Den stora Malmötråden!

Bosse

Ny medlem
Den stora Malmötråden!
Hej!

För att få fler Malmöiter att hänga på happy kör vi igåg "Den stora Malmötråden!"

Här i tråden dryftar vi ALLT som har med Malmö att göra!

Jag kör igång tråden med att tipsa alla om Malmö Stads kampanj Malmöinitiativet som syftar till att få Malmöborna att komma med förlag för att förbättra sin stad.

En viss Christian Fasth som jobbar? på Fridhems cykel har skrivit ett flertal av förslagen, gå in och läs förslagen och skriv under!

http://www.epet-malmo.public-i.tv/activepetitions.php

Den stora Malmötråden!
Hade ni haft poliser i stockholm som tycker att "blattejävlarna kommit till fel kommun", och att neger negersson är ett lämpligt namn att använda vid internutildningar kanske ni hade sett lite annorlunda på bosses trådskapande.

För en gångs skull handlar inte en tråd om stockholm, utan om verkliga faror för cyklister i sveriges tredje största stad!

Det är i princip helt jävla livsfarligt att försöka ge sig ut på amiralsgatan eller nobelvägen på cykel, då dom byggt trottoarer anpassade för permobiliserade mongon så cyklar de flesta där, vilket gör en till ett enkelt offer för ny ut examinerade idioter från polishögskolan.

det här hände t ex för några timmar sen http://sydsvenskan.se/malmo/article413339/Misstankt-rattfyllerist-krockade-tva-ganger.html

Jag har från min balkong sen augusti sett ca 20 polisiära ingripande i varienda omfattning på nobelvägen, allt från folk med hjärtstillestånd, regelrätta smitningsolyckor, olovlig körning osv. Att bli tvingad ut i ett kaos med folk som inte har körkort men utrustade med amg mercor o maskingevär är fan helt horribelt!

Fridhems är dessutom väldigt lyckligt lottade med bra personal, som bryr sig om sina kunder!

Summarum= Malmö är fan inte som resten av Sveriges städer, tillgången till vapen, droger och europa har skapat ett helt annat samhälle än vad man skulle kunna drömma om. Antisociala element kan rekrytera i åldrar som är löljigt låga, kriminologiska begrepp ställs på sin spets!

jerzy sa det här i höstas t ex http://sydsvenskan.se/malmo/article382269.ece

Den stora Malmötråden!
Malmöinitiativet var faktiskt intressant att läsa. Många bra förslag där och kul att se att så många engagerat sig.

Ja, Malmö är speciellt. Samtidigt som det finns väldigt många fina sidor av staden så finns det en sida som kanske inte är så trevlig. Jag har personligen aldrig råkat illa ut och när man nu har uppnått vuxen ålder så är man ju knappast och snurrar på olämpliga platser heller.

Gällande polisernas uppträdande i Rosengård så är deras beteende naturligtvis oacceptabelt. På 5 minuter flög 30 års polisarbete ut genom fönstret. Allt förtroendekapital förbrukades, alla relationer ifrågasattes, alla som bor på Rosengård fick en negativ bild av polisen. Det är HELT OTROLIGT att poliser kan uttala sig på detta viset.

Själv känner jag två poliser och visst har jag hört dessa tendenser från de tidigare. Lite "vi mot dom" mentalitet och ofta riktiat mot invandrare. Samt att poliserna är "de enda som tar tag i problemet".

Oerhört tråkigt att detta hände i Rosengård eftersom det förmodligen är början på något mycket större. Samma utveckling fanns i Frankrikes förorter och det händelseförloppet vill vi inte ha i Sverige.

Den stora Malmötråden!
Folks bild av rosengård är ju att det är beläget av terrorister och ghettothugs, samt att ingen kan svenska. Det är ju inte så, personligen tror jag att svågertorp, norra sorgenfri (tror det heter så) är värre.

Själv har jag bara blivit rånad en gång, men det var några år sen och utanför burger king på gustavs.

Och näh, cykla i malmö är lite småtrist men samtidigt är det rätt skönt att inte man inte behöver växla så mycket! Blir ju mindre materialslitage!

Den stora Malmötråden!
Ute mot Bron är det mycket fin cykling, inte alls platt utan riktigt brant på sina ställen. Får va glad åt det lilla. Men tar man sig ut mot bokskogen finns det massor av vägar för perfekt landsvägsåka. MTB är det ju värre med om man inte tar sig mot Genarp.

