Det börjar planeras inför HHXC

Kjell F

Medlem
Hammarby Hill XC går lördag 19 september 2009!
Nu har arrangörsstaben av HHXC börjat vakna ur vinterdvalan, även om det är långt kvar till våren. På måndag 26 januari träffas vi och börjar planera för årets lopp, som kommer att drabba staden lördagen 19 september. Redan nu planerar vi utökat klassystem med tävlingsklasser, olika banlängder och svårigheter för de olika klasserna etc. Från och med nu kan ni börja hålla ögonen öppna på hemsidan för aktuell information.

Som sagt livet ser kul ut den 19/9!!!

Ingen 60km motion? Da far det bli tavlingsklass. Jag vill ju inte missa chansen att kora upp for backen tre ganger.

Fredrik_C (fd Calle) skrev:
-------------------------------------------------------
> Ja då var det snart dags igen...
>
> Vilka åker?
>
> Anmälde just mig till 40km Motion
>
> ///F

Vilka har hunnit anmäla sig vid det här laget? Man får rabatt om man betalar startafgiften innan månadens slut. Anmälde mig till 40km Motion - kan inte fatta att jag kommer att kunna köra en XC tävling redan iår!

Rippa skrev:
> För f-n. 6 mil svettotempo i Hellasterräng. Man
> kommer ju dö!! Nån hellasgorilla som ämnar
> köra?

Tja, varför inte? Man kan ju inte mer än kräkas och ge upp. Fast jag kör nog 20 eller 40km isf. 60km låter ju helt absurt och passar mer för svetton som dig Rippa.

Senast redigerad av en moderator:
Kaijan skrev:
> Vad jag har hört så var det rätt mycket
> grusväg

Visst det var en hel del grusväg. Men jag är iaf glad att slippa backen 3ggr känns som det räcker med 2ggr för min del.

Får se till att köra lite öppnare terräng än flottsbrospåren som jag kör nu då. Är det så tävlingarna ser ut generellt numer eller gäller det bara hhxc-banan?

Aron skrev:
> Rippa skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > För f-n. 6 mil svettotempo i Hellasterräng.
> Man
> > kommer ju dö!! Nån hellasgorilla som ämnar
> > köra?
>
>
> Det verkar vara minimalt med sk Hellasterräng. Se
> kartan på:
>
> http://www.hammarbyhillxc.se/uploads/images/Banski
> ss%20HHXC%202009.jpg

Humm.. såg det oxå. Tur det, för annars låter 6 mil som ett rent helvete i tävlingstempo.

jag körde förra året, hellasterräng är det inte så sjukt mycket men när den väl kommer så är det ganska så tekninskt. rekomenderar inte cx för då får man gå på terräng bitarna. såg många cyklar som kördes sönder, även xc cyklar. 3 mila var ganska lagom men kommer ändå att köra 2 mila motion så man kan brilljera lite;-)

Provkörde bansträckningen idag och visst, det är en hel del grusväg, men det var kul ändå, särskilt i skogen-skogen förstås, men också slingan vid Skarpnäck där det vindlar och är smalare än på nya autostrada-motionsspåren. Och HBB var minst sagt jobbig...

Bild009.jpg ht=544

Uppe!

Nu måste jag anmäla mig också. 40 km blir det för mig.

/Anders

cycling skrev:
> Nästa öppna träning blir onsdagen den 12 aug.
> Det kommer bli 3 st olika fartgrupper /
> Tävlingsledningen

Det var ju synd att ni låter träningen krocka med vår deltävling i MTB-Sthlm serien.......
http://mtbsthlm.raceweb.se/

Wille Gren
Fredrikshof

Eftersom den planerade öppna träningen krockar med en deltävling i MTB-Sthlm serien så har vi bestämt att flytta träningen till torsdagen den 13 aug kl 18.00. Håll koll på www.hammarbyhillxc.se för mer info/ Tävlingsledningen HHXC

Idag planerade jag inför HHXC genom att vända styrstammen upp och ner på XC hojen och såldes sänka styret en bit. Borde innebära effektivare klättring. Ska pröva den nya inställningen i johannelundstoppen i dagarna.

Jag impulsanmälde mig precis till tävlingsklassen. Gah. Jag antar att min triathlonlicens inte är giltig i sammanhanget så det blir till att lösa endagslicens. Målet sätts skyhögt till att inte komma toksist.

//Kristin

Vilka ska dyka upp på träningen imårn? Ska dit och undersöka banan så att jag vet om jag ska behålla traktordäcken på tävlingsdagen eller ersätta dem med ett par smala lätta semislicks.

