Det kom ett paket... Ironhorse klar! *bilder*

Thomas

Aktiv medlem
Igår kom ett paket som föranledde beställning av fler paket. Och viss entusiasm. Sneakapeek!
Jern_2.jpg ht=544

En till då...

Jern_5.jpg ht=725

Sorry för dåliga bilder, men jag har tummen mitt i handen vad gäller fotografi.

EDIT. Klart! Nu är cykeln ihopbyggd och jag lägger in några bilder på den färdiga mojängen. Grymt impad av inställningsmöjligheterna på fram och bakdämpning. Det lilla jag provrullat så känns det som om den flyter ovanpå ojämnheterna jämfört med den gamla hojen som var trög och seeeg. Nöjd så här långt, nu återstår den riktiga prövningen i riktig backe! Här kommer bilder:
liteniron_1.jpg ht=544
liteniron_3.jpg ht=544
liteniron_5.jpg ht=725

Kommande uppgraderingsplaner: Lättare bakfälg, lättare vevar och lättare däck, men inget som är prio just nu. :)

Senast redigerad av en moderator:
En small sju-punkt-sju-ram bidde det. Ny. Inköpt i Svea rike. :)
Jern_4.jpg ht=544

Edit: Inte sunkig soffa men väl en sunkig fåtölj...

Idag skickades ett paket ifrån Englandet. Bromsar, fälg mm dyker förhoppningsvis upp nästa vecka. Nästa vecka borde även mina grejer från cyclecomp dyka upp. I det paketet ligger en "liten" gaffel och annat gott. Enda problemet nu är att ramen har ISCG05 och min kedjestyrare har gamla varianten. Ska undersöka möjligheten att laserskära ut en egen boomerang då det verkar svårt och dyrt att hitta nåt i Sv...

Jadu Thomas, med "liten gaffel" hoppas jag inte du menar en 4kilos Shiver!
Vore nästan brottsligt att ha ett sånt bojsänke på en så fin hoj!

TigerMale skrev:
-------------------------------------------------------
> Mäktigt att typsnittet påminner om (är samma
> som??)iron maiden's

-It's all abuut the proper dekls, ey...

spola fram till 03:03 (eller 2:40 om den räknar baklänges..)

:)

Roger skrev:
> -It's all abuut the proper dekls, ey...

Vilken tönt! Ska det vara en representant för ironhorse? kasst

Det är kul med paket.

Mitt komm inte. Det går snabbt och smidigt hela vägen från tyskland. Ända tills svenska posten tar över. Då försvinner det efter sista sorteringstället på väg till utdelningsstället....

Graj skrev:
> Det är kul med paket.
>
> Mitt komm inte. Det går snabbt och smidigt hela
> vägen från tyskland. Ända tills svenska posten
> tar över. Då försvinner det efter sista
> sorteringstället på väg till
> utdelningsstället....

hahah, jappz. min coiler kom från UK till örebro på 3 dar(med TNT). sen tog postens åkeri över, och vips tog det ytterligare 4 dar från örebro till sundsvall. man skulle kunna tro att dom lät en stackare ta ut coilern o trampa den från örebro till sundsvall;)

Det kom ännu ett paket idag. Då väntar jag på ett och ett halvt paket till så kan jag skruva ihop grejen. Weee!

Bilagor

• litendelar1.jpg
    litendelar1.jpg
    78.7 KB · Besök: 13
Thomas skrev:
> Det kom ännu ett paket idag. Då väntar jag på
> ett och ett halvt paket till så kan jag skruva
> ihop grejen. Weee!

say, are those 8" rotors? :P

Oh yes, 8 inch indeed. Nu vill jag ha gafflen och lösa kedjestyrardilemmat så jag kan få cykla!

Första intrycket av SRAM X.9 super short cage. Plastigt!

Jupp, så kom det näst roligaste paketet! Det med hoppstyltan i alltså. Resten var inte lika intressant men ack så nödvändigt. Låter bilden tala för sej själv.

E-ditt: Kedjestyrar/boomerangproblemet jag har har jag löst som så att jag har beställt inte mindre än 5 st boomeranger i olika storlekar, varianter och med olika boomerangvinklar för att hitta rätt variant för mej och min bajk. Overkill? Javisst, men vad gör man inte när man har tråkigt på jobbet....

litendelar2.jpg ht=725

Jupp. En solo air. Mäktig sak. Tror att ram+gaffel väger ungefär som min gamla ram som jag dessutom hade ett 4kg:s ankare i form av shiver i framkant på. Kommer bli mycket intressant! Nu väntar jag på ekrar, nipplar och kedjestyrarpryttlar så jag kan bygga klart. Grymt cykelsugen nu...

noob skrev:
> Är det en Totem? :O

Kul att RS skickade med en unikabox till gaffeln.

Kom på ett skojjigt (tyst) sätt att montera nedre lagerbanan (ville inte bonka ljudligt då klockan var sen) på gaffeln med hjälp av:

*1,125" monteringsverktyg för lagerkoppar
*Big Cheese BMX-vevlagerkopp
*Vanlig 2-arms avdragare (kukko-modell)
*M12-hålskruv

Exakt hur jag gjorde får ni gissa själv. ;)

Jag fick paket idag igen. Då mrp:s reservdelar var dyra och långt bort blev det lite DIY. Bilderna nedan:

Här är delarna som jag fått laserskurna efter min ritning. Till höger ses originalet som stått som modell sånär som på hålbilden för iscg05 infästningen. Anledningen till att jag gjort egna grejer är att jag införskaffat ny ram med iscg05 infästning och min kedjestyrare är gamla iscg.
Att jag gjorde flera stycken är att jag vill experimentera med vinkeln mellan armarna på boomerangen samt ha en mindre boomerang då originalet är gjord för att passa upp till 44T eller mer vilket jag aldrig kör.
litenmrp_5.jpg ht=544

Här ses ena boomerangen monterad. Passar finfint. Ska försänka skruvarna som på originalet om jag hinner/kan på jobbet.
litenmrp_4.jpg ht=544

Här ses prylen provmonterad åt ena hållet...
litenmrp_3.jpg ht=544

Och här åt andra hållet...
litenmrp_1.jpg ht=544

Här är en variant med spindel och ordinarie bash. Passar sådär bra ihop.
litenmrp_2.jpg ht=544

Nu vill jag ha kommentarer! Min första tanke var att det blir lite platt med den stora bashen/spindeln. Sen är det kanske inte snyggast med 3-delade vevar på en sån här cykel men det gäller att gilla läget då ett nytt parti kostar MASSOR vilket jag inte har. Lägger hellre pengarna på en resa till Les Gets, eller hur Eric?! :)

De är helt ok och funktionen är 100% men jag tänker Race face, truvativ eller saint när jag ser en sån cykel. Men jag tror att det blir bra ändå. :)

Jag vill INTE ha en hårdrockscykel men vad gör man inte... Trist färg på hojen, hade hellre haft spygrön som sunday! Men det är ju funktion före form som gäller.

Tillbaka
Topp