Den stora Malmötråden!
+1

captain8track skrev:
-------------------------------------------------------
> Hade ni haft poliser i stockholm som tycker att
> "blattejävlarna kommit till fel kommun", och att
> neger negersson är ett lämpligt namn att
> använda vid internutildningar kanske ni hade sett
> lite annorlunda på bosses trådskapande.
>
> För en gångs skull handlar inte en tråd om
> stockholm, utan om verkliga faror för cyklister i
> sveriges tredje största stad!
>
> Det är i princip helt jävla livsfarligt att
> försöka ge sig ut på amiralsgatan eller
> nobelvägen på cykel, då dom byggt trottoarer
> anpassade för permobiliserade mongon så cyklar
> de flesta där, vilket gör en till ett enkelt
> offer för ny ut examinerade idioter från
> polishögskolan.
>
> det här hände t ex för några timmar sen
> http://sydsvenskan.se/malmo/article413339/Misstank
> t-rattfyllerist-krockade-tva-ganger.html
>
> Jag har från min balkong sen augusti sett ca 20
> polisiära ingripande i varienda omfattning på
> nobelvägen, allt från folk med
> hjärtstillestånd, regelrätta smitningsolyckor,
> olovlig körning osv. Att bli tvingad ut i ett
> kaos med folk som inte har körkort men utrustade
> med amg mercor o maskingevär är fan helt
> horribelt!
>
>
> Fridhems är dessutom väldigt lyckligt lottade
> med bra personal, som bryr sig om sina kunder!
>
>
> Summarum= Malmö är fan inte som resten av
> Sveriges städer, tillgången till vapen, droger
> och europa har skapat ett helt annat samhälle än
> vad man skulle kunna drömma om. Antisociala
> element kan rekrytera i åldrar som är löljigt
> låga, kriminologiska begrepp ställs på sin
> spets!
>
> jerzy sa det här i höstas t ex
> http://sydsvenskan.se/malmo/article382269.ece

Den stora Malmötråden!
pewe skrev:
> Ute mot Bron är det mycket fin cykling, inte alls
> platt utan riktigt brant på sina ställen. Får
> va glad åt det lilla. Men tar man sig ut mot
> bokskogen finns det massor av vägar för perfekt
> landsvägsåka. MTB är det ju värre med om man
> inte tar sig mot Genarp.

ah, lite punkteringsrisk på¨dom där vassa stenarna bara, men vi har hittat en runda som utgår från bo01 ungefär, sen ner ut över bunkeflo. bra försäsongs runda, sen blir det o lasta in hojarna och köra ute i bokskogen när det blir lite varmare!

Men det är fina räserrundor här jag brukar köra från nobel ner till gamla limhamn, bunkeflo, klagshamn och sen hem på den stora vägen så man kommer in i stan igen. tror det är runt 3mil, funkar som varje dags runda på landsvägshojen. Känns som att det är rätt mycket motionärer ute och harvar den rundan.

Jag drog på mig en förkylning när vi var ute för nån vecka sen, och har inte riktigt hämtat mig än, men det borde vara uderlag för happyrides i malmö, i alla fall ute i bokskogen. Malmö terrängcyklister kör ju på lördagarna, men tyvärr redan klockan 9! då är man ju inte vaken...

Den stora Malmötråden!
CITY Malmö/Lund hade igår flera trevliga artiklar om cykling i Malmö.

http://malmolund.city.se/nyheter/2009/02/27/Cyklisterna_tar_over_i_Malmo/bild:15060/#bild

Enligt artikeln ökande cyklandet i Malmö förra året med 12 % och det görs 100 000 cykelresor per dag i Malmö.

De skrev även om Jenny, en helt vanlig tjej, i helt vanliga kläder, utan en någon löjlig cykelhjälm, som på en helt vanlig cykel pendlar till Lund 4 gånger i vecka och cyklar därmed 160 km i veckan. Stört skön tjej och en underbar artikel!

http://malmolund.city.se/nyheter/2009/02/27/Jenny_cyklar_mellan_Malm_ouml__och_Lund/

Cyklingen gör stora framsteg i Malmö varje dag och med fler cyklister blir cyklandet säkrare genom det bästa skyddet för cyklister - safty through numbers.

