den stora GNÄLL tråden

den stora GNÄLL tråden
det skulle väl vara att gnälla på viss trådarkeologi då. även jag har läst happy bak till starten. vila i frid är i många fall en bra och användbar floskel,

men just denna tråd fick gärna göra comeback?

den stora GNÄLL tråden
det skulle väl vara att gnälla på viss trådarkeologi då. även jag har läst happy bak till starten. vila i frid är i många fall en bra och användbar floskel,

men just denna tråd fick gärna göra comeback?
Jag kände att det saknades en gnäll-tråd, men så sökte jag bland gamla trådar och hittade bl.a. denna. Jag vill ju undvika att spamma forumet med en massa nya trådar i samma ämne, som mekställ-fenomenet t.ex. ?

den stora GNÄLL tråden
Jag vill gnälla på alla jävla skogsmaskiner som kör sönder stigarna häromkring. Fan dom är ju terränggående och kan köra brevid?
Det är inte gamla körvägar då? Ofta är det ju sådana som används som ”stigar”. Och det blir ju lite absurt om det ska anläggas nya körvägar vid varje gallring/avverkning bara för att nån gjort den gamla till sin ”stig”. Då är snart ingen skog kvar.
(en körväg är alltså inte en anlagd väg, utan den ”gata” i terrängen som används för att transportera ut virket).

den stora GNÄLL tråden
gnäll av er i denna tråden
Jag vill gnälla på
folk som bryter upp ett och samma inlägg i flera småbitar
för att bemöta en mening i taget
med gnäll o påhopp
i stället för att, som en vettig människa,
som inte tillför ett skit i trådarna
sammanfatta sina invändningar i ett sammanhängande inlägg. Resultatet blir nästan helt oläsligt och tar lång tid att skrolla sig förbi. Om du känner att du har 12 separata saker att bemöta kanske det räcker med att kort påpeka att du inte håller med om någon av dem? Eller?
Edit: inlägget är förstås inte riktat mot @darkforce , utan jag behövde bara någonting att citera för att visa min poäng.

den stora GNÄLL tråden
Jag vill gnälla lite på att det är så många cyklister(och andra i trafiken) som inte bryr sig om planering i körning, och saknar eller är helt ointresserade av uppsikt bakåt.

Som när man kör bil, är det ju bra att ha koll bakåt lite också. Planering och bra uppsikt, påverkar det gemensamma flowet i trafiken och trafiksäkerheten.
Enormt irriterande med folk som har ca ett par sekunder(max) planering åt det håll dom ska och nästan ingen uppsikt(ffa inte bakåt).

Även om man själv anser att man kör fort, så är det ju relativ skattning och kan vara en felskattning och någon kan ändå komma snabbare bakom. Ser detta hända ofta.

Och även om man inte själv direkt är orsak, så utgör hela trafikbilden ofta en påverkan. Ligger man själv klart suboptimalt påverkar det hur andra kan välja väg.

I vilket fall så stör det mig, att så många knappast verkar bry sig om att slänga ett öga bakåt också. Som att köra bil, utan att titta i bakspegeln. Eller endast titta, när man själv planerar t.ex. svänga, byta fil.

Ser ibland helt galna trafikanter som kör som om dom är ensamma i världen och som om dom endast behöver ha koll några sekunder framåt.

den stora GNÄLL tråden
Jag vill gnälla lite på att det är så många cyklister(och andra i trafiken) som inte bryr sig om planering i körning, och saknar eller är helt ointresserade av uppsikt bakåt.

Som när man kör bil, är det ju bra att ha koll bakåt lite också. Planering och bra uppsikt, påverkar det gemensamma flowet i trafiken och trafiksäkerheten.
Enormt irriterande med folk som har ca ett par sekunder(max) planering åt det håll dom ska och nästan ingen uppsikt(ffa inte bakåt).

Även om man själv anser att man kör fort, så är det ju relativ skattning och kan vara en felskattning och någon kan ändå komma snabbare bakom. Ser detta hända ofta.

Och även om man inte själv direkt är orsak, så utgör hela trafikbilden ofta en påverkan. Ligger man själv klart suboptimalt påverkar det hur andra kan välja väg.

I vilket fall så stör det mig, att så många knappast verkar bry sig om att slänga ett öga bakåt också. Som att köra bil, utan att titta i bakspegeln. Eller endast titta, när man själv planerar t.ex. svänga, byta fil.

Ser ibland helt galna trafikanter som kör som om dom är ensamma i världen och som om dom endast behöver ha koll några sekunder framåt.
de där låter som 90% av alla trafikanter oavsett trafikslag i sthlm egoister som skapar kaos o konstanta köer...
absoluta favoriten är idioter i motortrafik som inte kan planera längre än näsan räcker i korsningar med köer och följer slaviskt bilen före blir ståendes mitt i o blockerar hela korsningen för tvärgående trafik

den stora GNÄLL tråden
de där låter som 90% av alla trafikanter oavsett trafikslag i sthlm egoister som skapar kaos o konstanta köer...
absoluta favoriten är idioter i motortrafik som inte kan planera längre än näsan räcker i korsningar med köer och följer slaviskt bilen före blir ståendes mitt i o blockerar hela korsningen för tvärgående trafik
Stan är byggd för häst och vagn. Hur svårt skall det vara att hålla sig till det? Istället för att skohorna in "plåtschabrak för en" innanför tullarna.

Edit: och se till att plocka upp efter era hästar. Varför skall de få komma undan medan hundägare måste vänta omkring på små påsar i tid och otid.

Tillbaka
Topp