Det är F*N magiskt

Det är F*N magiskt
Aliide sa:
Jacoba sa:
Men frågan kvarstår. VILKEN våtservett tvättar bäst? Här kunde kanske Happy göra ett trevligt konsumenttest?

Skaplig bump!

Ica Basic. Punkt. Inte en massa tjafs som aloe vera, luktämnen etc och är ffa billigast. Tvättar bort skit från cykel och olja (el färg om man målar) från händer lika bra! 11 spänn för 72 st.

(På cykel brukar jag dock dra av med fuktig trasa efter, brukar ju faktiskt bli någon ful hinna från tvättlappar, men de tar ju bort smutsen istället för att hålla på med trasor från början. Super på vintern när man inte vill blöta ner cykeln för mycket!)

Hade nästan på känn att billigast skulle vara bäst för cyklar. Men jag skulle vilja se ett test. Helst från tidningen Tour med en tydlig Testführer som pekar med hela handen. Med grafer, halveringstider och allt annat vi är vana vid. :-)

Det är F*N magiskt
roskai sa:
Zliper sa:
Har inte läst hela tråden men en annan magisk grej med dom är att man kan tvätta och tumla servetterna om man vill
Och där kom miljöförstörarnisse in i bilden!!! Olja rakt ut i avloppet, ajabaja!!! ;)

Men man återanvänder ju trasan... Hmmm moment 22 på den, eller oljeavskiljare.. Antar att du slänger trasorna i avsett kärl oxå för oljan ;)

Det är F*N magiskt
Tycker att Dollarstore's tvättservetter för barn är dom bästa jag provat! Kostar 10 kr för ett paket och fungerade superbt bra att rengöra cykeln med!

Det är F*N magiskt
Kan säga som förälder till en 1-åring att våtservetterna är grymma för att få bort olja och smuts från händerna när man varit i garaget också, och inte lika uttorkande som diskmedel.
En annan sak de gör löjligt bra är får bort bromsdamm från lättmetallfälgar på bilen, fälgrengöring och högtryckstvätt har inte en chans mot baby wipes..

Det är F*N magiskt
Rengöringsdukarna på Jula.

Bilagor

• jula.jpg
    jula.jpg
    17.7 KB · Besök: 138
Det är F*N magiskt
Sernevi sa:
Kan säga som förälder till en 1-åring att våtservetterna är grymma för att få bort olja och smuts från händerna när man varit i garaget också, och inte lika uttorkande som diskmedel.
En annan sak de gör löjligt bra är får bort bromsdamm från lättmetallfälgar på bilen, fälgrengöring och högtryckstvätt har inte en chans mot baby wipes..

Tvål/ diskmedel för att få bort olja från hud går inte, det krävs tvättlappar för det! Blir ren på en gång, med diskmedel visar rester från skitig olja att man hållt på att rengjort kedja el dyl. Med lappar, inte ett spår!

Bilagor

• p1280438.jpg
    p1280438.jpg
    17.3 KB · Besök: 140
Det är F*N magiskt
mikipedia_ sa:
Den här sprejen och sen torka av sig på en trasa:-) kanske inte är superbra på bebisar;-)
Inte supersmidigt inne i lägenheten heller. Men visst, bromsrengöring använder jag tex på kedja när den ska göras rent grundligt. Kräver dock omsorgsfull återsmörjning eftersom all smörj försvinner effektivt.

Det är F*N magiskt
eketjall sa:
mikipedia_ sa:
Den här sprejen och sen torka av sig på en trasa:-) kanske inte är superbra på bebisar;-)
Inte supersmidigt inne i lägenheten heller. Men visst, bromsrengöring använder jag tex på kedja när den ska göras rent grundligt. Kräver dock omsorgsfull återsmörjning eftersom all smörj försvinner effektivt.

Jag brukar spreja ut lite i korken och sen doppa en trasa i lr bomullspinnar om man ska vara riktigt noga, sen är det super till händerna bara man smörjer sig efteråt:-)

Det är F*N magiskt
mikipedia_ sa:
eketjall sa:
mikipedia_ sa:

Jag brukar spreja ut lite i korken och sen doppa en trasa i lr bomullspinnar om man ska vara riktigt noga, sen är det super till händerna bara man smörjer sig efteråt:-)

Är inte sånt där ganska cancerframkallande? Inte någonting jag skulle smörja in händerna med.

Det är F*N magiskt
Lulle sa:
mikipedia_ sa:
eketjall sa:
mikipedia_ sa:

Är inte sånt där ganska cancerframkallande? Inte någonting jag skulle smörja in händerna med.

+1
På min bromsrengöring står det nåt i stil med "sörj för god luftcirkulation", luktar riktikt stickande så inget jag skulle ha på huden iaf! Tror inte heller den skulle få bort skit från händer heller, alldeles för flyktig.

Det är F*N magiskt
Aliide sa:
Lulle sa:
mikipedia_ sa:
eketjall sa:
mikipedia_ sa:

+1
På min bromsrengöring står det nåt i stil med "sörj för god luftcirkulation", luktar riktikt stickande så inget jag skulle ha på huden iaf! Tror inte heller den skulle få bort skit från händer heller, alldeles för flyktig.

Kan intyga att den löser skit från händerna! Sen kan det vara så att det inte rekomenderas att ha på huden.

Det är F*N magiskt
Lulle sa:
mikipedia_ sa:

Inte nödvändigtvis - det beror på vilka lösningsmedel som används och hur renade de är. Det som är dåligt är aromatiska kolväten (som i kemisk struktur och inte att de doftar).
Oaktat vilka molekyler som är i sprayen är det inte särskilt nyttigt att andas in - man behöver ju inte hyperventilera samtidigt som man sprayar - och kommer att torka ut huden rätt eländigt som kan leda till eksem/allergi direkt eller indirekt. Någon kortare exponering då och då innebär sannolikt ingen större risk om man tillgriper sunt förnuft.

Det är F*N magiskt
Zliper sa:
roskai sa:
Zliper sa:
Har inte läst hela tråden men en annan magisk grej med dom är att man kan tvätta och tumla servetterna om man vill
Och där kom miljöförstörarnisse in i bilden!!! Olja rakt ut i avloppet, ajabaja!!! ;)

Men man återanvänder ju trasan... Hmmm moment 22 på den, eller oljeavskiljare.. Antar att du slänger trasorna i avsett kärl oxå för oljan ;)
Verkligen moment 22!

Det är F*N magiskt
Aliide sa:
Lulle sa:
mikipedia_ sa:
eketjall sa:
mikipedia_ sa:

+1

Fett löser fett. Smörj in händerna med babyolja, tvätta dem sedan.

Tillbaka
Topp