Den stora Malmötråden!
Kaptenen, vad har AFA att göra med att cyklingen ökar?

Malmö har stora problem men den framtidstro och optimism som har kommit till staden de senaste 10 åren är helt otrolig. Malmö är den stad i Sverige som utan tvekan har genom gått den största förändringen de senaste 15 åren. Från att ha varit en varvsstad i kris har vi fått en bro, en högskola, en turso, västra hamnen området, en enorm arbetsmarknad (Köpenhamn), Malmö arena, En ny Malmö stadion, snart en citytunnel osv osv. Om man inte varit i Malmö på 15 år är det en helt och hållet förändrad stad man möter och det allra mesta är av positiv natur.

Den stora Malmötråden!
Bosse skrev:
> Kaptenen, vad har AFA att göra med att cyklingen
> ökar?
>
> Malmö har stora problem men den framtidstro och
> optimism som har kommit till staden de senaste 10
> åren är helt otrolig. Malmö är den stad i
> Sverige som utan tvekan har genom gått den
> största förändringen de senaste 15 åren. Från
> att ha varit en varvsstad i kris har vi fått en
> bro, en högskola, en turso, västra hamnen
> området, en enorm arbetsmarknad (Köpenhamn),
> Malmö arena, En ny Malmö stadion, snart en
> citytunnel osv osv. Om man inte varit i Malmö på
> 15 år är det en helt och hållet förändrad
> stad man möter och det allra mesta är av positiv
> natur.

Bosse, du har väll inte glömt alla galanta damer i stan med?

Afa repliken är väll mer att det känns drygt och ha en stadsledning som verkar få en årlig omlobotomering i julklapp, och inte kan agera sportsligt. Hur mycket gör malmö kommun för att främja cyklingen? Hur cykelvänlig är både nobelvägen och amiralsgatan? gör man sitt bästa med att vara ur vägen för billisterna tar polisen en för att man cyklar på trottoarerna som är 10meter breda.

Den stora Malmötråden!
Man trillar i spåren om man har otur/är ouppmärksam/är full, i övrigt tillförs ett tyst och överraskande snabbt/uppdykande element som snarast kan likna sin bromsmöjlighet med en brakeless fixie utan styrmöjligheter.

Den stora Malmötråden!
Jag tror personligen att det här är katastrof, 1 stadens busschaufförer omskolas garanterat till spårvagnsförare, 2 malmö är ganska litet, 3, vart ska dom gå, och hur långt ut?

Bygg cykelvägar i centrum istället, så man slipper riskera att bli påkörd av just en buss eller taxi.

Vi gjorde faktiskt en observations studie utanför triangeln på de obevakade övergångsställena. Resultaltet av stickproven var att det var en oroande mängd stadsbussar som icke stannade för fotgängare, övrig yrkestrafik var även den överreprensenterad. Även om de flesta vet idag att det är statistiskt säkrare att gå över vägen någon annanstans än på övergångsställ så är det intressant.

2dagar till det smäller! 10´000 demonstranter som tydligen inte gillar tennis, och förmodligen inte lugn o ro.

Den stora Malmötråden!
Bosse skrev:
>
>
> De skrev även om Jenny, en helt vanlig tjej, i
> helt vanliga kläder, utan en någon löjlig
> cykelhjälm, som på en helt vanlig cykel pendlar
> till Lund 4 gånger i vecka och cyklar därmed 160
> km i veckan. Stört skön tjej och en underbar
> artikel!
>

...som luktar illa, den störsköna vanliga tjejen alltså. Två mil pendling enkel väg gör i alla fall mig svettig och duschnödig. Och utan hjälm, det är ju häftigt! (Men vad vet jag, Bosse kanske är ironisk? Eller är det jag som är det??)

Den stora Malmötråden!
Jag cyklar ibland turer till Lund i på min gubbacykel, i mina vanliga kläder och blir inte svettig svettig. Det beror bara på vilket tempo man håller. Lungt tempo innebär att man inte svettas men ibland kan den skånska vinden ställa till det när man får anstränga sig lite för att komma fram.

Jag tycker det är mycket bra att tösen inte har hjälm. Hon gör suverän pr för cyklismen. Att cykla är något roligt, lust fullt, ofarligt som alla människor kan göra med en vanlig cykel i vanliga kläder och man behöver inte hjälm!. Hon görgör precis det som behövs för att locka Lena 42, Olof 26, Gunnar 62, Mohammed 35 att börja cykla istället för att använda bilen.

