Det hade öppnats men allt verkar vara i bra skick så jag kommer nog inte att gå vidare med det.

den stora GNÄLL tråden
ee sa:
Slutet gott allting gott, UPS kom precis förbi och levererade paketet. Jag som hade ställt in mig på att kvällen var förstörd måste nu asa fram vallastället istället :) Det hade öppnats men allt verkar vara i bra skick så jag kommer nog inte att gå vidare med det.

Mehh, jag tycker det var sjukt tråkigt slut på den här historian. Ville ha mer drama... suck :(

den stora GNÄLL tråden
Verkar som om UPS varken kan leverera paket rätt eller bra(läs läsvärda) slut på historier :) Nej men jag är också lite besviken, hade precis diskat klart och skulle sätta mig ner och slå UPS en signal när den plingade på dörren. Det var nästan så att jag hoppades på att det var några småkids med dålig koll på kalendern som körde "bus eller godis" men icke sa nicke...

den stora GNÄLL tråden
Fick du ingen kompensation? Fan va kasst! Fan va kasst av dig att inte kräva det!

Ingen eller inget går undan lite gnäll här inne! Mohaha!

den stora GNÄLL tråden
Okej nu är det Fredag och jag behöver gnälla av mig :D För lite drygt två månader sedan fick jag in ett cirka 4mm långt gräsfrö eller liknande i kamerahuset, på min splitter nya mobil. Skickade in den till säljaren Orange Store och de hör sedan inte av sig på ett par veckor. Jag mailar då och frågar vad som händer, de säger att den skickats till England på reparation. Några veckor senare får jag efter att ha frågat några gånger svar om att Den kommit tillbaka till dom oreparerad, samt att jag får reda på att de påstår att Acer sagt att det inte täcks av deras garanti. De ska då söka svar om varför, sen går en månad utan svar från säljaren, och jag får i ett nyhetsbrev reda på att de lagt ner och att det nu är expansys som tagit över för dom i Sverige. Recensionerna om det företaget på prisjakt är klart oroväckande!

den stora GNÄLL tråden
Snubben som driver Verktygsstallet visade sig vara en jävla tomte som inte klarar att kommunicera med sina kunder.
Nu blev jag till sist efter >2 månaders väntan tvungen att beställa prylarna från ett annat företag istället.

Jävla ålahue!

den stora GNÄLL tråden
Jeppe_E sa:
SAP för Helvete!

SAP = Shutup And Pay
SAP = Scheisse Angst Panik
SAP = tyskarnas hämnd på världen

/Fedde

den stora GNÄLL tråden
fedde sa:
Jeppe_E sa:
SAP för Helvete!

SAP = Shutup And Pay
SAP = Scheisse Angst Panik
SAP = tyskarnas hämnd på världen

/Fedde

SAP = Suger Ap Pung
(Enligt flashback)

Bilagor

• I+would+but+canadian+amazon+sucks+monkey+balls+they+don+t+_5b0eff77c44fb3bdd9ad646f80ccbcec.jpg
    I+would+but+canadian+amazon+sucks+monkey+balls+they+don+t+_5b0eff77c44fb3bdd9ad646f80ccbcec.jpg
    36.8 KB · Besök: 36
den stora GNÄLL tråden
Alla som rökte i by 11 när jag började på nya jobbet (för länge sen) har dött, hur fan kan man dö av cigaretter, är inte cigaretter nyttigt? eller?

-EDIT-

Har hört rykten om att en faktiskt lever fortfarande men kol så det stänker om det. Kanske elakt att skriva såhär eftersom är man fast i cigaretter så är man, en enkel biljett till träfracken utan undantag.

Senast ändrad:
den stora GNÄLL tråden
Vad är det som gör att det är ok att stå och röka på busshållplatser och trottoarer, så att ickerökare tvingas andas in stanken?

