den stora GNÄLL tråden

den stora GNÄLL tråden
crilee sa:
Det är inte så att hundägare är dumma i huvudet, men det är rätt många som är dumma i huvudet och skaffar hund! ?

Således är hundägare dumma i huvudet? Eller tolkar jag dig fel nu? För det är nämligen så du skriver.....

Försök inte att slingra dig ur med argumentation, för den kommer jag också att feltolka :p

den stora GNÄLL tråden
emmer sa:
Peth sa:
NLC sa:
emmer sa:
Gnäll-tråd = Hartsfiol!
Göttelaborrrrg! :-D
Hatar Göteborg, motvind, motlut och motväder.
Är inte hatar lite väl starkt? Räcker det inte bara att du har lite väl mycket mot...

[Älskar Götebeorg - medvind, medlut och väldigt sällan medväder.]

Lite starkt kan jag väl hålla med om, speciellt som jag bara varit i Göteborg tre gånger. Men vad vore en gnälltråd utan överdrifter och kraftuttryck?

den stora GNÄLL tråden
Fan vad cyklister är i vägen när dom cyklar i körfältet! Dom kan ju åtminstone anstränga sig och göra wroom wroom ljud om dom nu vill vara med motor gänget!

Senast ändrad:
den stora GNÄLL tråden
Anton_95 sa:
Fan vad cyklister är i vägen när dom cyklar i körfältet! Dom kan ju åtminstone anstränga sig och göra wroom wroom ljud om dom nu vill vara med motor gänget!

Vart ska dom vara då? Cykelfälten är ju fulla av hantverkarbilar.

den stora GNÄLL tråden
Barometer sa:
Peth sa:
Anton_95 sa:

Ja inte f*n är dom på byggena inte.
Jag vill gnälla på alla som klankar ner på hantverkare. Har du nån gång hört talas om "hämta material"?

den stora GNÄLL tråden
skogsvakt sa:
Barometer sa:
Peth sa:
Anton_95 sa:

Jag vill gnälla på alla som klankar ner på hantverkare. Har du nån gång hört talas om "hämta material"?

Nej.

den stora GNÄLL tråden
Barometer sa:
skogsvakt sa:
Barometer sa:
Peth sa:
Anton_95 sa:

Nej.

inte vi heller, hämta fika däremot
(dåligt med gnäll jag vet, ber om ursäkt)

den stora GNÄLL tråden
Gå upp tidigt måste man för att hinna jobba innan barnen ska hämtas.
Hinner man cykla nåt då??? NEJ!!! Inte Fan hinner man det för det ska göras massa hemma. O sen måste man gå o lägga sig för att orka gå upp tidigt i morgon igen.
Folk klagar på cyklister på vägarna. Var glada att ni har riktiga vägar. Jag får stå ut med alla JÄVLA TRAKTORER på konstigare. Hur fantastiskt ska man köra om dem med 64 ton lastbil?
För att inte tala om alla finniga fjortisar som åker runt med epa-traktor. De har inget trafikvett och tycker att en kapad volvo 740 är häftigt. VAD ÄR DET FÖR FEL PÅ FOLK!!!
När ska man hinna cykla då när jobb barn och fru tar tid från det viktiga?

Nä nu åker jag och jobbar...

den stora GNÄLL tråden
Gnisttrampare sa:
Hinner man cykla nåt då??? NEJ!!! Inte Fan hinner man det för det ska göras massa hemma. O sen måste man gå o lägga sig för att orka gå upp tidigt i morgon igen.
Folk klagar på cyklister på vägarna. Var glada att ni har riktiga vägar. Jag får stå ut med alla JÄVLA TRAKTORER på konstigare. Hur fantastiskt ska man köra om dem med 64 ton lastbil?
För att inte tala om alla finniga fjortisar som åker runt med epa-traktor. De har inget trafikvett och tycker att en kapad volvo 740 är häftigt. VAD ÄR DET FÖR FEL PÅ FOLK!!!

Nä nu åker jag och jobbar...

Fick mig osökt att tänka på Gustav Schill https://m.facebook.com/story.php?st...astbilsforare-far-utbrott-pa-snognallet/&_rdr ...

den stora GNÄLL tråden
Gnisttrampare sa:

lu.jpg

den stora GNÄLL tråden
Gnisttrampare sa:
.

Vågar du säga det där till dem? Fast om du gör det, då kanske du får mer tid till cykling sen, o ingen som klagar på hur många cyklar du har o var du förvarar dem .

den stora GNÄLL tråden
Just när man sitter med 3 Outlook-fönster & 4 Excelfiler uppe så startar en jävla automatisk CRM installation och så har man 2 minuter på sig att spara allt & stänga ner för sedan går den där jäveln igång & man har ingen möjlighet att stoppa skiten! :-/

Och den tar ju för fan för evigt på sig att bli klar!!! Gaaaaahhh....

den stora GNÄLL tråden
Vernersson sa:
Just när man sitter med 3 Outlook-fönster & 4 Excelfiler uppe så startar en jävla automatisk CRM installation och så har man 2 minuter på sig att spara allt & stänga ner för sedan går den där jäveln igång & man har ingen möjlighet att stoppa skiten! :-/

Och det första du gör är att skriva om det på happy, sen spara det du höll på med? ;)

den stora GNÄLL tråden
UrTomas sa:
Vernersson sa:

Och det första du gör är att skriva om det på happy, sen spara det du höll på med? ;)

Hahaha, nääää. Först rädda vad som räddas kunde.
Medan jobbdatorn var obrukbar (under pågående CRM installation) passade jag på att gnälla om det här på (un)Happy ;)

den stora GNÄLL tråden
Jävla satans helvetes YT som inte kan berätta när de kan skicka cykelen som jag betalt för. Detta är fan upprörande.