Den stora Malmötråden!
Bosse skrev:
> Jag tycker det är mycket bra att tösen inte har
> hjälm. Hon gör suverän pr för cyklismen. Att
> cykla är något roligt, lust fullt, ofarligt som
> alla människor kan göra med en vanlig cykel i
> vanliga kläder och man behöver inte hjälm!. Hon
> görgör precis det som behövs för att locka
> Lena 42, Olof 26, Gunnar 62, Mohammed 35 att
> börja cykla istället för att använda bilen.

/Popcorn

Den stora Malmötråden!
Hej!

Jag är en kille på 19 år, snart 20. Som bor just nu på Åland, men kommer flytta ner till Malmö i höst (Augusti - September) och vill veta om det finns någe "MTB-gäng" som man kan glida runt med =)
Nu är jag rena nybörjaren, men har alltid älskat att cykla! (och är villig att lära mig alla möjliga knep & tips som underlättar MTB-cykling)

Men ska de skrivas i Stora Malmötråden, eller finns det en "sammlingstråd" för alla Malmöbor som gillar att ta en tur ut i skogen? =)

Ha de bra
Hälsningar
Martin

Den stora Malmötråden!
Bara att haka på, pma när du anländer. Har en kompis som med är nybörjare och vi har stakat ut en crosscountry bana i bokskogen (ca 1,5-2mil utanför stan) som mest är fart och kondition, med betoning på fart... körde den nyss, kosta mig visserligen ett vevparti men fort gick det!

Den stora Malmötråden!
Jag är lite på samma sväng där! Bor i landskrona, men pluggar i malmö. Har länge varit sugen på att hitta någon\några att bajka runt med i lite roligare terräng. Jag hakar också gärna på en dag! Får ut och jaga en vettig hjälm kanske, någon som har några tips på bra affärer i malmö\lund\landskrona\helsingborgstrakten? Känns fishy att beställa något som är helt beroende på passform över internet...

Mvh. Peter

Den stora Malmötråden!
Havre skrev:
> Jag är lite på samma sväng där! Bor i
> landskrona, men pluggar i malmö. Har länge varit
> sugen på att hitta någon\några att bajka runt
> med i lite roligare terräng. Jag hakar också
> gärna på en dag! Får ut och jaga en vettig
> hjälm kanske, någon som har några tips på bra
> affärer i
> malmö\lund\landskrona\helsingborgstrakten? Känns
> fishy att beställa något som är helt beroende
> på passform över internet...
>
> Mvh. Peter

Jag kör på Järavallen och i Saxtorpsskogen på helgerna. Jag bor i Ålstorp, du är välkommen att hänga på om du är sugen!

/Jerka

Den stora Malmötråden!
jag är 26, min polare är en ungtupp på 23 men som sagt nybörjare, med joggingskor.

Dock är jag nog bland de som hållt på med mtb längst här på forumet och kan ge en del tips och tricks.

Pluggar du i malmö så ligger fridhems cykel rätt närma triangeln, eller annars har du bike pro närma södervärn på nobelvägen. Båda är bra, men jag undrar om inte bikepro har bättre utbud på såna grejer.

budget tipset är annars Julas mtb hjälmar som ser helt okej ut och är lätta, glömde min giro hemma en gång

249:- men jag köpte min på rea i växjö.

http://www.jula.se/EsaImages/item/master/639125_d.jpg passar dom flesta huvuden...

saxtorps skogen är det väll rejs i?

Den stora Malmötråden!
schysst, Bosse vet du nått Bilgarage som inte är pissdyrt tänker mer på ett sånt med öppet på sidorna men tak som man kan betala 2-300 i månaden för att stå. Vill inte ha bilen i solen på varma dagar, rädd för att bleka lacken.....

Den stora Malmötråden!
Var hittar jag Malmös nya cykelkarta som Skånskan skriver om?

