Den Stora Saida-tråden
åberg sa:Är det trätrall vid poolen?
Nä den står på gräsmattan. Har kollat i trädgården.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
åberg sa:Är det trätrall vid poolen?
Konkret sa:Hennes ryggsäck? Sidofack? Innerfack?
Luktapåblommorna sa:Det där gäller myndiga personer. Barn behöver väl varken id eller pass om de åker med en vuxen/förälder som har rätt handlingar, iaf mellan Sverige och Danmark.
Red. https://polisen.se/Om-polisen/Specialkompetenser/Granspolisen/Tillfallig-granskontroll/
Jenny W sa:Luktapåblommorna sa:Det där gäller myndiga personer. Barn behöver väl varken id eller pass om de åker med en vuxen/förälder som har rätt handlingar, iaf mellan Sverige och Danmark.
Red. https://polisen.se/Om-polisen/Specialkompetenser/Granspolisen/Tillfallig-granskontroll/
Inom skandinaven gäller det ja. Men nu ska vi till Tyskland och Schengen gäller. Frågade polisen och de var helt säkra på att ungen behövde ett pass.
Kupa sa:På förekommen anledning: idag har jag cyklat en knapp mil skoterspår i Leksand/Häradsbygden. Innan cykelturen låg mitt körkort tillsammans med ett SEB-grönt Mastercard på köksbänken ihop med 2x500 kr. Femhundringarna är kvar på bänken. Betalkortet låg i innerfickan efter turen men körkortet är spårlöst borta.
Måste jag cykla samma runda igen och leta?
Hasse#7 sa:Kupa sa:På förekommen anledning: idag har jag cyklat en knapp mil skoterspår i Leksand/Häradsbygden. Innan cykelturen låg mitt körkort tillsammans med ett SEB-grönt Mastercard på köksbänken ihop med 2x500 kr. Femhundringarna är kvar på bänken. Betalkortet låg i innerfickan efter turen men körkortet är spårlöst borta.
Måste jag cykla samma runda igen och leta?
Om du åkte bil dit så ligger körkortet i bilen eller i ett förstärkningsplagg du hade på dig i bilen. Annars blir det att cykla varvet igen. Tredje alternativet är att du har en sjuttonåring son som liknar dig och just har blivit brakfull på lokal där han normalt sett är för ung. Tänk på att du saknar körkort när du åker till häktet för att hämta honom.
GoranS sa:Men det var väl ingen bil inblandad, eller missförstår jag?
Luktapåblommorna sa:Behöver också hjälp, hittar inte mina gripgrabhandskar. Hade dem senast när jag körde mtbstafett för två helger sen. Då la jag dem i gräset mellan varven. Efteråt när jag blev hämtad måste jag tagit med dem till bilen, är alltid väldigt noga att kolla att jag inte glömt något. Kollat igenom överallt efter dem, hittar dem inte hemma. Kan jag glömt dem hos svärmor?
Laederlappen sa:Var i hela fridens namn skulle nycklarna till min Speed triple kunna vara? Har letat igenom bägge skinnställen, kevlarjeansen, min jacka, samt såklart det vanliga tråget där hojnycklarna landar.
Ser fram emot ett klargörande svar från någon kompetent fjärrskådare!
Har du barn?SGS sa:Laederlappen sa:Var i hela fridens namn skulle nycklarna till min Speed triple kunna vara? Har letat igenom bägge skinnställen, kevlarjeansen, min jacka, samt såklart det vanliga tråget där hojnycklarna landar.
Ser fram emot ett klargörande svar från någon kompetent fjärrskådare!
Har du kollat i pölen med motorolja? ;)
Själv är både fjärren till TVn och sambons busskort borta. Anar inget samband. Eller? Någon kanske har någon input. Just fallet tv-kontrollen är extra märkligt då den liksom inte direkt är av slimmad modell. Ändå har den varit borta i en vecka nu. Fascinerande.
Classic.jerkan sa:Har du barn?
Sambons kollegas dotter brukade gömma nycklar och diverse i högtalarnas basreflexport.
Arsozath sa:Var är min golvpump? Sågs senast för en vecka sedan i köket men nu är den borta. Sök över halva gården redan, och den hakan sin inte är genomsökt känns otrolig. Den är blå, park Tool.
Drosa sa:Var tog mina rudy project glasögon vägen? Sist jag hade dem var när jag klev ur farsans bil jag hade kört och då hade jag dem på huvudet. Har för mig att jag lade dem på köksbordet när jag kom hem men nu har de varit totalt bortsprungna i en månad! Letat överallt men hittar dem inte. ?
Hasse#7 sa:Drosa sa:Var tog mina rudy project glasögon vägen? Sist jag hade dem var när jag klev ur farsans bil jag hade kört och då hade jag dem på huvudet. Har för mig att jag lade dem på köksbordet när jag kom hem men nu har de varit totalt bortsprungna i en månad! Letat överallt men hittar dem inte. ?
Följ nyckelns väg om det inte var din bil. Nånstans på den vägen la du ifrån dig glasögonen.
Pfaff sa:Hasse#7 sa:Drosa sa:Var tog mina rudy project glasögon vägen? Sist jag hade dem var när jag klev ur farsans bil jag hade kört och då hade jag dem på huvudet. Har för mig att jag lade dem på köksbordet när jag kom hem men nu har de varit totalt bortsprungna i en månad! Letat överallt men hittar dem inte. ?
Följ nyckelns väg om det inte var din bil. Nånstans på den vägen la du ifrån dig glasögonen.
Följ bilens väg efter du lämnade den. Du la brillorna på bilens tak.
Hasse#7 sa:Arsozath sa:Var är min golvpump? Sågs senast för en vecka sedan i köket men nu är den borta. Sök över halva gården redan, och den hakan sin inte är genomsökt känns otrolig. Den är blå, park Tool.
I en bil. Eller i städskåpet. Har du pumpat något ovanligt denna vecka? Inte gubbe......
Arsozath sa:Hasse#7 sa:Arsozath sa:Var är min golvpump? Sågs senast för en vecka sedan i köket men nu är den borta. Sök över halva gården redan, och den hakan sin inte är genomsökt känns otrolig. Den är blå, park Tool.
I en bil. Eller i städskåpet. Har du pumpat något ovanligt denna vecka? Inte gubbe......
Redan kollat sovrummet så det kan inte varit pumpa gubbe...
Senast tror jag Dottern försökte pumpa en häst, men munstycket passade inte hålet. Eller så var det fyrhjulingen, men det tror jag var tidigare. För balpressen pumpade jag nog med kompressorn...
Arsozath sa:Arsozath sa:Hasse#7 sa:Arsozath sa:Var är min golvpump? Sågs senast för en vecka sedan i köket men nu är den borta. Sök över halva gården redan, och den hakan sin inte är genomsökt känns otrolig. Den är blå, park Tool.
Senast tror jag Dottern försökte pumpa en häst, men munstycket passade inte hålet. Eller så var det fyrhjulingen, men det tror jag var tidigare. För balpressen pumpade jag nog med kompressorn...
Återfunnen, den var bakom en barnvagn i garaget så det är mest troligt att det är frugan som förlagt den....
Hasse#7 sa:Arsozath sa:Arsozath sa:Hasse#7 sa:Arsozath sa:Var är min golvpump? Sågs senast för en vecka sedan i köket men nu är den borta. Sök över halva gården redan, och den hakan sin inte är genomsökt känns otrolig. Den är blå, park Tool.
Återfunnen, den var bakom en barnvagn i garaget så det är mest troligt att det är frugan som förlagt den....
Saida skills: 0/10 för mig.
Skulle sagt att den dyker upp inom kort. Det hade varit 10/10 på teknisk fint.