Ja, alltså.. jag ska ju inte cykla på den, för det har jag inte tid med... men jag vill ju ha den!

den stora GNÄLL tråden
Var fan kom alla jävla rullskidsmongon ifrån? Fan vad de jävlarna viftar med stavskitarna. Mitt i vägen och åker omkull gör de också och LIGGER på gc banan som någon jävla ful parodi av bambi på hal is. Förbjud! Bura in de jävlarna. Speciellt de som har den usla smaken att bloda ner asfalten - fy!

den stora GNÄLL tråden
Oj vad det gnälls här....
Jag har oxå en jättejobbig sak att gnälla på..
Vad är det för SKIT sdp pedaler shimano tillverkar???
Min ena gick sönder i helgen!
Och den har bara fått stryk i ca 13-15 år!!
Ska man reklamera skiten??
Ska man verkligen tolerera sånt här??

den stora GNÄLL tråden
Bengt-re sa:
Var fan kom alla jävla rullskidsmongon ifrån? Fan vad de jävlarna viftar med stavskitarna. Mitt i vägen och åker omkull gör de också och LIGGER på gc banan som någon jävla ful parodi av bambi på hal is. Förbjud! Bura in de jävlarna. Speciellt de som har den usla smaken att bloda ner asfalten - fy!

Skrattade så jag tappade paddan i golvet. Ge fan i att gnälla så roligt.

den stora GNÄLL tråden
Nu vill jag gnälla på alla förbxxxxxe jä#¤%&+"# tillverkare av kläder, skor etc som aldrig tar bort en produkt från hemsidan som utgått!!! Vet inte hur många saker jag kikat på och tänkt mig köpa men som sedan inte finns. Hur svårt kan det vara?
Och skulle den vara tillgänglig så naturligtvis finns den inte i rätt strl. Fan, jag skulle vara fet som en gris och dra xxxxl och ha plattfötter modell 48 för att hitta något snyggt och prisvärt. Minst!

den stora GNÄLL tråden
Jag vill gnälla på alla lobotomerade puckon som ALDRIG använder blinkers. Vad fan säger det om den tid vi lever i?

Om inte Happy kan ge vettig vägledning om den frågeställningen - kommer jag gnälla om det oxå!

den stora GNÄLL tråden
DH sa:
Jag vill gnälla på alla lobotomerade puckon som ALDRIG använder blinkers. Vad fan säger det om den tid vi lever i?

Om inte Happy kan ge vettig vägledning om den frågeställningen - kommer jag gnälla om det oxå!

Högerregeln, du har glömt högerregeln!

den stora GNÄLL tråden
Någon vänlig tipsade om loctite till vevpartiet och jag kan meddela att det har jag testat av olika sort utan gott resultat. Nu har jag fått tag på ett superlim som kunde lyfta 1000kg med en droppe. Så nu jä..ar. Trampade ut i skogen och kilometrarna rullade lika långsamt som vanligt men skiten verkade hålla. Blev så glad att jag till och med för första gången vågade mig på ett av hoppen de byggt i skogen. Ja det lilla alltså. Jag är ju en gammal gubbe. Då trillar pedaljäveln av. Inte en gänga finns kvar i vevarmen. Made in Malaysia Shimano. Och om ni tror att det är hälften så jobbigt att cykla med en pedal så kan jag meddela att ni har FEL!. Så nu sitter jag här med en ömmande testikel, för den skulle ju naturligtvis träffa överröret, med ett vevparti som inte går att få loss då nån idiot har LIMMAT fast skiten. Och jag kan ge mig f-n på att cykelaffären inte har någon hemma och beställer jag från nätet så kommer Postnord att tappa bort paketet. Jag är inte alls förvånad att folk dör av hjärtinfarkt och högt blodtryck inom cykelsporten.

den stora GNÄLL tråden
Långsam sa:
Någon vänlig tipsade om loctite till vevpartiet och jag kan meddela att det har jag testat av olika sort utan gott resultat. Nu har jag fått tag på ett superlim som kunde lyfta 1000kg med en droppe. .

Det var jag! Men jag sa inte att du skulle använda superlim, så kom inte här och gnäll på mig!

Eftersom vevpartiet verkar vara bångstyrigt, så rekommenderar jag vinkelslip och inköp av en ny cykel......err.. vevparti ;)

den stora GNÄLL tråden
DH sa:

Bara att acceptera. Har varit så i en massa år. Kommer inte att förbättras. Människor är dumma i huvudet!

den stora GNÄLL tråden
GoranS sa:
DH sa:

Bara att acceptera. Har varit så i en massa år. Kommer inte att förbättras. Människor är dumma i huvudet!

Nåja, min dotter som är 17 år och övningskör, brukar fråga mig varför jag inte blinkar/blinkar så sent.

Så då kan jag svara; För att jag är dum i huvudet.

Tack för förtydligandet!

den stora GNÄLL tråden
Jeppe_E sa:
GoranS sa:
DH sa:

Nåja, min dotter som är 17 år och övningskör, brukar fråga mig varför jag inte blinkar/blinkar så sent.

Så då kan jag svara; För att jag är dum i huvudet.

Tack för förtydligandet!

Känn dig inte utpekad. Uttalandet var generellt om alla människor - oavsett om de blinkar eller ej.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp