Designa egna cykelkläder

DD88

Aktiv medlem
Designa egna cykelkläder
Jag har, tillsammans med några vänner, startat en liten cykelförening.

Givetvis så ska vi köra runt i våra egna teamfärger, det enda som fattas är någon som kan trycka allt åt oss.

Vi har redan fem sponsorer (eller bidragsgivare snarare) som kommer subventionera kläderna.

Jag har kontakt med http://www.kalaswear.se, någon som har erfarenhet av deras kläder?

Plaggen från Kalaswear är dessa:
Tröja långärm: 5013-LS Perun
Tröja kortärm: 5013-SS Perun
Shorts med hängslen: 6061 Lycra (med CPAD1 Pro Plus Men)
Tights med hängslen: 6263 Roubaix (med CPAD1 Pro Plus Men)

Finns det fler i Sverige som gör detta?

Eller bör man söka sig utomlands för bättre pris/kvalite? Tips?

Edit: Har fått kontakt med http://www.owayo.com, dom verkar helt klart vettiga.

Senast ändrad:
Designa egna cykelkläder
Vi startade Halmstad MTB i december och anlitade Kalas. 60 plagg beställde vi. Tycker att det funkade bra överlag. Det är ganska skönt att ha en svensk motpart att kommunicera med, då det är ganska mycket som kan gå snett vid beställningen och designen.

Lycka till!

Uffe

Designa egna cykelkläder
Om det handlar om små serier så är det svårt att räkna hem frakten vid beställningar från låglöneländer. Beställ lokalt så får ni större möjligheter till service/goda råd och blir troligtvis nöjdare.

Designa egna cykelkläder
Vi har Kalas i klubben sen 3 år tillbaka (Jönköpings CK), jag är iaf väldigt nöjd med kläderna, blir bara bättre och bättre med :)

Designa egna cykelkläder
kalas gör bra kläder och har fin service men tittar man på andra leverantörer så går det ju hitta kläder i samma kvalitet men till halva priset så frågar ni mig hade jag hellre köpt från någon annan tex redvil

Designa egna cykelkläder
Vi kör Kalas för första säsongen i IF Hallby. Riktigt bra kvalité och lätt att designa kläderna som man själv vill. Fixa några extra sponsorer så sjunker priset snabbt.

Designa egna cykelkläder
Bumpar denna med att fråga om det finns någon leverantör som kör mindre orders, tänker mig en uppsättning till kanske två-tre personer.

Tillbaka
Topp