Transwave skrev:
> Vilka ska dyka upp på träningen imårn? Ska dit
> och undersöka banan så att jag vet om jag ska
> behålla traktordäcken på tävlingsdagen eller
> ersätta dem med ett par smala lätta semislicks.

Apropå däck; däcken som sitter på min cykel har suttit på ungefär lika länge som perioden som jag inte cyklat på, runt 10 år alltså. Jag har alltså inte den blekaste om vad som finns idag i däcksväg.

Så, om det regnar så mycket att speakern står till knäna i lera, vad gäller för däck då i HHXC, och tvärtom, om det är så torrt att gräset tar eld av värmen från skivbromsarna; vilka däck gäller då?
Jag cyklar HT.

Jag har kikat lite på Conti-däck, men det är ju en sjysst djungel därute när det gäller däck.

Patrik

cyklariskogen skrev:
> Så, om det regnar så mycket att speakern står
> till knäna i lera, vad gäller för däck då i
> HHXC, och tvärtom, om det är så torrt att
> gräset tar eld av värmen från skivbromsarna;
> vilka däck gäller då?
> Jag cyklar HT.

Jag kan svara mig själv, det blev ett par nya Rocket Ron att testas i morgon.

Nästa fråga, finns det någon som har en GPS trace över HHXC, som jag kan få?

Patrik

När man har kört ned för backen (hammarbybacken) igenom lilla skogspartiet längs kollonilotterna tror jag det är, där tar man 90grader höger brant som tusan upp på en riktigt kul stig tidigare, men nu har dom djävlarna förstört den fina stigen men någon djälva grusväg som är lika bred så det får plats 3 feta barnvagnar i bredd.

Varför kan inte människan bara acceptera naturen som den är och njuta av det. Småungarna lär sig gå mycket bättre på en riktig stig en grusvägar. Stimulerar motoriken bättre, så om anledningen är att det promenerar en massa småbarnsfamiljer där så är det verkligen irriterande o oförstående, förresten det är totalt oförstående hur man än vänder och vrider på det enligt min mening.

Hela HHXC tävlingen är ju redan så mycket grusväg redan som det är men nu är det ännu mera, högst irriterande tycker jag.

Någon här som vet varför stigen är totalsabbad.

Kjell F skrev:
> Hela HHXC tävlingen är ju redan så mycket
> grusväg redan som det är men nu är det ännu
> mera, högst irriterande tycker jag.

Ja, de borde rimligtvis planera hela skogen efter HHXC.

> Någon här som vet varför stigen är
> totalsabbad.

Antagligen för att göra skogen tillgänglig för fler (till exempel folk med barnvagnar och rörelsehindrade personer).

Det skadar inte att lyfta blicken lite utanför den egna sandlådan.

Kjell F skrev:
> När man har kört ned för backen
> (hammarbybacken) igenom lilla skogspartiet längs
> kollonilotterna tror jag det är, där tar man
> 90grader höger brant som tusan upp på en riktigt
> kul stig tidigare, men nu har dom djävlarna
> förstört den fina stigen men någon djälva
> grusväg som är lika bred så det får plats 3
> feta barnvagnar i bredd.

Aha, du menar den där backen där man var tvungen att hoppa av cykeln och springa uppför för att komma förbi alla som kört tokfast. Nu kommer det ju bara bli bättre eftersom större delen av banan är cyklingsbar för fler tävlande eller hur?

Just det, men det är ju inte så att det inte finns andra stigar att välja på istället för alla grusvägspartier. Skulle vilja se en omläggning av banan som innehåller mer teknisk stig så att tävlingen gör skäl för efternamnet XC, men då skräms nog de många motionärer bort.

Kjell F skrev:
> När man har kört ned för backen
> (hammarbybacken) igenom lilla skogspartiet längs
> kollonilotterna tror jag det är, där tar man
> 90grader höger brant som tusan upp på en riktigt
> kul stig tidigare, men nu har dom djävlarna
> förstört den fina stigen men någon djälva
> grusväg som är lika bred så det får plats 3
> feta barnvagnar i bredd.
>
> Varför kan inte människan bara acceptera naturen
> som den är och njuta av det. Småungarna lär sig
> gå mycket bättre på en riktig stig en
> grusvägar. Stimulerar motoriken bättre, så om
> anledningen är att det promenerar en massa
> småbarnsfamiljer där så är det verkligen
> irriterande o oförstående, förresten det är
> totalt oförstående hur man än vänder och
> vrider på det enligt min mening.
>
>
> Någon här som vet varför stigen är
> totalsabbad.

Det är ett löparspår, normala människor springer inte bland stenar och rötter även om det är roligare då :-( T

Tillbaka
Topp