SIE
Aktiv medlem
Det kunde ha varit mycket värre!-tråden
The older I get, the better I was.Allt, allt, var mycket värre förr! - Jag också.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
The older I get, the better I was.Allt, allt, var mycket värre förr! - Jag också.
Trist men bevisar devisen om att testa allt nytt hemma innan. Vad är det för marodör som sprider häftstift på vägen?Funkade bra för mina butyl och Åsas Oranga tpu när vi fyllde efter flyget. Men de lila tpu vi köpt i reserv vägrade sluta tätt.
Min framväxel fram gav upp. Vi försökte de enkla tricken leka med vajern dränk handtaget i olja och spola rent framväxeln men inget bet. Det fick bli en avstickare till Garmisch Partenkirschen. De lyckades få framväxeln i bättre skick. I GP fann vi extra slangar, nya handskar och cykelmecken propsade på att vi borde fika när han fixa cykeln. Det kunde varit värre.
Trist. Läk väl.Familjen på stranden och jag inlagt på sjukhuset efter cykelkrasch. Gott om tid att ligga och titta på touren i lugn och ro.
Att ta över rollen efter Ronson gör inte vem som helst. En strålande musiker som kunde fått lite med credd för sitt bidrag på musikscenen.Trist. Läk väl.
On the upstroke: varje gång jag ser ditt nick så påminns jag om din namnes insatser för David BowieDet kan vara värre!
(2:18 för de som inte redan vet) (Varning: klippet har klipp i ljudet, men det var det kortaste på just det framträdandet jag hittade)
Igår exploderade sonens dämpare i sin SID när han hoppade med sin dirt ut från en berm på pumptracken. Dämparolja sprutade ut. Ratten verkar sitta några mm högre. Dämparen var nästan ny när vi köpte cykeln begagnad ... Tänkte att det skulle blir en dyr reparation eller en ny (Charger) dämpare för 2000 spänn. Men minndes just nu att jag borde har en identisk (dålig) Motion Control dämpare liggandes i förrådet från när jag uppgradera min Reba med en Charger för många år sen.
EDIT: dessutom funkar cykeln fortfarande var till pump med 8 bar tryck isf 4 bar.
Visa bilaga 779433
Det är mycket ner som kunde gått sönder.Jag körde som tur var långsamt när det hände, men trist att vara den som pajar 40 år gamla grejer
Visa bilaga 789092
Bara att byta stolpe och cykla vidare.
Ja, det kunde ha varit mycket värre!Det är mycket ner som kunde gått sönder.
Såg nu tydligt och klart att jag ignorerat maxhöjdsmarkeringen rejält. Köpte en ny längre stolpe, så hoppas vi på att slippa en reprisJag körde som tur var långsamt när det hände, men trist att vara den som pajar 40 år gamla grejer
Visa bilaga 789092
Såg nu tydligt och klart att jag ignorerat maxhöjdsmarkeringen rejält. Köpte en ny längre stolpe, så hoppas vi på att slippa en repris![]()
Slang. Så, jag kunde gå och lägga mig enligt plan.Slang eller tubless-vätska i hela hallen?
Slang i hela hallen ...Slang eller tubless-vätska i hela hallen?
Har inte varit ute och känt på temperaturen, men eftersom dimman stämmer med prognosen så bör väl temperaturen också stämma.
Visa bilaga 792237
Det kunde varit värre om inte inomhustemperaturen fortfarande var angenäm.
det kändes snäppet varmare ute, shorts och t-shirt blev svettigt..Har inte varit ute och känt på temperaturen, men eftersom dimman stämmer med prognosen så bör väl temperaturen också stämma.
Visa bilaga 792237
Det kunde varit värre om inte inomhustemperaturen fortfarande var angenäm.
Ja, det bästa är att plocka ut batteriet när du transporterar cykeln, annars så går inte växeln i batterisparläge pga skakningar.slut på batteri i bakväxeln när man skulle cykla barnen till skolan, tur nog så var rätt växel i och det gick lagomt tungt upp mot skolan och kunde rulla hem då det är nedför..
fick soppatorsk på första batteriet igår men hade reserven i ramen, det dog idag så frågan är om jag bara hade otur eller något är fel som drar ut dem. kan 5 timmars bilkörning göra sitt då cykeln ligger ock skakar osv under hela resan?
Snäppet varmare än -273 grader, är det runt -250 grader?det kändes snäppet varmare ute, shorts och t-shirt blev svettigt..
Nöjd med att klara den referensen!Det kunde ha varit 0,15 grader värre
Det känns helt 0K?Nöjd med att klara den referensen!![]()
Japp, känns helt 0k!Nöjd med att klara den referensen!![]()
Vilket tvärsnitt... *är faktiskt ganska imponerad*Visa bilaga 803920
Jag skar av mig fingertoppen här om dagen när jag hackade vitlök. Det går fort när man har vass kniv och blir lite distraherad.
Men det kunde varit värre, det gick ändå fint att cykla. Och bromsa.
Det var väl onödigt att bryta av den så där.nä nu borrar jag upp för schrader
Visa bilaga 806936
Det finns slang med kortare ventil. Skulle eventuellt kunna ge mindre risk för att det där händer?nä nu borrar jag upp för schrader
Visa bilaga 806936
nä nu borrar jag upp för schrader
Visa bilaga 806936
Med lite otur hade det varit ett ekerbrott men det var bara nippeln som gett sig .
det vore ett sätt att krångla till allt väldigt när jag redan har pumpar för presta och schrader och inte har något emot schrader alls :) tycker det har fördelar för slanglöst.Lösningen heter clik valve.
en ventilhatt hade nog skyddat ventilen också.Det finns slang med kortare ventil. Skulle eventuellt kunna ge mindre risk för att det där händer?