Den sunkiga lyckra brallans tid är här :-)

Jilster

Aktiv medlem
Paralellt med att cyklar grävs fram ur sin ändlösa vinterdvala så grävs det flitigt efter den sunkiga lycra brallan i garderoben. När jag i går funderade på "va fan folk hade på underkroppen egentligen" så såg jag sambandet. Tack alla sommar cyklister för denna skrattfest ni bjurpar på. Man kan inte cykla i något annat. Det går inte.

Den ena grällare än den andra och om man så ska runt hörnet och köpa glass så får den färg glada byxan inte glömmas.

Det är en show på stadens cykelvägar och alla är bjudna :-)

Ja jävlar!

Senast redigerad av en moderator:
Vanliga Svensson i sina Bermuda eller gamla shorts och blommiga skjortor eller motorburna med äckliga magar och linne eller dom som inte cyklar i sk "Cykelbyxor" är ännu roligare.

Det heter lycra!

EDit: HAHAHA,..bengt, det var ett tappert försök..men det blev tyvärr inte mer än så.

Vad betyder nedanstående citat? Ska det stå grällare? Då fattar jag ännu mindre. Enlighten us.

Jilster skrev:

> Den ena gällare än den andra och om man ska runt
> hörnet och köpa glass så får den inte
> glömmas.

Odé till trikåer:

Ahhhhh... Jag har precis lagt en rejäl beställning på riktigt tighta trikåer. Rustad för sommarens övningar står jag likt Fantomen med händerna i sidan. Stolt och med rejäl bula i brallan!

Klaraste rött, orange, brunt och tusen och åter tusen färger skall pryda min lekamen då jag susar mot skymningen på min aluminiumspringare med 37 cm sadelstolpe. Likt en fyr skall jag lysa och låta mina muskulösa skinkor spela under det tunna tyget.

Stalle

SuperApe skrev:
-------------------------------------------------------
> Vad betyder nedanstående citat? Ska det stå
> grällare? Då fattar jag ännu mindre. Enlighten
> us.
>
> Jilster skrev:
>
> > Den ena gällare än den andra och om man ska
> runt
> > hörnet och köpa glass så får den inte
> > glömmas.

Det är det som skiljer lycrafolket mot baggyfolket. Killar i tights KAN stava. :o)

//Skogling

Jag tycker tråden kräver en bild på mig i tights:
13.jpg

Fan vad schnygg jag är, trots eller tack vare tightsen?

Jag insåg just att när jag började cykla så lovade jag mig själv att aldrig dra på mig ett par tights. Inte fan höll jag det. Nu tycker jag inte ens att det är pinsamt längre.

Timothy skrev:
> Jag insåg just att när jag började cykla så
> lovade jag mig själv att aldrig dra på mig ett
> par tights. Inte fan höll jag det. Nu tycker jag
> inte ens att det är pinsamt längre.

Jag cyklade i vanliga byxor och kalsonger en sväng hem och tillbaka till stan. Bara dryga 2 mil, inte lönt att byta om för. H-E vad skav jag fick! Aldrig mer utan min blöja!

/C

Jag vill tro att det ser snyggt ut.
Folk brukar titta storögt på mig när jag har tightsen på mig
och då brukar jag bli lite rosafärgad om kinderna av glädje/stolthet.
Eller...?
/Pär

Problemet är inte lycran per se, problemet verkar vara av samma art som får tondöva att ställa upp i Idol. Varför vet jag inte, det skulle kunna vara att de inte fått tillräckligt rak feedback under uppväxten eller att de helt enkelt har dålig smak. Eller ingen smak alls.

Enligt mina vetenskapliga undersökningar så tror 97% av alla som klär sig i lycra att de ser ut så här:
fantomen_torso2.gif ht=406

Den, inte minst för omgivningen, plågsamma sanningen är att majoriteten i själva verket ser ut så här:
Fantomen.jpg ht=425

Kanske ska man införa någon form körkort för lycra. Inte vet jag, men så här KAN vi inte ha det.

spandex är ett privilegium, inte en rättighet...

Jag har dock inte sett en enda cyklist med bävergäll i byxorna än. Men jag hänger nog inte i samma kvarter som Jilster... =)

Då måsta jag tillhöra de 3% som har en korrekt självuppfattning!
Slipper lycra-körkort. Jippi.
Vilka är de två andra?
/Pär

TBone skrev:
> Enligt mina vetenskapliga undersökningar så tror
> 97% av alla som klär sig i lycra att de ser ut
> så här:
>
> Den, inte minst för omgivningen, plågsamma
> sanningen är att majoriteten i själva verket ser
> ut så här:
>
>
> Kanske ska man införa någon form körkort för
> lycra. Inte vet jag, men så här KAN vi inte ha
> det.

Det är såna här trådar som får mig att ångra att jag inte beställde en ultratight tempodräkt på senaste Mera Lera-kläderbjudandet. Alltid retar det någon.

Jilster hade äran att se mig i tights och gräll tröja i lördags, det måste vara inspirationen till denna utläggning. Erol hade även en del synpunkter på min pippigula AC/DC-tröja på kvällen. :D

Nä, det får bli tempodräkt framöver - och benskydd så klart.

Iklädd svarta, tighta knickers. Svart, långärmad cykeltröjja. Vita Briko solglajjer, hjälm och hela baletten blev jag igår kallad "snorhal" av mina arbetskamrater. Tillägget "turkisk strandraggare" följde snart därpå.

Efter sånt beröm så cyklar man med högburet huvud hela vägen hem till Vallentuna. Jag behövde inte ens anstränga mig, den aura av stolthet jag nu ägde bar mig hela vägen hem.

Stalle

bjorre skrev:
> TNT: JAG tycker du var en solklar 10poängare!

Det är egentligen den enda persons åsikt som spelar någon roll för mig, så jag kör glatt vidare som mig själv.

*puss*

Ok, jag erkänner, det finns ganska många gummor och gubbar som gärna fått lämna lycran inne i garderoben om vi skall se till det rent estetiska. Men förbannat praktiskt som idrottskläder är det i många fall. Funktion före form så att säga...

Fast sedan finns det ju endel gamla gubbar som är grumt snygga i sina alldeles för tajta kläder i alldeles för grälla färger:
peter_siepen_2_stor.jpg

Å andra sidan ser ju inte endel utav "de tuffa grabbarna" riktigt kloka ut när de skall ut och trampa lite sörmlandsled och fika lite. Full stormtrooper för lite trivsamt friluftsliv liksom, det är inte heller snyggt, men det har också sina praktiska fördelar...

"Riktiga" cykelbyxor är det bästa om man skall sitta många timmar på en cykel - gäller på landsväg och i skogen. Svart färg på byxorna är både diskret och praktiskt. Vill man köra med boxer-shorts och baggies får man väl göra det - men varför hetsa upp sig över andra som tycker annorlunda.

Å andra sidan - de som kör omkring med tajta, vita cykelbyxor i tunnare material kanske borde ta sig en funderare till om huruvida det är lämpligt ....

jag menade absolut inte att det är fel med lycra, tvärtom. Men det ser dock roligt ut =) Men det får man väl bjuda på. för övrigt så har jag ett par 10år gammla lila (lr var) lycrashorts som användes flitigt då jag spelade hockey om någon vill ha? =)

Mvh: Morfum.

glitch skrev:

> Jag cyklade i vanliga byxor och kalsonger en
> sväng hem och tillbaka till stan. Bara dryga 2
> mil, inte lönt att byta om för. H-E vad skav jag
> fick! Aldrig mer utan min blöja!
>
> /C

Hur menar du? Cyklade du först hem sen till stan??

Någonstans har jag en bild på mina slitna och genomskinliga tights i pannlampssken, men eftersom jag inte hittar den får ni en klassisk bild istället:

HP1.jpg

Vill ni se de andra får ni gräva, men det är på egen risk...

Tillbaka
Topp