"Vanlig tryckt cykelkarta finns sedan länge, nu ska cyklister kunna gå in på en cykelplanerare på nätet (Malmö.se – gatukontoret) och klicka fram den bästa vägen att cykla från en punkt till en annan."
http://www.skd.se/article/20090612/NYHETER/135888018/1057/*/*/MALMO/cykla-fram-digitalt

Finns en urkass karta här, det är väl inte den dom menar?
http://xyz.malmo.se/website/externt...6:21477.2568656224&Skala=20000&MARKERING=true

Den stora Malmötråden!
Bosse skrev:
>
> Jag kör igång tråden med att tipsa alla om
> Malmö Stads kampanj Malmöinitiativet som syftar
> till att få Malmöborna att komma med förlag
> för att förbättra sin stad.
>
> En viss Christian Fasth som jobbar? på Fridhems
> cykel har skrivit ett flertal av förslagen, gå
> in och läs förslagen och skriv under!
>
> http://www.epet-malmo.public-i.tv/activepetitions.
> php

Snyggt initiativ från Malmö med medborgarförslag och från Christian med cykelbitarna, men sidan verkar lite undanskymd? Kanske behöver lite facebookande för PR ;-) ?

Den stora Malmötråden!
http://sydsvenskan.se/malmo/article441171/Vastra-hamnen-fruktar-gatufest.html

Ikväll blir det livat! läste dessutom i tidningen att "människor med civilkurage bla bla" ska mötas upp vid turning torsoe och agera motstånd mot demonstranterna, och bistå polisen. SKITBRA!!! så på ena sidan kommer vi ha svartklädda idioter och på den andra sidan ett gäng tunnhåriga jönsar med seglarjackor, "med självutfärdadrätt på sin sida"...

Vart tog det sunda förnuftet vägen? samtidigt är det ju svårt att tycka mer synd om de boende på bo01 än de som drabbas inne i stan. Polisen verkar ha fullt upp med att dra vapen mot klättrande 12åringar!

Den stora Malmötråden!
Hittade detta:

"Malmö är Sveriges farligaste stad att cykla i.
Ingenstans dör lika många cyklister. Nu på sommaren far flest illa
i trafiken.

4 avlidna och 489 skadade. Så många cykelburna Malmöbor har slagit sig så illa att de tvingats uppsöka sjukvården det senaste ett och ett halvt åren.
I Göteborg och Linköping görs lika många cykelfärder per dygn som i Malmö – men inte ens tillsammans uppnår kommunerna lika mörk olycksstatistik."

http://www.kvp.se/nyheter/1.772609/malmo-ar-den-farligaste-cykelstaden-i-sverige

Någon som är förvånad? Inte jag iallafall.

Mitt hatobjekt nr 1, Nobelvägen, är på sina ställen sex filer bred, har plats för busshållplatser och parkerade bilar på båda sidor. Varför tar man bara inte en av filerna och gör om till cykelbana? Hur svårt kan det vara?

Alltså, tomtarna på Gatukontoret saknar verklighetsuppfattning. De pratar om "cykelstaden Malmö". Jag kan slå vad om att ingen på Gatukontoret någonsin cyklat längre än 3 km.

Den stora Malmötråden!
Vet inte om det är så jävla bra att separera bil- och cykeltrafiken alltid. "Bil"-vägarna är ju oftast de bästa. Slät, fin och bred asfalt, raka och inga konstiga sträckor och går längs med alla hus och butiker. Oftast alltså den enklaste, kortaste, snabbaste och mest komfortabla vägen. Så länge bilisterna inte ska hävda sig eller visa brist på hänsyn och ta risker med oss oskyddade och oönskade trafikanter.

Är det helt uteslutet att bilisterna kan visa hänsyn till cyklister?

Den stora Malmötråden!
tobiias skrev:
> Vet inte om det är så jävla bra att separera
> bil- och cykeltrafiken alltid. "Bil"-vägarna är
> ju oftast de bästa. Slät, fin och bred asfalt,
> raka och inga konstiga sträckor och går längs
> med alla hus och butiker. Oftast alltså den
> enklaste, kortaste, snabbaste och mest komfortabla
> vägen. Så länge bilisterna inte ska hävda sig
> eller visa brist på hänsyn och ta risker med oss
> oskyddade och oönskade trafikanter.
>
> Är det helt uteslutet att bilisterna kan visa
> hänsyn till cyklister?

men din lilla tomte, gå du bort till en gangbanger i hans amg merca och fråga om herrn kan ta lite hänsyn till tant vid sidan...