Ytterligare en anledning att cykla!

den stora GNÄLL tråden
Nån mer som tycker förbannat synd om sig själv och varit förkyld och ej kunnat lufta tvåhjulingen på länge?
Gnäll/gråt ut med mig ! :D

den stora GNÄLL tråden
Igår slog temperaturen om, och det blöta slippriga smutsiga långsamma höstföret byttes mot det snabba, torra, ljuva, sportiga vinterföret. Imorgon ska jag åka och jobba fem veckor.

den stora GNÄLL tråden
Senast ändrad:
den stora GNÄLL tråden
den stora GNÄLL tråden
NLC sa:
GoranS sa:
Jeppe_E sa:
GoranS sa:

Ja, eller den här: https://happyride.se/forum/read.php/1/3041126/page=1

Det är liksom som ett cirkelresonemang...eller nåt... (ja, det blev ju lite kul när admin flyttade ditt inlägg till rätt tråd :p)

Mergade admin ihop trådarna alltså?

Fiffigt!

Ja, men prata inte för högt om det, då kanske moderaterna får för sig att göra det oftare, t.ex. Vilken MTB för 6000kr ska jag köpa-trådarna ;)

den stora GNÄLL tråden
Nu får faktiskt YT öka.
Skulle aldrig handla internetcykel igen men det sprack. Nu sitter man och surar för de inte skickat än fast man visste om det i förväg :)

den stora GNÄLL tråden
Raggamuffin sa:
Nu får faktiskt YT öka.
Skulle aldrig handla internetcykel igen men det sprack. Nu sitter man och surar för de inte skickat än fast man visste om det i förväg :)

Lite dåligt tryck på det gnället faktiskt. Räkna med minst en vecka mellan regiostrerad betalning och utleverans. Sen ska den hanteras av Postnord också.... Men du kan få komma hem till mig och lukta på min Jeffsy. Jag har lyckats cykla 14km asfalt på 7 veckor med den....

Senast ändrad:
den stora GNÄLL tråden
Jeppe_E sa:
Raggamuffin sa:
Nu får faktiskt YT öka.

Lite dåligt tryck på det gnället faktiskt. Räkna med minst en vecka mellan regiostrerad betalning och utleverans. Sen ska den hanteras av Postnord också.... Men du kan få komma hem till mig och lukta på min Jeffsy. Jag har lyckats cykla 14km asfalt på 7 veckor med den....

Din kedja kommer att hålla i 22 år med det tempot.

den stora GNÄLL tråden
Bengt-re sa:
Jeppe_E sa:
Raggamuffin sa:
Nu får faktiskt YT öka.

Din kedja kommer att hålla i 22 år med det tempot.

Ja... Kvällen tillbringades i Italien, närmre bestämt dolomiterna. Efter en halv pizza sen klämde jag i med 574 höjdmeter över 15km.

Skarmavbild2016-11-29kl.21.37.28.png

Så nu har jag ont i knäet.... trampar fortfarande pissdåligt... Men 55/45 v/h. Jävla skit! Aldrig får man vara glad.

Senast ändrad:
den stora GNÄLL tråden
Raggamuffin sa:
Nu får faktiskt YT öka.

Får visst ta tillbaka det med, den smygskickades ju i måndags tydligen, kom inget mail och inte gått in på kontot och kikat. Synd bara att trackingen verkar gått sönder, men det är väl postnords fel :)

den stora GNÄLL tråden
Raggamuffin sa:
Raggamuffin sa:
Nu får faktiskt YT öka.

Får visst ta tillbaka det med, den smygskickades ju i måndags tydligen, kom inget mail och inte gått in på kontot och kikat. Synd bara att trackingen verkar gått sönder, men det är väl postnords fel :)

Men vänta nu... obefogat gnäll är fan det värsta jag vet. Idot! ;)

den stora GNÄLL tråden
Jeppe_E sa:
Raggamuffin sa:
Raggamuffin sa:
Nu får faktiskt YT öka.

Men vänta nu... obefogat gnäll är fan det värsta jag vet. Idot! ;)

Men att kalla folk för idiot pga lite gnäll är tamigfan värre....
Sautans ålarens! :-O

Tillbaka
Topp