"Det finns typ +500 km stig i Hellas där man aldrig träffar en människa"

Polarbear

Aktiv medlem
Citatet är från en annan tråd här på forumet. Källan är trovärdig och vettig. Jag tycker det här låter oerhört intressant! Vilka stigar i Hellas skulle ni rekommendera att vara i fred på? Och var utgår ni ifrån då? Alternativt parkerar bilen ni som jobbar så? Snälla håll er till trevliga och till ämnet :) Tanken är att kunna dra ut och cykla i vilken fart man vill och inte uppröra någon.

Jag tvivlar på att det stämmer. Det rör sig mycket folk i trakterna. Tror mer på att man får anpassa tiden man är ute på om man inte vill träffa på någon.

Når vi började cykla så var vi så ängsliga över att bli utskrattade att vi cyklade 08:00 på lördagar. Rätt tomt på stigarna då. Svårt att kombinera med fredagsöl så det blir win-win.

Det går väl inte att avslöja nåt sånt, då finns det snart inga 500km man får vara ifred på!

Om man inte tar det extremt bokstavligt så är väl samtliga stigar som inte är uppmärkta en bra början. Det var ju också sagt med referens till annan människa än andra cyklister. Dvs håll dig ifrån gröna, blå, vita, gula så är i alla fall risken för en jobbig konfrontation väldigt liten. Ett fåtal hundägare och löpare har jag träffat på A-trail, Hundbenet, Vilse osv men de är försvinnande få och det har aldrig varit några som helst problem. Det är det sällan annars heller iof.

50 mil stig är väl kanske att ta i, men det finns en fantastisk mängd små stigar som nog inte ser så mycket trafik. De ligger där och bara väntar på att bli upptäckta.

Våga cykla vilse! Ha med telefonen med en bra karta som säkerhet, annars är Hellas så pass litet och uppstyckat att man alltid hittar ett löparspår eller en bekant stig eller väg efter ett tag. Ladda upp spåret till datorn när du kommit hem och kolla var du var. Efter ett tag har du bättre lokalkännedom och hittar ännu fler små stigar. Repeat.

Bara ge f-n i mina små otrafikerade stigar... ?

Om man inte tar det extremt bokstavligt så är väl samtliga stigar som inte är uppmärkta en bra början. Det var ju också sagt med referens till annan människa än andra cyklister. Dvs håll dig ifrån gröna, blå, vita, gula så är i alla fall risken för en jobbig konfrontation väldigt liten. Ett fåtal hundägare och löpare har jag träffat på A-trail, Hundbenet, Vilse osv men de är försvinnande få och det har aldrig varit några som helst problem. Det är det sällan annars heller iof.

Även stora delar av gröna, blå och vita är nästan tomt storsta delen av veckan, det är bara att undvika delarna nära Källtorpssjön mellan kl 10-16 lördager och söndagar.

Kanske ska nämna att jag hojat runt i Hellas i över 10 år och aldrig haft en "jobbig" konfrontation med någon. De tillfällen då jag varit ute i år har det dock varit mycket folk ute varenda gång. Tom. tidigt på morgnar. Som någon nämnde så är området runt Källtorpssjön mest trafikerat. Tror det är gröna som brukar vara lite mindre trafikerat när man kommer utåt en bit. Också varit på en tur som utgick från TCM en gång som var riktigt fin och inte särskilt många med hund att krocka med. Sicklaskiftet har jag helt gett upp om.

Ältaberget osv verkar också rätt folktomt.
Kanske ska nämna att jag hojat runt i Hellas i över 10 år och aldrig haft en "jobbig" konfrontation med någon. De tillfällen då jag varit ute i år har det dock varit mycket folk ute varenda gång. Tom. tidigt på morgnar. Som någon nämnde så är området runt Källtorpssjön mest trafikerat. Tror det är gröna som brukar vara lite mindre trafikerat när man kommer utåt en bit. Också varit på en tur som utgick från TCM en gång som var riktigt fin och inte särskilt många med hund att krocka med. Sicklaskiftet har jag helt gett upp om.

Jag var ute och gick i Sicklaskiftet med min dotter i samt sprang trail solo i Sicklaskiftet i helgen. Större delen av skiftet var helt tomt trots fint väder. Men jag kan ju ha haft tur :)

Ältaberget osv verkar också rätt folktomt.

Jag var ute och gick i Sicklaskiftet med min dotter i samt sprang trail solo i Sicklaskiftet i helgen. Större delen av skiftet var helt tomt trots fint väder. Men jag kan ju ha haft tur :)

Skulle visa en kompis från annat land Hellas i somras. Blev botad från att någonsin besöka Sicklaskiftet igen. Men kanske ska ge det ett höstförsök :)

Den som delvis delar spår med golfbanan? Nej, det är inte det bästa exemplet...
”Hoolabandoola”-berget har däremot varit tämligen fritt från folk de gånger jag varit där.

Iom. den andra trådens alla invändningar bestämde jag mig för att fortsätta sonika...

Ah det var stavningen som ställde till det. Hittade nu.

Sicklaskiftet var bara smockat med folk. Hade nog otur. Ingen utmärkte sig som tokig etc.

Tillbaka
Topp