Detta är alltså en av de större vägarna inne i Malmö, som bilförare är det ibland svårt och se cyklisterna med då dom blir utträngda vid sidan. Hade dom istället gjort trottoaren kanske lite bredare och där haft kombinerad cykel och gångväg hade det säkerligen funkat betydligt mycket bättre. Då hade man inte behövt känna sig som att man ska försöka undvika döden varje gång man rullar ut, eller riskera att köra på någon med bilen.

Den stora Malmötråden!
tobiias skrev:
> Vet inte om det är så jävla bra att separera
> bil- och cykeltrafiken alltid. "Bil"-vägarna är
> ju oftast de bästa. Slät, fin och bred asfalt,
> raka och inga konstiga sträckor och går längs
> med alla hus och butiker. Oftast alltså den
> enklaste, kortaste, snabbaste och mest komfortabla
> vägen. Så länge bilisterna inte ska hävda sig
> eller visa brist på hänsyn och ta risker med oss
> oskyddade och oönskade trafikanter.

Håller med. Jag är en varm förespråkare av "oseparerat". Men på vissta ställen, t ex Nobelvägen, tror jag separat cykelbana är enda realistiska lösningen.
Nobelvägen är en genomfartsled. Lite utav en motorväg inne i stan, mitt inne bland husen. Särskilt i rusningstid tenderar vissa bilister köra väldigt aggressivt, köra om extremt tight och ibland regelrätta prejningar. Oseparerat och en riktigt rejäl ombyggnad som omöjliggör för bilarna att köra snabbare 20-30 km/h, det vore drömmen. Det lär aldrig ske eftersom rådande norm i bilstaden Malmö är att bilisternas rätt att köra snabbt är viktigare än cykellisternas rätt att slippa bli överkörda. En separat cykelbana är en kompromiss som jag tror vi stackars cyklister får acceptera.

> Är det helt uteslutet att bilisterna kan visa
> hänsyn till cyklister?

De flesta bilister visar ändå hänsyn tycker jag. Men på tungt trafikerade så motsvarar den lilla klicken idioter ganska många bilar i antal räknat.

Den stora Malmötråden!
Samtidigt är Malmö just nu med alla förbannade hål i vägen, riktigt långtsamt att komma fram i, sen är det ju inte bra för miljön att bromsa o gasa hela tiden.

Ska ju tilläggas att på nobelvägen så är det större antalet cyklister lätt livsfarliga med, gärna utan bromsar, snacka i mobilen samt vingelfärdiga. Dessutom finns det en tok som är ute o springer på sena kvällar iklädd cykelhjälm som verkar tro att hela han är en motorcykel. Det är dock riktigt underhållande att se denne man, vänta vid stoppljusen...

Den stora Malmötråden!
captain8track skrev:
> Dessutom finns det en tok som är
> ute o springer på sena kvällar iklädd
> cykelhjälm som verkar tro att hela han är en
> motorcykel. Det är dock riktigt underhållande
> att se denne man, vänta vid stoppljusen...

Haha! Lovar du att han dyker upp när vi fixar mina bromsar?
BTW så var Vallåsen fruktansvärt halt idag! Hoppas på bättre väder i Vånga imorn (idag)

Den stora Malmötråden!
captain8track skrev:
> Samtidigt är Malmö just nu med alla förbannade
> hål i vägen, riktigt långtsamt att komma fram
> i, sen är det ju inte bra för miljön att bromsa
> o gasa hela tiden.
>
> Ska ju tilläggas att på nobelvägen så är det
> större antalet cyklister lätt livsfarliga med,
> gärna utan bromsar,

Vad använder man bromsarna till på Nobelvägen? Är väl en av de få postiva sakerna med Nobelvägen - att det går att cykla snabbt och att man sällan behöver bromsa. (förutom när någon bildrulle är nära att mosa en)

> snacka i mobilen samt
> vingelfärdiga. Dessutom finns det en tok som är
> ute o springer på sena kvällar iklädd
> cykelhjälm som verkar tro att hela han är en
> motorcykel. Det är dock riktigt underhållande
> att se denne man, vänta vid stoppljusen...

Den stora Malmötråden!
Det här är förresten Gatukontorets favoritlösning. Cykelfält med parkeringsplatser. Mycket frekvent förekommande i "cykelstaden" Malmö. Man måste gira ut till vänster samtidigt som det kommer bilar bakifrån. Idiotiskt och framför allt farligt!

Bilagor

• lant.png
    lant.png
    163.7 KB · Besök: 38
Tillbaka
Topp