Det där med Manitou & bromsslangen..

theBrand sa:
Rattnalle sa:
skier sa:
Varför är det bara Jimel som drar slangen som tillverkaren har tänkt? Den dragningen ser ju alldeles utmärkt ut om man nu ska envisas med framgafflar med bryggan på fel ställe.

Känns ju en smula märkligt att hålla på med ful-lösningar om det inte behövs. (Jag förstår att man inte kan det om slangen är för kort, men det går ju att byta slang också, om man nu bryr sig om det estetiska)
Vadå bara Jimel?
+1

okej då, får skylla på att jag behöver större skärm...

Lite svårt att fånga på bild, men mitt vänstra gaffelben har synliga men från bromsslangen.

Minns inte exakt hur den var dragen när jag fick hem cykeln, men det här kom på 1-2 månader innan jag drog om den bakom kronan.

20190613_203038.jpg

skier sa:
theBrand sa:
Rattnalle sa:
skier sa:
Varför är det bara Jimel som drar slangen som tillverkaren har tänkt? Den dragningen ser ju alldeles utmärkt ut om man nu ska envisas med framgafflar med bryggan på fel ställe.

Känns ju en smula märkligt att hålla på med ful-lösningar om det inte behövs. (Jag förstår att man inte kan det om slangen är för kort, men det går ju att byta slang också, om man nu bryr sig om det estetiska)
Vadå bara Jimel?
+1

okej då, får skylla på att jag behöver större skärm...

?

sdx sa:
Raggamuffin sa:
viggen sa:
Maakus sa:

Tack, äntligen någon som föregår med gott exempel!

Är väl i alla fall fem stycken som redan gjort det?
5st som har vänsterhandsbroms då har resten högerhandsbroms Du kan ju tänka ut en vettig lösning på det problemet om du kan.

Det är väl vänsterbromsen som bromsar framhjulet på det citerade inlägget?

Hade jag haft frambromsen på höger sida hade jag antingen kört den bakom och upp eller gjort ett alternativ till din lösning, sen hade jag inte brytt mig så värst utan cyklat. Jag bygger tävlingsbilar så jag kan komma på många lösningar, ibland är de vettiga.

CRC gjorde nåt helt o.m.ö.j.l.i.g.t på min Sommet.
De drog bromsslangen framför gaffeln trots att jag kör med vänsterbroms fram.
Det har funkat bra. Säkert samma mystiska svartkonst som får humlor att flyga.

IMG_20190615_135603.jpg

Tillbaka
Topp